Aada

Erilaista hääohjelmaa? (yhdistetty)

174 viestiä aiheessa

Syksyllä törmäsimme saksalaisissa häissä tällaiseen numeroon:

Joka vieraalle jaettiin kynttilä, johon oli kääritty narulla paperilappu. Tähän lappuun piti kirjoittaa jonkinlainen ohje tai evästys hääparille. Kynttilät lappuineen kerättiin pois yhteen suureen koriin. Ajatus on se, että aina kun pariskunta sytyttää uuden kynttilän kodissaan, he saavat lukea uudet terveiset...  :-X

Jaa viesti


Link to post
Share on other sites

Toi on todella kiva ajatus.. mutta kun kaikille vieraille jaat kynttilän ja vieraita on 120 niin se on jo liian paljon.... kynttilöitä poltettavaksi .. vai mitä??????

Jaa viesti


Link to post
Share on other sites
Toi on todella kiva ajatus.. mutta kun kaikille vieraille jaat kynttilän ja vieraita on 120 niin se on jo liian paljon.... kynttilöitä poltettavaksi .. vai mitä??????

No voihan sitä soveltaa  ;) ... jakaa vaikka pariskunnille, perheille, pöydittäin... laittakoot sitten lappuun useampia juttuja?

Jaa viesti


Link to post
Share on other sites

Tämä tulee meille ehdottomasti käyttöön!

Rakastamme kynttilöitä ja polttelemme niitä ympäri vuoden, joten sopii kuin nenä päähän.

Ihana idea, enkä ole nähnyt vastaavaa yksissäkään häissä.

Kiitos! :-X

Jaa viesti


Link to post
Share on other sites
Oletteko tehneet tästä häissänne ihan ohjelmanumeron

vai onko se toteutettu muun ohjelman lomassa??

Ainakin noissa häissä se meni muun ohjelman lomassa (paitsi tietysti systeemin esittely  :)). Siinä oli hyvin aikaa itse kullakin miettiä ja kirjoitella - minäkin jopa tekstasin Suomeen ja valjastin erään naikkarin etsimään täältä joskus näkemääni värssyä...  ;D

Jaa viesti


Link to post
Share on other sites

Tämähän on vielä parempi idea kuin tervehdysten kerääminen purkkiin.

-Kiitos-  :-X

Jaa viesti


Link to post
Share on other sites
Syksyllä törmäsimme saksalaisissa häissä tällaiseen numeroon:

Joka vieraalle jaettiin kynttilä, johon oli kääritty narulla paperilappu. Tähän lappuun piti kirjoittaa jonkinlainen ohje tai evästys hääparille. Kynttilät lappuineen kerättiin pois yhteen suureen koriin. Ajatus on se, että aina kun pariskunta sytyttää uuden kynttilän kodissaan, he saavat lukea uudet terveiset...  :-X

Me tehtiin tämä vieraiden esittelyn yhteydessä, eli vieraat esiteltiin perheittäin/pareittain, ja morsiusneidot jakoivat jokaiselle perheelle/parille kynttilän. Vieraat olivat todella ihastuneita "uudenlaiseen vieraskirjaan", samoin me (siksi tämän idean kaappasinkin juhliimme  ;D). Aiomme lisäksi laittaa jokaiselle vieraalle viestin tai soittaa, kun avaamme heidän kynttilänsä, näin hekin saavat muistutuksen ihanasta yhteisestä päivästämme.

Jaa viesti


Link to post
Share on other sites

Todella toteuttamiskelpoinen idea! Olen ollut ulkomailla häissä, jossa idea oli toteutettu karkkejen avulla. Mietin itse silloin, että kynttilät olisivat kivempia.

Meidän tunnelmallisissa talvihäissä tämä tullaan toteuttamaan pöydittäin. Ei tarvitse niin paljon kynttilöitä ja idea ei mene pilalle.

:-X :-X :-X :-X :-X

Jaa viesti


Link to post
Share on other sites
Aiomme lisäksi laittaa jokaiselle vieraalle viestin tai soittaa, kun avaamme heidän kynttilänsä, näin hekin saavat muistutuksen ihanasta yhteisestä päivästämme.

Tosi hyvä idea! Kaunis tapa kiittää vieraita vielä pidemmänkin ajan päästä.

Muutenkin tämä kynttiläidea on hyvä (ja jos ei niin polta kynttilöitä, voihan niitä viestejä laittaa tuikkuihin, tuikut palaa niin nopeasti, että niitä saa helposti menemään yli 100 vuodessa, kai...). Varsinkin vieraskirjan "korvikkeena" (jos on molemmat, vieraat joutuvat ehkä raapustelemaan "joka välissä"...)

