Guest Susannaliinis

Listataan tähän piheimmät häälahjat :)

147 viestiä aiheessa

Tämä on nyt törkeä viestiketju, mutta olkoot. Toiko joku teidän vieraistanne pöyristyttävän pihin lahjan ja

jos toi, niin kuinka pihin?? Minun kummini ja heidän aikuinen lapsensa, yhteensä siis 3 henkilöä, toivat yhteensä vaivaiset

50 euroa, eikä edes hääkorttia oltu raaskittu ostaa. Meillä pelkät ruoat, juomat ja ohjelma oli noin 70 euroa henkilö...

No, ei saisi valittaa, mutta tämä 17 euroa henkilö tältä porukalta on kyllä aika pieni raha, luulisi, että kummilastaan haluaisi vähän paremmin muistaa...

Jaa viesti


Link to post
Share on other sites

Ei kannata pitää häitä, jos alkaa laskea, minkä arvoisia lahjoja sitten vierailta saa. Et voi tietää kenenkään rahavaroja, joku saattaa antaa lahjaksi viimeiset 50 euroa ja sinä valitat sitten siitäkin. Eikähän se vieraan asia ole miettiä sinun/teiden juhlan kustannuksia ja laskea, että varmasti on istumapaikkansa ja ruokalautasellisensa maksanut.

Jaa viesti


Link to post
Share on other sites

Ei kannata pitää häitä, jos alkaa laskea, minkä arvoisia lahjoja sitten vierailta saa. Et voi tietää kenenkään rahavaroja, joku saattaa antaa lahjaksi viimeiset 50 euroa ja sinä valitat sitten siitäkin. Eikähän se vieraan asia ole miettiä sinun/teiden juhlan kustannuksia ja laskea, että varmasti on istumapaikkansa ja ruokalautasellisensa maksanut.

Eikö voitaisi jättää moralisointi pois ja pysyä aiheessa? Paremmin varmaan hääpari tietää sukulaistensa/kaveriensa raha- ja elämäntilanteen kuin joku random foorumilla kävijä. Sitäpaitsi, ihan mielenkiintoista tietää, mitä kukakin pitää pihinä.

Kerran veimme tuttaville häälahjaksi pelkän omenan. Tätä muut vieraat taisivat hieman ihmetellä, mutta hääparin pihalla odotti kotiin tullessa omenapuun taimi, mitä he olivat toivoneetkin. Joo, vähän OT, mutta yritin edes jollain tavalla kantaa korteni kekoon... :)

Jaa viesti


Link to post
Share on other sites

No, me ei saatu sulhasen isältä mitään. Että silleen.

Juu, eika me sulhasen aidilta (ainoalta vanhemmalta joka oli paikalla) - ei edes sita korttia.

Jaa viesti


Link to post
Share on other sites

Me saimme miehen puoleiselta suvulta rahalahjan 200 Euroa, ja kortissa oli 17 nimeä (näistä 15 mukana juhlissa), eli 11,76 €/hlö. Ja ihan hyvin toimeentulevia ihmisiä kaikki. Omalta suvultani summat olivat ihan eri luokkaa. Mutta ei asia harmita, vähän hetken ihmetytti (ja minua huvitti :girl_haha: ).

Jaa viesti


Link to post
Share on other sites

Työkaverini oli menossa entisen opiskelukaverinsa häihin opiskelijaporukalla+avecit.

He päättivät viedä lahjaksi 10 euroa/pariskunta. Pidin sitä kyllä erittäin pihinä satsauksena

aikuisilta ihmisiltä, siis vitosen henkilö. Jälkeenpäin työkaveri puhui, että oli mahtavat häät,

ruoankin kanssa oli ruokajuomana sampanjaa. Ei vaikuttanut kuitenkaan mitenkään olevan häpeissään

lahjan pienuudesta... Luulisi nyt voivan toisen häihin panostaa enemmän kun kaljatuopin hinnan verran

tai jos ei kiinnosta, niin jää mielummin pois.

Jaa viesti


Link to post
Share on other sites

No, me ei saatu sulhasen isältä mitään. Että silleen.

Juu, eika me sulhasen aidilta (ainoalta vanhemmalta joka oli paikalla) - ei edes sita korttia.

