Guest camotar

Kuinka paljon muutat itseäsi häitä varten?

177 viestiä aiheessa

Haluan hääpäivänäni näyttää itseltäni, eli muutan itseäni sen verran kuin normaalistikin. Meikkaan kevyesti ja laitan hiukseni melkein päivittäin, jos astun päivän mittaan kotioven ulkopuolelle. Häihin pitänee vain tehdä hippasen voimakkaampi silmämeikki, jotta se näyttää hääkuvissa joltakin. Hiuksiani raidoitetaan säännöllisesti, eli tuttuun tapaan hiuksiin laitetaan raitoja myös häitä ennen. Kampauksen ajattelin antaa kampaajan vastuulle, mutta kampauskin saa olla vain paranneltu versio arkikampauksestani. Minulla on pitkät hiukset ja ne pidetään totutusti auki. Minulla ei ole ikinä ollut nutturaa, ja pelkään näyttäväni sen kanssa vanhojentansseihin menevältä lukiolaistytöltä.. 

 

Kynsiin (myös varpuleihin) laitatutan häitä varten ranskalaisen manikyyrin. Hampaiden valkaisusta olen haaveillut pitkään, mutta pelkään sen sattuvan (!), joten mitä todennäköisimmin juhlin häitä näitä samoilla kahvin värjäämillä hampailla.

 

Minulle ei tule minkään sortin lisäkkeitä minnekään. Minulla ei ole ikinä niitä ollut enkä siis koe tarvetta niitä laittaa häihinkään. Rusketun tosi helposti ja nopeasti, joten suihku-/purkkirusketuksellekaan ei ole tarvetta. 

 

 

Jaa viesti


Link to post
Share on other sites

Mulle tulee vähän kaikkea, mutta koen siltikin näyttäväni hääpäivänä itseltäni. Tykkään normaalistikin laittautua, arkenakin laitan yleensä luomiväriä ja eyelineriä ja kiharran tukan, ehkä se johtuu sitten siitä tai jotain. :D

 

Parin viime vuoden aikana multa on lähtenyt tosi paljon hiuksia ja latvat katkeilevat, ja aion ottaa hääpäiväksi hiustenpidennykset. Siis ehkä 5-10 senttiä lisämittaa ja tietysti tuuheutta. (Itse asiassa tälläkin hetkellä mulla on päässä kevyt tuuhennos.) Otan myös rakennekynnet (maltillisen mittaiset), koska omat kynteni katkeilevat helposti ja näyttävät aika karuilta. Luultavasti otan myös ripsipidennyksen, tosin ihan varma en siitä vielä ole, koska mulla on aika pitkät ripset itsellänikin. Kevyen rusketuksen hankin solariumin avulla, jos aurinko ei ehdi tehdä tehtäviään, mä kun en rusketu kovinkaan helposti.  :girl_sigh:

 

Piilarit vielä silmiin (kuten joka päivä) ja meikki, joka on luultavasti kevyempi kuin mitä itse joskus meikkaan vaikkapa baaria varten. Menen myös hampaidenvalkaisuun, ja se on mulle ainoa uusi juttu näistä (kaikkia yllä mainittuja olen kokeillut joskus ennenkin). Koen sen kuitenkin tosi tärkeäksi itselleni, koska olen "aina" vihannut kellertäviä hampaitani ja JOKA IKISTÄ valokuvaa, missä ne näkyvät. Jos pitäisi valita vain yksi "muutos" niin valitsisin hampaidenvalkaisun.

 

Niin, eli aika paljon kaikkea, mutta SILTI en koe muuttuvani kamalasti.  :P

Jaa viesti


Link to post
Share on other sites

Hiustenpidennykset tulevat, mutta todennäköisesti vaan klipseillä. Hiukset ovat niin lyhyet etten niihin toivomaani kampausta saa ja kasvatus ei niin nopeeta onnistu sentään multakaan, vaikka nopsasti kasveleekin. Mutta todettiin kampaajani kanssa jutellessa että klipsipidennykset lienevät paras vaihtoehto, sillä mulla ei ole halua ryhtyä siihen lisäkkeiden jatkuvaan huoltamiseen.

Ripsipidennykset on olleet arkikäytössäkin ja varmaan tuolloinkin. Rakennekynnet kiinnostavat ajatuksena, mutta niiden kohdalla auki vielä päätökset.

 

Itseni muuttamisesta en varsinaisesti puhuisi, koska meikkaan aika voimakkasti myös arkikäytössä eli todennäköisesti olisi suurempi kummastus vieraille nähdä minut naturellina kuin tällättynä.

