Jump to content
Naimisiin.info

Erilaista hääohjelmaa? (yhdistetty)


Aada

Recommended Posts

Olisiko kenelläkään ideoita tämmöiseen ohjelmanumeroon, jonka olen saanut järjestettäväksi: Morsian aikoo luopua tyttönimestään, mutta hääväki ei tätä tiedä. Tarkoituksena olisi pienen ohjelman muodossa lähettää hyvästit vanhalle nimelle, jolloin myös hääväelle selviäisi että morsian ottaa miehen nimen. Minkälaisilla keinoilla tälläisen voisi toteuttaa?

Link to comment
Share on other sites

Nyt kaivattaisiin tosiaan ideoita, mitä sisätiloissa voi tehdä melko edullisesti ja mikä ei olisi ihan perinteistä?

Tuolla ketjussa oli aiemmin ideoita erilaisista improvisaationäytelmistä ja stand up-koomikoista aina taikureihin. Trubaduuri olisi sekin aivan mahdollinen. Sain vinkin, että kannattaisi ehkä kysellä ylioppilasteattereilta tai muilta harrastelijaporukoilta. Voisi saada aivan laadukasta improvisaatiota kohtuullisella hinnalla. Jos ajattelee hintaa niin, että sen minkä säästi bändissä, laittaisi hyvään teatteriin tms. niin silloin se ei tuntuisi ehkä niin pahalta.

Link to comment
Share on other sites

Olisiko kenelläkään ideoita tämmöiseen ohjelmanumeroon, jonka olen saanut järjestettäväksi: Morsian aikoo luopua tyttönimestään, mutta hääväki ei tätä tiedä. Tarkoituksena olisi pienen ohjelman muodossa lähettää hyvästit vanhalle nimelle, jolloin myös hääväelle selviäisi että morsian ottaa miehen nimen. Minkälaisilla keinoilla tälläisen voisi toteuttaa?

Muistelin lukeneeni tästä joskus ihan ketjullisen verran ja täältä se ketju löytyikin.

Link to comment
Share on other sites

  • 5 months later...
Jos lähistöltä löytyy ylioppilasteatteri tai muu vastaava harrastelijaporukka, kannattaa kysyä, mitä heidän esityksensä maksavat. Pyörivät varmasti alle 700 eurossa.

Kysykää improvisaatioteatteri Vinkkeliä tai teatteriryhmä Saranaa, molemmat tekevät mielellään pikkukeikkoja. Sulhaseni on Saranassa mukana ja moni kaveri Vinkkelissä. Ihania ihmisiä on molemmissa!

http://www.vinkkeli.fi/ Vinkkeli on keskittynyt improvisointiin

http://www.saranateatteri.fi/ Saranasta voi tilata mininäytelmän tai muun pienen ohjelmanumeron.

Molemmat ryhmät vaikuttavat Helsingissä.

Ei varmaan tuolle kesällä kysyjälle ole tästä vihjeestä iloa mutta ehkä jollekin muulle!

Link to comment
Share on other sites

Meille tulee kans noi kamerat pöytiin (pitkään pöytään kaksi). Aattelin, et laitetaan kukin kamera kivaan pussiin, jotka bm tai kaaso (toisen juontaessa)jakaa pöytiin.- Pussista löytyy sitten kameran lisäksi kynät ja lista kuvaustehtävistä; juhlan alussa vieraat on jo pikaisesti esitelty, niin ajattelin että nämä tehtävät auttaisivast myös heidän tutustumisessaan ja niistä voisi löytyä jutunjuurta. Huomioiden vieraiden taustoja&harrastuksia olen ajetellut esim seuraavanlaisia tehtäviä; --pöydän varttunein/iäkkäi vieras --pöydän nuorin vieras --kauimpaa saapunut vieras -- läheltä tullut vieras --pöydän ahkerin mustikanpoimija --pöydän etevin kalamies --pöydän taitavin kokki --pöydän coolein konsultti --nopein vuohenlypsäjä --pöydän innokkain tanssija --juhlan kaunein koriste --pöytäläisten suosikkiruoka juhlissa --paras drinksu etc..

