Jump to content
Naimisiin.info

Paljonko rahaa OIKEASTI meni?


Guest printsessa

Recommended Posts

Guest printsessa

Paljon on ollut arvioita siitä, paljonko hääbudjetiksi tulee. Tuntuu, että listoista puuttuu usein montakin tärkeää mutta maksullista asiaa. Ensimmäinen oma budjettimme on ainakin mennyt uusiksi, kun sitä kaikkea pientä on tullut lisää, siis sellaista mitä ei alunperin tullut ajatelleeksi tarvitsevansa.

Paljonko häänne siis lopulta maksoivat?

Link to comment
Share on other sites

  • 2 weeks later...
  • 1 month later...
Guest kukkabouquet

Häät vasta tulossa, mutta jo nyt huomaamme että 3000 euron arvi9o on paisunut lähelle 8000 euroa. Sis. juhlapaikan, bändin, ruoat, juomat, kukat, kimput, puvut, matkat (tämä vie ison osan: lähdemme Aasiaan).

Link to comment
Share on other sites

Täällä on jo ketju raha-asioista (http://www.naimisiin.info/yhteiso/index.php/topic/12233-rahanmeno-ja-miltae-tuntui-jaelkeenpaein/), joten siksi varmaan tähän ketjuun ei ole tullut vastauksia. Itse en tarkkaan muista, mutta häämatka mukaan lukien kustannukset olivat ehkä noin 10000 euroa 80 hengelle.

Muokattu: , käyttäjä: Malssi
Link to comment
Share on other sites

  • 1 month later...

Sama vastaus kuin edelliseen samanlaiseen otsikkoon:

Vieraita kutsuttu n.120, paikalle pääsi n.100. Häät olivat juuri äsken.

Meillä oli budjetti 10 000e, jonka piti sisältää kaikki mahdollinen, myös häämatka ja minun/kaason kauneushoidot!

Kauneushoitoja (tai oikeastaan rentoutushoitoja, kuten intialaista päähierontaa stressin ehkäisemiseksi ja omaksi ilokseni...) otin lopulta ennen häitä vähän enemmän kun olin ajatellut, sorruin myös ostamaan geelikynnet kun omat kynteni olivat niin surkeat. Muutama yllättävä rahanmeno tuli juuri ennen häitä (esim juhlapaikan vaatimat viinitonkan telineet ja vahakangas heidän liinansa suojaksi juomapöytään), niihin meni muutamia kymppejä extraa kuhunkin, ehkä max 200e?

Tuhlasin myös koruihin ja kenkiin paljon enemmän kuin olin budjetoinut. Ehkä 200e enemmän ainakin meni kuin olin ajatellut. (huom, ei kaduta!! Kengät ja korut olivat upeat! :) )

Ostin juontajalle ja kaasolle vielä extrakiitoksena ennen hääpäivää kaunistautumispakkaukset, joissa oli kaikkea pientä kivaa esim ihonhoitoon ja hiustenhoitoon liittyen.

En nyt muista tuliko muuta rahanmenoa, mutta emmehän esim vielä tiedä mitä maksaa laittaa lehteen hääkuva nyt jälkeenpäin, ja mitä maksaa kiitoskuvien teettäminen ja postittaminen... olen niitäkin varten budjetoinut kyllä jotain, mutta saa nähdä mikä on todellinen rahanmeno.

Joka tapauksessa budjetti on jo ylitetty ainakin parilla tonnilla!! :D

Veikkaan kuitenkin että kokonaiskustannukset jäävät reilusti alle 15 000e.

Olimme varautuneet maksamaan kaiken itse, mutta molempien vanhemmat halusivat ehdottomasti osallistua, joten lopulta olemme maksaneet kuluista itse korkeintaan puolet, jos sitäkään.

Häämatkamme sisältyi budjettiin, se maksoi n. 3000e ja sen varasimme ja maksoimme itse jo syksyllä. Saimme kuitenkin häälahjaksi itse lahjojen lisäksi myös rahaa lopulta hieman ylikin tuon summan, joten voisi siis sanoa että pääsemme häälahjarahoilla häämatkalle (2 viikkoa Thaimaassa)! :)

Ei kaduta rahanmeno, häät olivat upeat!! Myönnnän sortuneeni tuhlailuun, halvemmallakin olisi päässyt. Uskon, että olisimme pystyneet budjetissakin pysymään halutessamme. Mutta kerranhan sitä vain naimisiin mennään?! ;)

Link to comment
Share on other sites

  • 3 months later...

Meillä oli 2 pvän häät. Ensimmäisenä pvänä oli vihkiminen, jolloin paikalla n. 35 sukulaista. Seuraavana pvänä noin 60 ystävää paikalla. Kaiken kaikkiaan rahaa meni n. 3000e. Toki säästimme monessa asiassa, kun djt olivat omia ystäviä + muusikot, ja tein toisen päivän pukunu itse. Rahaa kyllä helposti uppoaa vaikka tarkoitus oli mennä pienellä budjetilla. :)

Link to comment
Share on other sites

Meillä oli budjettina 2000e, 70vierasta oli ja ruoka, kahvi ja illalla alkoholi tarjoilut. Rahaa meni kaikkeen yhteensä n.1500e, eli PALJON vähemmän mihin varauduttiin. Ja enkä edes keksi vieläkään mihin olisin voinut "ylimääräisen" 500e käyttää.

Koristeitakin oli aikalailla, mutta hyödynsin tota hääkirpparia ja alennusmyyntejä, ja mun puku oli 230e, miehelle löytyi täydellinen puku 8eurolla pikku-kirpparilta :D Askartelin paljon koristeita ja hääkarkkirasiat itse, ja sain mielettömästi niistä kehuja kun oli hienoja. Eli onneksi en tuhlannut pöytäkoristeisiin kamalaa rahasummaa täysin turhaan. :) Eli minä olen todella tyytyväinen rahan käyttöömme!