Jaa viesti


Link to post
Share on other sites

Geelilakkauksen otin kynsiin nyt häitä varten, ja kestovärin kulmiin ja ripsiin. Meikkauksen yhteydessä laitetaan myös muutamat irtoripsitupsut, jotta saadaan meikistä vähän näyttävämpi.

 

Hiuksiin laitettiin lisää vaaleita raitoja kampaajalla, muuten on oma väri.

 

Siinäpä ne. :)

Jaa viesti


Link to post
Share on other sites

Musta on jollain tapaa outoa, että itseään pitäisi erityisesti muuttaa omia häitään varten. Miksi yhtensä päivänä pitäisi näyttää ihan erilaiselta mitä muutenkaan, tunnistaako sitä edes peilikuvaakaan, jos kovin radikaaleja muutoksia tekee hiuksiin tai muuhunkaan ulkoasuun.

 

Eli, en aio muuttaa mitenkään. Tietenkin laitan hiukset ja meikkaan normiarkea juhlavammin sekä lakkaan kynnet, mutta siinä kaikki, ihan omana itsenäni mennään.

Jaa viesti


Link to post
Share on other sites

Klipsi pidennykset tulee, mutta eipä ne paljoa oikeasti tota tukkaa pidennä, ehkä 5cm. Lähinnä ne antaa paksuutta, jotta saadaan kampaus hyvin. Hiuksissa on oma väri ja pidennykset ei erotu siitä ollenkaan, joten väriäkään ei tarvii laittaa. :)

Ripsiin tulee pidennykset, mutta ne on jo nyt, ja niitä vaan huolletaan pari päivää ennen häitä, ja laitetaan ehkä ihan sivuille milli tai 2 lisää pituutta.. :)

Ei kait tässä muuten itseä sit muutellakaan.. :girl_smile:

Jaa viesti


Link to post
Share on other sites

Rakennekynnet ja ripsijatkot minulla on muutenkin käytössä, joten ne vaan huolletaan juuri ennen häitä kuntoon. Hiukset minulla on pakut ja pitkät, nyt olleet pitkään värjäämättömänä, mutta häitä ennen käyn kampaajalla laittamalla värinkin fiksuksi. Kampaukseksi haluan jonkun kauniin nutturan, jonka saa mahdollisesti illalla avattua. Meikkaan päivittäin, ja häihin tulee varmaan aika perus meikki, arkimeikkiä voimakkaampi kuitenkin.

Häät on keväällä, ja noin kuukausi ennen häitä ollaan espanjassa viikko, joten toivon että siellä tulisi vähän päivetystä ihoon, niin ei tarvitsisi rusketuksia miettiä. Jos tuntuu että iho on ihan kalpea, niin muutama solariumkäynti tai kevyt suihkurusketus voisi olla paikallaan.

Jaa viesti


Link to post
Share on other sites

Rakennekynnet ja ripsipidennykset laitetaan, mutta niitä mulla on ollut muutenkin arkenakin... Tän lisäksi myös varpaan kynnet geelataan, joten se on vähän extraa. Hiustenpidennyksiä en laitata, vaikka niitä oon käyttänyt viimiset kymmenen vuotta, mutta äitini sattuu olemaan parturi-kampaaja, ja oli hänen mielipiteensä oli, että kampauksesta saa kauniimman ilman pidennyksiä. Nyt olenkin puoltoista kasvattanut omaa tukkaa, ja se alkaakin olemaan suht pitkä :) Hiuksia en ole enää värjäillyt juurikaan, mutta ennen häitä tyvikasvu on pakko värjätä.

 

Ruskettamista olen tänä kesänä hieman vältellyt, sillä rusketun helposti ja yleensä palvon aurinkoa jokaisena vapaahetkenä, mutta en halua olla mauttoman ruskea hääpäivänä :) Ja tietty isoin itseni muutos on varmaan ollut 23 kilon pudottaminen puolessatoista vuodessa, toki se oli elämää eikä vain häitä varten ;)

Muokattu: , käyttäjä: bridezilla2013

Jaa viesti


Link to post
Share on other sites

Ainoa, mita olen suunnitellut, on rakennekynnet. Sinansa en ole asiasta kovin innostunut, mutta kun omat kynnet on niin huonolaatuiset, ja olisi kiva kuvien ja sormusesittelyjen takia olla siistit ja saman pituiset kynnet! Suomessa noiden kynsien laitto ja huollatus vaan maksaa niin maltaita, kun asuinmaassani maksaa n. neljasosan siita...Niin vahan pihittaa. 