Älä, ihan oikeesti vai?? Minä kyllä sitä lahjapöytää katselin mutten kai sitten vaan älynnyt..

ja, jotta aiheessa pysyttäisiin niin mitäs pihiä minä olen antanut? Paaatrikaaa, olikse ne kukat vai mitä? :grin: (omista häistä en muista että oltaisiin saatu jotain törkeää, kai aika kultaa muistot)

Jaa viesti


Link to post
Share on other sites

hassu dasta, sie oot vieras kun et kirjaudu sisalle :grin:

Luulitko jo etta jostain teista olis muka sanomista ku mie olin tahan ketjuun kirjottanu :rolleyes: Ei puhettakaan, naikkariporukka antoi maailman anteliaimmat lahjat kaikki, ilman ois jaany koko haat jarjestamatta :wub: Ton anopin tajusin vasta seuraavana paivana, piti ihan mieheltakin kysya etten mie missannu jotain. Mut viimeisin mita siita kuulin oli etta se oli suunnitellu kuulemma antavansa lahjan kun nahdaan seuraavan kerran. Ei oo nahty haitten jalkeen :unsure:

Jaa viesti


Link to post
Share on other sites

Minä annoin kerran häälahjaksi keittokirjan. Huh huijakkaa, hävettää vieläkin. En oikeasti tajua miten olen koskaan voinut ajatella, että se olisi ollut sopiva häälahja? Sopisi varmaan paremmin "noloimmat tunnustukset"-ketjuun. Olin silloin tosin opiskelija, mutta jotain rajaa..

Jaa viesti


Link to post
Share on other sites

Meidän häissä oli useitakin vieraita, jotka eivät antaneet lahjaa ollenkaan, ei siis minkäänlaista rahalahjusta tai tavaraa, eivätkä olleet missään yhteislahjassakaan mukana. Yksi näistä vieraista oli kaasoni. Toiselta kaasolta saimme ihanat lahjat, toinen kaaso varmaan ajatteli, että hänen apunsa on riittävä lahja. Eipä sillä, että olisimme lahjojen takia häät pitäneet, mutta olisi sitä voinut muistaa edes vaikka kortilla.

Jaa viesti


Link to post
Share on other sites

hassu dasta, sie oot vieras kun et kirjaudu sisalle :grin:

Luulitko jo etta jostain teista olis muka sanomista ku mie olin tahan ketjuun kirjottanu :rolleyes: Ei puhettakaan, naikkariporukka antoi maailman anteliaimmat lahjat kaikki, ilman ois jaany koko haat jarjestamatta :wub: Ton anopin tajusin vasta seuraavana paivana, piti ihan mieheltakin kysya etten mie missannu jotain. Mut viimeisin mita siita kuulin oli etta se oli suunnitellu kuulemma antavansa lahjan kun nahdaan seuraavan kerran. Ei oo nahty haitten jalkeen :unsure:

mä olen vanha täti hei... (miksei täällä ole tätihymiötä, mä vaadin!!!) Jajuu, tottakai tulin heti kyyläämään tänne että mitäs sitä meistä kirjoitetaan, tiedäthän sinä sen muruseni :-X

Tuota, onkse ettette ole nähny häitten jälkeen sun toive :rolleyes: No, olis minusta anoppi voinut ajatella että posti on hei keksitty jo keskiajalla.

Ainiin, ja tää on sitten tosi noloa. Kaasoni meni naimisiin vajaa kolme vuotta sitten. Ilman häitä, kävivät vain maistraatissa ja ravintolassa syömässä perheen kesken. Kun hän sitten soitti minulle ja kertoi asiasta anoin kuitenkin puhelimessa että mä tiedän mitä haluan teille antaa. Juu tiedän, mut lahja on edelleen hankkimatta... Hitto mä häpeän oikeesti!

Jaa viesti


Link to post
Share on other sites

Me ei saatu miehen yhdeltä omalaatuiselta kaverilta mitään, mutta en mä sitä nuukuudeksi laske, enemmänkin se menee just tuohon omalaatuisuuden piikkiin. Ois ollu kiva saada kortti, jotta ois sit ollu joku muisto. Olikohan se muuten kirjoittanut edes vieraskirjaan? ---> *lähtee tarkistamaan*

Edit: Oli se onneks sinne nimikirjaimensa laittanut. :)

Muokattu: , käyttäjä: Malssi

Jaa viesti


Link to post
Share on other sites

Me ei saatu sulhon isältä edes korttia. Pienin lahja oli 15 euron lahjakortti ilman korttia. Ihmettelen miten joku kehtaa antaa tuollaisia summia. Ei 15 eurosta pitkä matka 20 euroon ole, mutta silti 20 e on vähemmän nolo kuin 15e. No mutta ymmärrän kun tämä tuli huonossa rahatilanteessa olevalta opiskelijalta.