Olettaisin, että noista löytyy jotain nuoremmille ja vanhemmillekin..

Sitten listaan merkataan, mitkä kuvat on otettu. Myöhemmin illalla, esim bändin soittotauolla BM&kaaso tarkistavat listat ja palkitsevat ainakin väliaikatilanteen mukaisesti parhaiten suoriutuneen päytäseurueen esim pullolla skumppaa&suklaalla tms (pääasia et palkinnossa on jotain sekä juoville että juomattomille/lapsille). Tämä varmaan innostaa vieraita räpsimään vielä lisää kuvia,

kun lupailee vaikka lisäpalkintoja olevan tulossa.. :girl_wink: Mitä olette mieltä ajatuksesta?

Link to comment
Share on other sites

  • 2 weeks later...

Mä en halua omiin häihini mitään typeriä nolausleikkejä, ja mietinkin että kun mun veli on harrastanu taikuutta pienestä asti, ni se vois vaikka kierrellä pöydissä tekemässä taikoja ja pitää jonkun pienen esityksen. Myös joku stand-up-koomikko vois olla tosi hyvä sitten ku ihmiset on jo vähän pöhnässä. Dj varmaan palkataan soittamaan musaa, eka jotain sellasia perinteisempiä valsseja ja sellasia, ja sit myöhemmin ihan kunnon tanssimusaa. Oon sanonu kaasoille että jos ne järjestää jotain typerää ni häät on mun puolesta sitte pilalla. Että ne saa ihan rauhassa sit päättää mitä hauskaa ne on järjestämässä. Jos joku haluu esittää jotain hassua ni mun puolesta, mut en haluu että mua ja sulhasta nolataan.

Link to comment
Share on other sites

  • 2 weeks later...

Tämä toimii vain pienemmissä häissä (max. 50 henk.), jottei mene odottelemiseksi. Mutta meidän häissä hääauto toimii yhtenä "vieraskirjana", ja samalla ohjelmanumerona. Hääauto on omamme, emme siis tärvele sukulaissedän autoa tai vuokrakulkinetta. Auto maalataan mattavalkoiseksi, ja vieraille annetaan ISOT vedenkestävät tussit, joilla jokainen saa siis piirtää, kirjoittaa ja taiteilla autoon oman tervehdyksensä. Auto seisoo sitten juhlapaikan pihalla kuvattavana ja katseltavana. Varma hitti ainakin lasten keskuudessa, ja kyllä meissä aikuisemmissakin asuu pieni (minulla vähän isompikin) lapsi. Koskaan en ole vastaavaa nähnyt, mutta tämä on ollut ensimmäisiä päätettyjä asioita häitä suunniteltaessa. Ei roskaa, ja auton voi uudelleenmaalata kun sen aikoo myydä.

Mitä mieltä?

Link to comment
Share on other sites

Tämä toimii vain pienemmissä häissä (max. 50 henk.), jottei mene odottelemiseksi. Mutta meidän häissä hääauto toimii yhtenä "vieraskirjana", ja samalla ohjelmanumerona. Hääauto on omamme, emme siis tärvele sukulaissedän autoa tai vuokrakulkinetta. Auto maalataan mattavalkoiseksi, ja vieraille annetaan ISOT vedenkestävät tussit, joilla jokainen saa siis piirtää, kirjoittaa ja taiteilla autoon oman tervehdyksensä. Auto seisoo sitten juhlapaikan pihalla kuvattavana ja katseltavana. Varma hitti ainakin lasten keskuudessa, ja kyllä meissä aikuisemmissakin asuu pieni (minulla vähän isompikin) lapsi. Koskaan en ole vastaavaa nähnyt, mutta tämä on ollut ensimmäisiä päätettyjä asioita häitä suunniteltaessa. Ei roskaa, ja auton voi uudelleenmaalata kun sen aikoo myydä.

Mitä mieltä?