 

Muoks. Tuo olisi siis ainoa asia, jota ei muutoin koskaan ole. Hiuksiani olen varjannyt viimeiset 15 vuotta ellen ylikin, ja meikkia seka piilareita kaytan muutenkin. 

En sitten ottanut niita rakennekynsia, enka mitaan geelilakkaustakaan. Sain pidettya kynteni kohtalaisen natteina haihin asti ja niiden yli. Lakkasin ne itse haapaivan aamuna helmiaislakalla, ja siina se  :) Olin tyytyvainen, silla se oli enemman minua, niin sanotusti. 

Jaa viesti


Link to post
Share on other sites

Ammattilaisella käyn kampauksen ja meikin teettämässä.

Jaa viesti


Link to post
Share on other sites

En sen enempää kuin yleensäkään arjessa. mut olenkin supertarkka kauneudenhoidosta, joten mun arkijutut voi olla monelle aika paljonkin.

 

Hiukset värjään jokatapauksessa kerran kuussa ja pidennän sen aina pari kertaa vuodessa, joten häihin tulee sama juttu. Haluan pitkän hyvänvärisen tukan auki! väriä en ole päättänyt enkä edes sävyä, mutta taidan kallistua kylmiin väreihin.

 

Ihon hoidan kuntoon kosmetologini kanssa, eikä siinäkään sinällään erikoisempaa. Taidan ottaa vaan pari kolme extra happokuorintaa, niin että häissä saa pidettyä iholla vaan ihan superkevyen mineraalimeikin. En tykkää paksusta ihomeikistä yhtään enkä siis sellaista normaalistikaan pidä, mutta häissä tähtään superhyvään ihoon :) Kulmat värjään normaalielämässä pari kertaa viikossa joten se puoli on siis hoidossa. Meikki tulee tietty ammattilaiselta, mutta tiedänkin vain yhden sellaisen meikkaajan, josta pidän!

 

Normaalisti käytän irtoripsitupsuja, mutta saatan häihin harkita ripsien pidennystä. Veikkaan, että pidennyksellä saa paremman tuloksen :)

 

Rusketusta varten normaalisti käytän itseruskettavaa. Kävisin kyllä solariumissa ihan aktiivisesti, jos se ei tuhoaisi ihoa. Normaalisti käyn aina toukokuussa ottamassa kesävärin, mutta nyt pitää sitten ennen häitä käydä ottamassa väriä  myös. Itseruskettava on ok, mutta en sitä häissä suosisi, kun ne laikut sitten näkyy ja on inhottavia. Spray rusketukset on ok - tai OLI - kun löysin hyvän ruiskuttajan! mutta kyseinen henkil lopetti ja muut ovat olleet huonoja joten ei kiitos :)

 

Rakennekynsiä inhoan ihan sydämmeni pohjasta! en pidä asioista, joista näkee heti. mitä ne on :) Teen itse geelilakkauksia, joten kallistun varmasti siihen suuntaan. Tosin kädet pitää hoitaa kuntoon, kynsinauhat on niin... huoh. jaloissa sama juttu.

 

Mitäs muuta.. fillereistä en oo innostunu! enkä varmaan innostukaan ennen häitä vaikka tosin huulia voisi harkita muotoilevansa hieman. pelkään silti aku ankka lookia, vaikka kavereilla on erittäin erinomaisia tuloksia. 

 

nyt on sellanen fiilis, että jotain onohtui, mut en osaa sanoa, että mitä. ja siis haluan sanoa, että vaikka teen paljon juttuja kauneudenhoidon eteen niin mun lookin idea on nimenomaan se että se näyttäisi ihan supernaturellilta.

Muokattu: , käyttäjä: goldilocks

Jaa viesti


Link to post
Share on other sites

Mä ajattelin että jos pääsisin eroon mun pahimmasta tavasta: kynsien pureskelusta. Jotain on keksittävä, koska varmaan häät stressaa ja se näkyy mulla suoraan kynsissä... Rakennekynnetkin oli mutta revin nekin irti :girl_sad: Mutta eihän näitä tynäköitä kehtaa esitellä mihinkään ^_^

Jaa viesti


Link to post
Share on other sites

Meikki ainakin tulee varmuudella ja ehkä muutama irtoripsi, hampaat haluaisin valkaista (kun viime valkaisusta jo reilusti aikaa), mutta se riippuu onko siihen varaa satsata.. Eipä sen kummempia.