Itse vaan vieraana stressaisin mitä siihen kirjottais (ainakin ei-niin-tutulle hääparille) mulla kun ei toi runosuoni niin kovin voimakkaasti pulppua... mutta kai sitä jotain keksii jos on monta tuntia aikaa... (tästä lähtien painan täältä aina jonkun värssyn mieleeni ennen häihin menoa, jos vaikka tulee tarvetta  ;D )

Jaa viesti


Link to post
Share on other sites

Olin viime kesänä häissä, jossa tämä oli käytössä. Se ei ollut mikään ohjelmanumero vaan kynttilät ja laput oli laitettu lahjapöydälle ja siinä kaikki halukkaat saivat kirjoittaa terveisensä. Ihan mukava ja erilainen tapa. Mutta taaskaan ei viitsi ottaa sitä omiin häihin, koska vieraat ovat osittain samaa porukkaa..  ::)

Jaa viesti


Link to post
Share on other sites

Minusta ihan hyvin voit ottaa. Nehän ovat sinun hääsi ja jos sinusta se on mukava idea niin kyllä voit minusta sitä käyttää. Toisekseen tämä ei ole mikään leikki joka toimii parhaiten kun vieraat näkevät sen ensimmäisen kerran. Vieraita ei varmaankaan haittaisi jos saisivat toisenkin kerran kirjoittaa morsiusparille toivotuksen. Kirjoitetaanhan monen juhlissa vieraskirjaakin  :)

Olin viime kesänä häissä, jossa tämä oli käytössä. Se ei ollut mikään ohjelmanumero vaan kynttilät ja laput oli laitettu lahjapöydälle ja siinä kaikki halukkaat saivat kirjoittaa terveisensä. Ihan mukava ja erilainen tapa. Mutta taaskaan ei viitsi ottaa sitä omiin häihin, koska vieraat ovat osittain samaa porukkaa..  ::)

Jaa viesti


Link to post
Share on other sites

Meillä oli tämä helmikuisissa häissä käytössämme. Oli ihan kivan erilainen juttu vieraidenkin mielestä! Ja erityisen hauskaa oli viestejä häiden jälkeen lukea. Me avattiin ne kaikki kerralla, koska halusimme liittää viestit hääalbumeihin. Ihan kaikki eivät tietenkään olleet viestejä jättäneet, mutta harvemminhan kaikki vieraat sinne perinteiseen kirjaankaan muistaa kirjoittaa.  Kynttilöitä meillä nyt sitten riittänee yli ensi joulunkin!  :P

Jaa viesti


Link to post
Share on other sites

Minä ja sulhaseni halutaan häistämme modernit ja mahdollisimman meidän näköiset, ei siis alkoholia, kimpun tai sukkanauhan heittelyä, perinteisiä leikkejä eikä tansseja. Vieraita tulee n. 100 ja haluaisimme saada aikaan rennon ja nuorekkaan amerikkalaistyylisen tunnelman  :D

Ohjelmaan on suunniteltu ainakin monia musiikki- ja tanssiesityksiä sekä power point show (valokuvia meidän elämästä + tausta musiikki).

Lisäksi haaveilen jonkinlaisesta hauskasta videonpätkä koosteesta, jossa olisi esim. tv-sarjoista (esim. frendit ym hauskaa) ja elokuvista lyhyitä vitsikkäitä kohtauksia, jotka voisivat liittyä jotenkin häihin tai muuten vaan rakkausteemaan. :):-X

Miltäs kuulostaa? Onko kukaan nähnyt tämän tyyppistä videokoostetta häissä?

Lisäksi häihimme on tulossa vieraille pöytiin kertakäyttökamerat ja tietokilpailu hääparista.

Olisiko tässä jo tarpeeksi ohjelmaa? Tai olisiko jollain ehdotuksia vielä muista perinteistä poikkeavista ohjelmanumeroista, joissa vieraiden ei tarvitsisi hirveästi osallistua, mutta heillä olisi kuitenkin hauskaa ;D

Jaa viesti


Link to post
Share on other sites

Me ollaan ite kehittelemässä kanssa häitä, missä olisi jotain normaalista poikkeavaa tekemistä. Aatteltiin, että tekemistä riittäisi tekemisestä kiinnostuneille, mutta kenenkään ei olisi pakko osallistua. Meille tulee vaan 2 leikkiä (mä ja mun ukkoni vissiin nolataan vuorotellen), mutta muuten olis vaan rento meininki koko ajan =)

Aateltiin mm. kyyhkyjen lähetystä, ja jotain "leikkipisteitä", niinkun jotain siistiä/ei likaavaa ampumista tms. Ollaan hommattu sellanen kolmen miehen ritsa, ideaa sen käytölle ei viä oo.

Eli olisko ireoita meille lissöö?

Taikurikin vois olla jeesh.