Sairaan siisti ajatus :) Olen ihan kade. Omaa kirppua en malttais "tuhria", mutta jos vaan on sellanen auto, millä ei niin väliä oo, ni tosi hyvi idea!

nimim. jokaisessa meissä asuu pieni vandaali ;)

Link to comment
Share on other sites

Guest Vieras_Jossu_*

Sukkanauhan ja kimpun heitto pitää myös unohtaa, koska kaikki kutsumamme vieraat on jo naimisissa.

Olin vähän hukassa tän lainaamisen kanssa, kun en yleensä näitä kirjoitteluja harrasta.

Tuli vaan mieleen tohon morsiuskimpun heittämiseen liittyen, että yksi hieno ele on viedä morsiuskimppu esim. vierasjoukon vanhimmalle rouvalle.

Link to comment
Share on other sites

Meille on tulossa pienet häät (korkeintaan 30 hlöä) lähipiirin kesken, enkä välitä mistään perinteisistä leikeistä. Täältä olen saanutkin paljon hyviä ideoita.

Olen myös ajatellut pyytää jokaista häävierasta valitsemaan halutessaan etukäteen jonkun musiikkikappaleen, joka esim. tuo jommankumman meistä mieleen tai jonka avulla tahtoo uutta hääparia "neuvoa", tai mitä nyt kukakin keksiikään. Siinä saattaisimme kuulla sitten vaikkapa lastenlauluja, hupikappaleita tai vaikka jonkun tuhoa ennustavan hevibiisin (toivottavasti ei nyt sentään!).

Vieraat voisivat sitten vuorollaan kertoa kappaleestaan hiukan ja sitten voisimme kuunnella kappaleen - ja joko nyyhkiä, hekotella tai tanssia biisistä riippuen. En vaan ole varma toimisiko tällainen käytännössä, mitä mieltä olette? Vai olisiko vieraista kauhean tylsää kuunnella toisten tuomia kappaleita, varsinkin jos kukaan ei halua tanssia?

Link to comment
Share on other sites

^Livia: idea sinänsä hauska mutta kun sitä rupeaa vieraan näkökulmasta ajattelemaan niin voi olla pitkästyttävä. Jos 30 henkeä koostuu pariskunnista niin n. 15 laulua tulis. Muutaman laulun nyt varmaan vielä jaksais kuunnella, sitten kyllä rupeis pitkästyttämään (varsinkaan jos ei ees jorata). Ite en siis tuota leikkiä pitäisi mutta kukin tyylillään :).

Link to comment
Share on other sites

Anna-Stiina: Juu, tuota juuri pelkään. Ei ole kiva jos vieraat aina miettivät kappaleen alussa että "no mitähän hauskaa tässäkin kappaleessa pitäisi olla" (varsinkin jos siihen sisältyy joku sisäpiirin vitsi jonka vain pieni porukka tajuaa) ja sitten kaikki pönöttävät vaivautuneina paikallaan biisien ajan. :rolleyes:

Toisaalta luulen että biisejä tulisi ehkä vain noin viisi, koska vieraat koostuvat pitkälti kavereista, jotka varmaan valkkaisivat porukoissa kappaleet. Muutenkaan tarkoitus ei ole että se olisi mikään leikki tai edes isompi ohjelmanumero - vieraat voisivat jutella tai vielä mieluummin tanssia kappaleiden aikana. Ajattelin, että tällainen idea saattaisi innoittaa kaverit tanssilattialle, jos he valitsevat vaikka jonkun kappaleen jonka tahtiin jonakin kesänä aikojen alussa biletimme paljon. Mutta enpä tiedä, pistetään hautumaan. :)

Link to comment
Share on other sites

^Jos biisejä tulis vain n. 5 niin sitten voiskin toimia. Tuon koko jutun onnistuminen riippuu siitä millaisia biisejä ovat valinneet ja innostuvatko ihmiset tanssimaan. Jos vieraista suurin osa on kavereita niin saattaisivat innostuakin nimenomaan kun ovat itse saaneet valita biisinsä. Tai jos eivät meinaa innostua niin siinä vaiheessa kaason/BM:n tai teidän hääparin pitäis näyttää mallia ja mennä tanssahteleen, kyllä sitten luulis muidenkin innostuvan.