Jaa viesti


Link to post
Share on other sites

Itselläni oli geelilakkaus (ei tosin ekaa kertaa) sekä irtoripset. Ehkä suurin erilaisuus normaaliin arkipäivän lookiin oli kuitenkin hieno kampaus sekä kaunis ja tavallista vahvempi meikki. Olen todella tyytyväinen kumpaakin näin jälkeenpäin: näytin todella kauniilta mutta silti omalta itseltäni. (oli ihan oikeasti aika prinsessa-olo :blush: )

Jaa viesti


Link to post
Share on other sites

Minulle tulee ripsien pidennys, meikki, kampaus ja geelikynnet (teen kynsiä itse) :) 

Jaa viesti


Link to post
Share on other sites

Toki toivon näyttäväni hääpäivänä mahdollisimman kauniilta. En kuitenkaan pidä itseni tuunausta tärkeimpänä asiana itse päivässä ja muutenkin pidän luonnollisuudesta, joten geelikynnet ja solariumit jätän kyllä väliin. Päivän ainutlaatuisuuden otan huomioon joten rahaa saattaa palaa kasvohoitoon, kampaukseen ja meikkiin. Meikki tulee olemaan hiukan eri tyylinen kuin oma arkimeikkini, joka on tavallisesti hyvin kevyt. 


 


Jaa viesti


Link to post
Share on other sites

Joskus kauan sitten ajattelin häistä aika toisin ja ajattelin että haluaisin kaikki mahdolliset herkut ja lerkut, onhan se morsiamelle tosiaan sellainen once in lifetime prinsessapäivä. Nykyään olen aika toista mieltä, haluan näyttää itseltäni, toki olla kauneimmillani, mutta ilman asioita jotka eivät normaalisti kuulu tyyliini. Haluaisin näkyvien tatuointien ehdottomasti näkyvän myös hääpäivänä, mekon valinnassa aion ottaa tämän huomioon, kampaus tehdään silloisen hiusmallin mukaan (jollen päädy peräti siilitukkaan) ja meikki saa olla hyvin lähellä arkimeikkiäni.

 

Jokainen toki tyylillään, tottakai häissään pitää voida tältäkin osin tehdä mitä ITSE haluaa.

Muokattu: , käyttäjä: Sith

Jaa viesti


Link to post
Share on other sites

kampaajalla ja meikkaajalla käyn, kynnet ja ripset laitautan, mutta tarkoitus ei ole muuttaa itseäni vaan laittautua kerrankin hieman nätimmin mutta kuitenkin pysyä oman tyylisenä.

Muokattu: , käyttäjä: nnipsu

Jaa viesti


Link to post
Share on other sites

Olen kasvattanut hiuksia pari vuotta. Syyskuussa halusin leikkautta takaisin raikkaamman "entisen" tyylisen lyhyemmän version. Kaikki alkoi hyvin, kunnes  tiedusteliun mahdollisuutta talviajan lauantai aikaan. Siihen loppui leikkaaminen, kun kampaaja totesi, että tästähän saisi vaikka mitä. No, leikkauksen lopputulos oli vähemmän mairitteleva eikä minkään mallinen.  Kävelin samana päivänä seuraavaan  paikkaan ja leikkautin hiukseni vielä lyhemmäksi kuin ap. olin ajatellut.  Joten - minusta hiusten  oikea malli on parempi kuin niiden pituus. Enkä halua missään tapauksessa kihara-sykerö-valuvaa ylösnostettua nutturan tapaista.Sellainen on kaunis kampauksena, mutta se ei ole osa minua. Minulle siis ei tule hiustenpidennystä.

 

Ei myöskään niitä geelikynsiä, jotka näyttää lähinnä kynttilän steariiniin upotetuilta sormilta. Tulee luonnolliset, pitkät ja huolellisesti lakatut kynnet. Eikä tule piilareita, pidän omista tummista siniharmaista silmistäni. Ripset on luonnostaan myös pitkät, mutta voin harkita tekolisää ylös. Tosin enpä tiedä.

 

Mutta ei tässä silti luomuna mennä :grin: . Tyvikasvu värjätään. Piukat rintsikat ja hyvin  vartaloa tukeva bodyshaper ovat ehdottomasti hankintalistalla. Samoin stay-upit korvautuu muotoilevilla sukkahousuilla:) -_-

Muokattu: , käyttäjä: Suli

Jaa viesti


Link to post
Share on other sites

Aikuisiän akne aiheuttaa surua ja murhetta, joten ihonhoitoon pitäisi panostaa ja syödä mahdollisesti pitkä kuuri. Tukankasvatusprojekti on menossa, mutta minulla oli vuosia todella pitkä ja hyväkuntoinen tukka, joten ei se mitään uutta ole. Raidoitusta jatketaan kuten tähänkin asti, samoin kulmien värjäystä. Geelilakkaus ranskalaisella manikyyrilla, mahdollisesti irtoripsiä jos ne suunnitellun meikin kanssa hyvältä näyttävät.