Fandango, sun ideat oli myös ihan varteenotettavia, kuulostaa ihanan erilaiselta =)

T:"ei-perinteisille-leikki-häille"

Jaa viesti


Link to post
Share on other sites

Tuossa ehdottomasti yksi hauskimmista ideoista mihin olen törmännyt...  ilm. bestman on dubannut taru sormusten herrasta elokuva yhde kohtauksen päälle kohtauksen hääparin elämästä... on mahtaanut olla sulhasella selittämistä  ;D ::)  tuo on esitetty häissä

http://www.youtube.com/user/tihityhytihi

täätä löytyy samalla idealla tehtyjä samoihin häihin :) muita elokuvapätkiä

Jaa viesti


Link to post
Share on other sites

Ajattelin koota tänne ideoita erilaisesta ohjelmasta häihin. Joitakin tiedänkin, ja niistä on keskusteltu muualla täällä foorumilla, esimerkiksi ilotulituksesta. Mutta mitä muuta voi tehdä, kuin leikkiä, kuunnella puheita tai tanssia?

Yksi idea minulla on tarjota jakoon. Meidän häissä tulee olemaan pullopostin lähettäminen ohjelmassa. Tarkemmat yksityiskohdat ovat vähän epäselvät, mutta ajattelimme, että pulloihin laitettaisiin viesti ja vaikka hääkarkki mukaan ja tietysti yhteystiedot vastausta varten. Pullot voisi hääpaikan viereiseen järveen heittää vaikka sulhanen, kummilapset ja morsiamen pienet sisarukset.

Saman idean voi toteuttaa heliumilmapalloilla. Jollekin oli tullut hellyttävä kortti vastaukseksi Ruotsista. :)

Yksi kiva ohjelmanumero (vai olisiko se oikeastaan vain häiden yksityiskohta) voisi olla suklaasuihkulähde, jossa voisi dipata marjoja ja hedelmänpaloja. Mutta se toimii paremmin pienemmissä häissä.

Muokkaus.

Ups. Ei tämä tänne taida kuuluakaan. Ehkä moderaattori poistat tai lukitset, jos ei.

Muokattu: , käyttäjä: salza08

Jaa viesti


Link to post
Share on other sites

Vahingossa kirjoitin tuonne väärälle osastolle. Tännehän tämä kuuluu. Eli uusi yritys:

Ajattelin koota tänne ideoita erilaisesta ohjelmasta häihin. Joitakin tiedänkin, ja niistä on keskusteltu muualla täällä foorumilla, esimerkiksi ilotulituksesta. Mutta mitä muuta voi tehdä, kuin leikkiä, kuunnella puheita tai tanssia?

Yksi idea minulla on tarjota jakoon. Meidän häissä tulee olemaan pullopostin lähettäminen ohjelmassa. Tarkemmat yksityiskohdat ovat vähän epäselvät, mutta ajattelimme, että pulloihin laitettaisiin viesti ja vaikka hääkarkki mukaan ja tietysti yhteystiedot vastausta varten. Pullot voisi hääpaikan viereiseen järveen heittää vaikka sulhanen, kummilapset ja morsiamen pienet sisarukset.

Saman idean voi toteuttaa heliumilmapalloilla. Jollekin oli tullut hellyttävä kortti vastaukseksi Ruotsista. smile.gif

Yksi kiva ohjelmanumero (vai olisiko se oikeastaan vain häiden yksityiskohta) voisi olla suklaasuihkulähde, jossa voisi dipata marjoja ja hedelmänpaloja. Mutta se toimii paremmin pienemmissä häissä.

Mutta mitä muuta?

Jaa viesti


Link to post
Share on other sites
Yksi idea minulla on tarjota jakoon. Meidän häissä tulee olemaan pullopostin lähettäminen ohjelmassa. Tarkemmat yksityiskohdat ovat vähän epäselvät, mutta ajattelimme, että pulloihin laitettaisiin viesti ja vaikka hääkarkki mukaan ja tietysti yhteystiedot vastausta varten. Pullot voisi hääpaikan viereiseen järveen heittää vaikka sulhanen, kummilapset ja morsiamen pienet sisarukset.

Saman idean voi toteuttaa heliumilmapalloilla. Jollekin oli tullut hellyttävä kortti vastaukseksi Ruotsista. smile.gif

Mutta nämähän roskaavat luontoa! Ei kiva. :o

norriska123 likes this

Jaa viesti


Link to post
Share on other sites
Mutta nämähän roskaavat luontoa! Ei kiva. :o

Et oo tosissas :rolleyes:

Musta toi oli aivan ihana idea :-X

Jaa viesti


Link to post
Share on other sites

Noi ilmapallot ainakin ovat oikeasti vähän ikävä juttu luonnon kannalta. Jos/kun ne hajoavat luontoon, ne aiheuttavat paljon ongelmia esim. linnuille ja sellaisille, jotka saattavat pistää pallon poskeensa.