Ainahan porukoissa on niitä jotka eivät tanssi mutta kyllä nyt 5 biisiä jokainen jaksaa istua aloillaan ja kattoa muiden hauskanpitoa. Kyllä toi leikki musta nyt kuulostaa paremmalta. Pitäishän teidän saada biisit jo etukäteen, että saatte varattua ne biisit mukaan (vai miten olette sen ajatelleet järjestää?) - näkisitte mitä tuleman pitää ja vähän ehkä järkkääkin suunnitella.

Link to comment
Share on other sites

Itse olin oman siskoni häissä kaasona ja järjestimme vain muutamia "ohjelmanumeroita".

Yksi oli esimerkiksi sellainen kun "Voita kuohuviinipullo eurolla". Kisa järjestettiin ulkona, samaan aikaan, kun vieressä oli tanssit käynnissä. Halutessaan vieraat yrittävät voittaa kuohuviinipullon itselleen heittämällä euronkolikon mahdollisimman lähelle pulloa. Kolikot olivat viereiden omia ja tuotto meni hääparin "häämatkakassaan". Kilpailu kesti jotain 20 min ja lähimmäksi oman kolikkonsa saanut voitti kyseisen kuoharipullon omakseen!

Sitten järjestimme paritanssikilpailun, joka läytyy varmasti usealtakin hää aiheiselta nettisivulta. Parin molempien osapuolten toiseen jalkaan sidotaan ilmapallo. Bändin soittaessa parien täytyy yrittää puhkoa toisten parien ilmapalloja ja samalla suojella omiaan. Parin täytyy koko ajan säilyttää tanssiote. Se pari voittaa, jolla on viimeisenä vähintään yksi ilmapallo jäljellä. Kisa sai kovan suosion siskoni häissä. Bändi soitti Jambalaijaa ja muita nopeita biisejä ja hauskaa oli niin tanssijoilla kuin katsojilla. Hääpari voi tietysti halutessaan osallistua tähänkin leikkiin.

Link to comment
Share on other sites

^Mun siskon häissä oli myös tuo heitä rahalla pulloa -leikki. Sillä erotuksella, että palkintona oli litran pullo kossua ja sai heittää myös seteleillä. Sai varsinkin miehet innostumaan voiton tavoittelusta :D Tuotto meni parin häämatkarahastoon. Sama leikki tulee varmaankin myös meidän häihin, koska ei ole samoja vieraita kuin muutama.

Link to comment
Share on other sites

  • 2 weeks later...
  • 2 months later...
Sitten järjestimme paritanssikilpailun, joka läytyy varmasti usealtakin hää aiheiselta nettisivulta. Parin molempien osapuolten toiseen jalkaan sidotaan ilmapallo. Bändin soittaessa parien täytyy yrittää puhkoa toisten parien ilmapalloja ja samalla suojella omiaan. Parin täytyy koko ajan säilyttää tanssiote. Se pari voittaa, jolla on viimeisenä vähintään yksi ilmapallo jäljellä. Kisa sai kovan suosion siskoni häissä. Bändi soitti Jambalaijaa ja muita nopeita biisejä ja hauskaa oli niin tanssijoilla kuin katsojilla. Hääpari voi tietysti halutessaan osallistua tähänkin leikkiin.

Olin kerran vieraana häissä ja jouduin osallistumaan tuohon ilmapallotanssileikkiin! Aivan kamalaa! Naisväki varsinkin riehaantui vallan ja yritti tosissaan hajoittaa toisten palloja korkokengillään. Mun oli pakko luovuttaa puhkomalla oma ja parin pallo itse, sukkahousut hajalla ja nilkka verillä ontuen. Että tosi kiva leikki, juu...

Link to comment
Share on other sites

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Guest
Vastaa aiheeseen...

×   Olet liittänyt muotoiltua sisältöä.   Poista muitoilu

  Only 75 emoji are allowed.

×   Your link has been automatically embedded.   Display as a link instead

×   Your previous content has been restored.   Clear editor

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

Ladataan...
×
×
  • Create New...