 

Kiinteytyä olisi tietysti kiva sieltä ja vaikka vähän täältä, mutta pysyvä elämäntapamuutos olisi parempi tavoite, eikä sinällään liity mulla häihin. Muuten se perussetti, eli kampaus ja meikki ammattilaisella. Itselleni (huom! Itselleni) vierailta tuntuvat rakennekynnet, pidennykset ja lisäkkeet, rusketuksenhankinta ja hampaidenvalkaisu, joten niitä ei varmaan nähdä. 

Jaa viesti


Link to post
Share on other sites

Minä taidan kyllä olla ihan itseni näköinen. Pienempi toivottavasti kuin tällä hetkellä, mutta toivon (ja uskon) että laihdutustulos on sitten pysyvä osa elämääni sen jälkeen :)

 

Itse asiassa olen mennyt jopa luonnollisempaan suuntaan osittain häiden takia. Minulla on luonnostaan vaalea tukka mutta värjäsin sitä tummanruskeaksi vuoden verran. Nyt olen palannut takaisin omaan väriin (toki sitä sävytetään aina kun käyn kampaajalla). Hiukset ovat olkapäille ja kampaaja sanoi että niistä saa ihan hyvin kampauksen tehtyä, varmaan joku tyyny sinne tungetaan nutturan alle mutta ei sen ihmeempää. Mies ei tykkää vahvasta meikistä eikä se häiden hippilookiin sopisikaan joten pyydän meikkaajalta tosi luonnollista meikkiä. 

 

Rakennekynsiä mulla ei ole koskaan ollut enkä halua nytkään. Yritän varmaan kesällä hoitaa kynsiä (ja kynsinauhoja) normaalia paremmin koska mun kynnet on aika liuskottuvat ja lohkeilevat ja jos menee TOSI epätoivoiseksi niin ehkä joku geelilakkaus voisi olla hyvä - en tiedä näistä kynsiasioista niin paljoa että osaisin sanoa  :girl_haha:

 

Hampaat käyn kyllä putsaamassa ja hammaskiven poistamassa ennen häitä, mutta sen teen muutenkin vuosittain, nyt vaan aikaistan sitä parilla kuukaudella. Mutta valkaisua en tarvitse, yleensä tuo kunnon skrapaus riittää :D

 

Ja tekoripsiä ei todellakaan tule. En ole koskaan käyttänyt niin luulen että tuntuisi hullulta kun olisi joku "roska" silmässä ja keskittyisin siihen koko ajan  :girl_sad:

 

Eli aika naturaali. Kuten moni sanoikin niin oma itsensä mutta mahdollisen parhaana versiona  :girl_dance:

Jaa viesti


Link to post
Share on other sites

Mutta mistä tuli mieleen; tietääkö joku että onko jotain ainetta mitä voi sivellä kynsinauhoihin joka estäisi kynsinauhojen pureskelun?! Tiiän että kynsiin on sellaisa aineita mutta se ei ole mun ongelma, en mä kynsiä pure vaan niitä kynsinauhoja..  :girl_cray2:

Jaa viesti


Link to post
Share on other sites

Mutta mistä tuli mieleen; tietääkö joku että onko jotain ainetta mitä voi sivellä kynsinauhoihin joka estäisi kynsinauhojen pureskelun?! Tiiän että kynsiin on sellaisa aineita mutta se ei ole mun ongelma, en mä kynsiä pure vaan niitä kynsinauhoja..  :girl_cray2:

 

Luulisin, että sitä samaa kynsienpureskelun estävää ainetta (apteekista, nimeltään Stop & Grow) voi sivellä kynsinauhoillekin.

Jaa viesti


Link to post
Share on other sites

Okei. Mä jotenkin pelkään että ne kovettaa kynsinauhat jolloinka tilanne olis yhtä huono kun pureskellessa :) Ehkäpä mä kysäsen apteekista tästä asiaa!  :)

Jaa viesti


Link to post
Share on other sites

Luo uusi käyttäjätili tai kirjaudu sisään

Sinun täytyy olla jäsen osallistuaksesi keskusteluun

Luo käyttäjätili

Rekisteröi uusi käyttäjätili helposti ja nopeasti!


Luo uusi käyttäjätili

Kirjaudu sisään

Sinulla on jo käyttäjätili?


Kirjaudu sisään