Kaikki ilmapallot eivät suinkaan maadu luontoon, vaan jäävät sinne epämääräiseksi muovikrääsäksi.

Tietenkään maailmaa ei pelasteta sillä, että joku jättää ilmapallot päästämättä ilmaan, mutta pienistä teosta (ja tekemättä jättämisistäkin ;) ) syntyy iso virta.

norriska123 likes this

Jaa viesti


Link to post
Share on other sites

Ymmärrän asian molemmat puolet, mutta kyllä tuo on ideana ihana, saada lämmin onnittelutervehdys joltain ventovieraalta... Ja vähän olisi ihana löytää tuollainen pallo tai pullo... :-X taatusti vastaisin. Luonnon roskaminen on kuitenkin sitten se kääntöpuoli... :mellow:

Jaa viesti


Link to post
Share on other sites

On kyllä ihana idea, mutta tosiaan minäkin luontoa ja rantoja myös ajattelisin. Pullotkin voivat rikkoontua rantakivikoissa tms. ja joku onneton rikkoa jalkansa sitten. Kaksipiippuinen juttu. Itse ehkä jättäisin toteuttamatta.

Jaa viesti


Link to post
Share on other sites

Voisko sen viestin vaikka laittaa kaarnalaivalla veteen tai jotain? Ei roskais... :mellow:

Jaa viesti


Link to post
Share on other sites

Minä kyllä ihastuin siihen ilmapalloideaan, mutta pitää miettiä, kuinka paljon omatunto kolkuttaa..

Minäkin kaipaan niitä lisävinkkejä, kun en halua, että häävieraat sitten ikävystyvät. Mielellään saisi olla sellaista ohjelmaa, missä hääparin ei tarvi olla valokeilassa, kun se vähän siippaa kauhistuttaa! Itse olen vähän haaveillut siitä ilotulituksesta, mutta se riippuu ihan budjetista. Ainakin erilaiset esiintyjät on kivoja. Siipan kaverin häissä oli taikuri, joka nauratti kaikkia. Teki jotain "huonoja" temppuja ja sitten yllättäen tosi hienon lopuksi...

Jos olisi samalla tavalla tuttujen joukossa esiintymistaitoisia ihmisiä niin olisi kiva saada esiintymään. Serkkupoikaa saatan pyytää soittamaan kitaraa, jos se vaan suostuis...

Jaa viesti


Link to post
Share on other sites

En tiedä onko näistä teille apua, mutta meillä oli häissämme pari ei-niin-perinteistä juttua. Ensinnäkin meillä oli kiitoskortit jo valmiina hääjuhlassa ja jaoimme ne aivan ensimmäiseksi vieraille, kun oltiin päästy sisälle ja istumaan. Samalla esittelimme vieraat (heitä oli n. 50 eli ei vienyt ihan tuhottomasti aikaa). Eli kun minä sanoin muutaman sanasen pöydässä X istuvista mun puolen vieraista, vei sulhanen heille kuvat ja päin vastoin. Jokaiselle oli valittu vähän eri tyyppinen kuva, joten vierailla oli ihan hauskaa kun vertailivat toistensa fotoja. Kuvat otettiin viikkoa ennen häitä, koemeikki /-kampauspäivänä.

Sitten toinen juttu oli "kokkishow". Olen joskus seurustelun alkuaikoina luvannut sulhaselle, että sitten kun olen vaimo niin voin tehdä hänen rakastamiaan (ja mun inhoamia) jauhemaksapihvejä. Joten halusin lunastaa lupauksen samantien :) Bm kertoi että ensin ruokaillaan, mitä on menussa ja mistä löytyy juomat ym. Juuri kun ihmiset luuli että me lähdetään korkkaamaan ruokapöytää kaaso nousikin tenttaamaan minua että muistanko mitäs on tullut aikoinaan luvattua. Ja pääsin sitten ko. pihvit valmistamaan. Olin sopinut pitopalvelun kanssa etukäteen, että toimittavat tarvikkeet valmiiks pikkukipoissa, niinkuin nyt kunnon kokkiohjelmissa ainakin! Sulhanen tykkäs sekä ylläristä että pihveistä, onneks :D

Jaa viesti


Link to post
Share on other sites

Luo uusi käyttäjätili tai kirjaudu sisään

Sinun täytyy olla jäsen osallistuaksesi keskusteluun

Luo käyttäjätili

Rekisteröi uusi käyttäjätili helposti ja nopeasti!


Luo uusi käyttäjätili

Kirjaudu sisään

Sinulla on jo käyttäjätili?


Kirjaudu sisään