Itse annoin ei-niin-hyvälle ystävälle 50 e häälahjaksi, vaikka rahatilanteeni oli todella huono kun järjestin omia häitä samalla. En vain kehdannut antaa vähempää. Omien häiden jälkeen huomasin, että yllättävän vähän ihmiset mitään antaa..

Jaa viesti


Link to post
Share on other sites

mä olen vanha täti hei... (miksei täällä ole tätihymiötä, mä vaadin!!!) Jajuu, tottakai tulin heti kyyläämään tänne että mitäs sitä meistä kirjoitetaan, tiedäthän sinä sen muruseni :-X

Tuota, onkse ettette ole nähny häitten jälkeen sun toive :rolleyes: No, olis minusta anoppi voinut ajatella että posti on hei keksitty jo keskiajalla.

Ehka mun toiveella on sen nakemattomyyden kanssa tekemista :grin: Taa on nyt vahan semmosta asemasotaa, jos ei rouvalla kesta kantti ottaa yhteytta ja pyytaa kylaan, niin en tasan meita sinne tyrkytakaan, ja mies ei suostu yksin sinne lahtemaan. Eli nainen ei ole nahnyt poikaansakaan nyt reiluun vuoteen :girl_impossible:

Tuli tosta Malssin postista mieleen etta piti ihan tarkistaa mita se tarkalleen sano vieraskirjassa (suora kaannos, taalla ei moni varmaan hollantia ymmarra)

"Rakkautta. Viisautta. Onnea. Mukautumista. Voimaa. Ja todella paljon muuta te tarvitsette tästä yhdessä onnistuaksenne.

Tarkoitus teillä on, ja siksi toivon että se teiltä onnistuisi."

(kylla, voimakas konditionaali..)

Jaa viesti


Link to post
Share on other sites

^Mitäh?! Siis anoppisiko tuon on kirjoittanut?! Aika... törkeetä. Olisin minäkin kyllä vetänyt palkokasvit tooooodella pitkälle kitusiini. :blink:

Jaa viesti


Link to post
Share on other sites

Meidän häissä oli useitakin vieraita, jotka eivät antaneet lahjaa ollenkaan, ei siis minkäänlaista rahalahjusta tai tavaraa, eivätkä olleet missään yhteislahjassakaan mukana. Yksi näistä vieraista oli kaasoni. Toiselta kaasolta saimme ihanat lahjat, toinen kaaso varmaan ajatteli, että hänen apunsa on riittävä lahja. Eipä sillä, että olisimme lahjojen takia häät pitäneet, mutta olisi sitä voinut muistaa edes vaikka kortilla.

En tiedä minkä verran kaasosi on auttanut, mutta kyllä itse ainakin ajattelen että apu riittää lahjaksi!!!

Jaa viesti


Link to post
Share on other sites

^Mitäh?! Siis anoppisiko tuon on kirjoittanut?! Aika... törkeetä. Olisin minäkin kyllä vetänyt palkokasvit tooooodella pitkälle kitusiini. :blink:

Juuh, se sama anoppi joka ei tuonut edes korttia.

Se isoin syy siihen palkokasveihin oli kuitenkin siina etta herattiin haiden jalkeisena aamuna kahdeksan aikaan siihen etta anoppi soitti ovikelloa, ja lopputuloksena kun parituntisen myohemmin totesin miehelle etta nyt lahtee tasta huvilasta jompikumpi naisista, niin se saatteli anopin taipaleelle, ja mina olin se kiittamaton amma :girl_sigh:

Ei minua sinansa hairitse, kun ei lapset tota mummonaan pida kuitenkaan, mut miehen puolesta kylla vahan kaivelee, vaikka se kovasti vaittaa etta omapahan on akan hapea. Kasittaakseni ne soittelee kuitenkin jonkin verran, harvemmin silleen etta mie oisin kotona kuitenkaan.

Jaa viesti


Link to post
Share on other sites

Meidän häissä oli useitakin vieraita, jotka eivät antaneet lahjaa ollenkaan, ei siis minkäänlaista rahalahjusta tai tavaraa, eivätkä olleet missään yhteislahjassakaan mukana. Yksi näistä vieraista oli kaasoni. Toiselta kaasolta saimme ihanat lahjat, toinen kaaso varmaan ajatteli, että hänen apunsa on riittävä lahja. Eipä sillä, että olisimme lahjojen takia häät pitäneet, mutta olisi sitä voinut muistaa edes vaikka kortilla.

En tiedä minkä verran kaasosi on auttanut, mutta kyllä itse ainakin ajattelen että apu riittää lahjaksi!!!

Samaa mielta. Meidan haissa itseasiassa isoin lahja oli laheisten apu, taisin jo aikasemmin mainitakin etta ilman ois jaanyt juhlat pitamatta kun sairastuin sopivasti just ennen.

Taa painajaisanoppi on sit ihan eri tarina :grin:

Jaa viesti


Link to post
Share on other sites

Me saatiin yhdeltä 4 hengen porukalta rahalahja: 40 euroa. He eivät olleet opiskelevia nuoria, vaan n. 60-vuotias (erittäin rikkaaksi tiedetty) pariskunta sekä heidän työssäkäyvä poikansa työssäkäyvän kihlattunsa kanssa. Pidin summaa vähän outona, vaikka en suurien rahasummien toivossa häitä järjestänytkään.

Jaa viesti


Link to post
Share on other sites

Vasta eilen havahduin tätä miettimään, tai siis kun puin pojallemme ekaa kertaa kylpytakkia päälle joka oli häidemme lahjalistalla... muistin että se tuli miehen serkuilta puolisoineen. Siis neljä työssäkäyvää aikuista olivat ostaneet kimpassa vähän alle 40e maksavan lapsen kylpytakin. No oma moka kun pistin jotain niin halpaa listalle :D Ajattelin halvemmilla esineillä (allekin tuon 40e) lähinnä oikeasti köyhiä opiskelevia siskojani mutta käyhän se noinkin.

Jaa viesti


Link to post
Share on other sites

Minun opiskeleva serkkuni ilmoittautui häihimme. Hän kertoi, ettei hänellä ole opiskelijana varaa lahjaan. Sanoin ettei lahjan tuominen ole edellytys juhliin osallistmiseen. Serkkuni lupasi kuvata häämme videokamerallaan ja lähettävänsä videon meille heti häiden jälkeen.

Todellakin häiden jälkeen.

Saimme nähdä kuvaa viime kesänä eli melkein 2v häiden jälkeen. Naurattaa! :D

Jaa viesti


Link to post
Share on other sites

hankala keksiä kyllä.. eräs työkaveri ei tuonut mitään, mutta saikin kutsun niin pienellä varoitusajalla, että sanoin ettei tarvitse miettiä tuomisia :grin: riitti kun tuli paikalle. jaksan silti kummastella kaasoni ja mieheni häälahjaa, itämaisia ruokatarvikkeita korissa. no, sain korista hyvän leipäkorin itselleni (syönhän sentään leipää noin kaksi kertaa vuodessa), mutta ne ruokatarvikkeet on edelleen tuolla hyllyllä. katselin päiväyksiä, niin 2012 ja 2013. ei kehtais heittää pois, taidan joku päivä soittaa seurakuntaan ja tiedustella voisiko tehdä ruokalahjoituksen :girl_haha:

mitään hajua ei ole hinnasta, mutta kun kutsussa luki --> "lahjukset voi osoittaa tilille xxxxxx-xxxxxx" ja sitä rataa (tietty käyttötarkoitus mihin rahat menee), niin miksi ihmeessä minulle, ihmiselle joka ei tee ikinä ruokaa, annetaan ruokatarvikkeita?

Jaa viesti


Link to post
Share on other sites

Onhan tää vähän törkeä ketju, siis nauraa ihmisten vakavissaan (?) antamille häälahjoille...

Mutta tunnustan tähän, että olen antanut itse häälahjaksi kerran Ikean pussilakanasetin, jolla oli hintaa alle 5 €. Miksi? Koska olin tehnyt kaasona ison työn häiden eteen, sekä koska hääpari vaatimattomasti toivoi lakanoita, jos joku vieras heitä välttämättä haluaisi muistaa :). Eikä edes hävettänyt!

Toisissa häissä annoimme mieheni kanssa lahjaksi 40 €, koska olemme pienituloinen lapsiperhe, eikä rahaa vain ollut antaa enempää. Tiedä sitten, miten hääpari lahjaamme suhtautui?!

OT-huomautus: Häillä ei mielestäni olekaan tarkoitus netota, eli jos lahjaraha/muu lahja ei miellytä, niin ei voi mitään. Lahjan antaja on varmasti tarkoittanut pelkkää hyvää, vaikka se ei olisikaan osunut ihan nappiin :girl_sigh:

Jaa viesti


Link to post
Share on other sites

Luo uusi käyttäjätili tai kirjaudu sisään

Sinun täytyy olla jäsen osallistuaksesi keskusteluun

Luo käyttäjätili

Rekisteröi uusi käyttäjätili helposti ja nopeasti!


Luo uusi käyttäjätili

Kirjaudu sisään

Sinulla on jo käyttäjätili?


Kirjaudu sisään