Link to comment
Share on other sites

  • 1 month later...

Alkuperäinen, karkea budjetti määriteltiin olemaan 4000€, 24 henkilölle. Menoarvio taas näytti ihan jotain muuta, eli 5700€.

Toteutuneita kuluja listattiin lopulta yhteensä 4566€, eli vain pikkusen yli alkuperäisten suunnitelmien. Jotain on saattanut ihan hyvin jäädä listaamatta, pitkään kyllä yritettiin listata jokaikinen parin euron Tiimarireissu budjettiin, mutta jossain vaiheessa koko homma levisi käsiin, kuitteja oli kertakaikkiaan liikaa. :D Onneksi monen asian kohdalla sai huokaista helpotuksesta, kun summa olikin paljon budjetoitua pienempi.

Muokattu: , käyttäjä: Kayleigh
Link to comment
Share on other sites

  • 1 month later...
  • 4 months later...

Meidän budjettimme oli noin 7500 euroa ja jäimme pikkuisen sen alle, koska vieraat eivät juoneetkaan ihan niin paljoa viiniä illallisen aikana, kuin olimme suunnitelleet (ravintolahäät) ^_^ Ja hyvä niin, koska sillä rahalla saimme pyydettyä DJ:n soittamaan juhlissa vielä yhden ekstratunnin alunperin sovitun ajan lisäksi. Ja tuo budjetti kattaa ihan kaiken koristeista hotelliöihin, eli ihan siedettävään hintaan PK-seudulla selvittiin ;)

Link to comment
Share on other sites

Meillä oli 50 hengen häät ja kokonaissummaksi tuli n. 2500€.

 

Tässä hieman esimerkkejä kustannuksista:

 

- Sormus 350€ (miehelle ei ostettu uutta sormusta, omani saimme alennuksella)

- Morsiuspuku 350€ (alennuksessa) + kengät ja asusteet n. 85€

- Miehen puku 150€ + kengät ja asusteet n. 100€

- Kampaus ja meikki 175€

- Parturi 30€

- Koristelut n. 100€ (päivän varjot, hallaharso, kukat, maljakot, kynttilälyhdyt yms)

- Astiavuokra 20€ (kyläyhdistykseltä)

- Pöytäliinat 50€ (käytimme valkoisia lakanoita)

- Ruoka n. 300€ (tehtiin itse)

- Alkoholi n. 350€ (ruokaviinit ja boolit)

- Kutsut + postitus n. 45€ (teimme itse)

- Valokuvaus 200€

Link to comment
Share on other sites

  • 3 months later...

sormus 1500

häämatka 2500

35 hengen häät ravintolassa 1700

puku 850

miehen ja bestmanin puvut 500

kimppu (pieniä ja pyöreä )98

kampaus ja meikki n. 150

bolero 90

korut 150

valokuvat 380

kutsut ja karkit ja koristeet ehkä 200?

puvun korjaus ja pesetys 200 + bensakulut en edes halua ajatella..

pianisti 300

Muokattu: , käyttäjä: whiterose86
Link to comment
Share on other sites

Meillä oli 90 hengen häät,budjettina oli 8000 euroa ja aika tasan sen verran menikin. Tästä puolet meni ruokaan, mutta siitä ei haluttu pihistellä.. Juomiakin tarjottiin runsaasti, ruokaviinit ja kahvin avecit pöytiintarjoiltuna. Tämä oli miehelle tärkeää joten siihen satsattiin myös. Halvemmallakin ois päässy, mutta onnistuttiin kyllä omasta mielestämme säästämään oikeissa asioissa :) suunnittelin esim. kutsut ja muut koristelut mahdollisimman materiaaleja säästävästi, koska askartelutarvikkeet on yllättävän kalliita. Minun käytettynä ostettu puku ja superhalvalla messutarjouksesta ostettu vihkisormus oli myös isoja säästöjä, mutta silti juuri semmoisia kuin halusinkin. Häämatkalle mennään lahjarahoilla ja niitä jää siitä vielä ylikin :)

Link to comment
Share on other sites

  • 2 weeks later...

Häät on juhlittu, joten on yhteenvedon aika. Keräsimme pitkin kevättä exceliin hääkuluja, joten mielestäni alla näkyvä lista on lähes täydellinen (vain vieraskirjan hintaa en muista ja saattaa myös jotain muuta pientä uupua, post-it lappuja tms.). 

 

Tuo noin 7300 euroa oli sopiva hintalappu meidän häille. Jos jokin asia oli meille tärkeä, emme säästelleet siinä, mutta pyrimme välttämään omasta mielestämme turhia kustannuksia. Ostin esimerkiksi hääpuvun käytettynä, ja etsiessäni selasin vain sellaisia, joihin ei tarvitsisi koon puolesta tehdä mitään muutoksia. Kävi tuuri, ja löysin aivan ihanan puvun. Vannehameen lainasin pikkusiskon vanhojentanssimekosta. En viitsinyt ostaa uusia morsiuskenkiä, vaan käytin vanhoja hyviä korkkareitani, jotka eivät edes olleet valkoiset (mutta kuka niitä puvun alta näkee :)). En myöskään ostanut uutta käsilaukkua - en ajatellut sen kuuluvan juhlalookkiini enkä kanniskellut sitä mukanani. Emme tilanneet ulkopuolista valokuvaajaa. Emme puuttuneet kaason tai bestmanin pukeutumiseen. Pöytäkukat ostimme Citymarketista. Hääkarkkeja en jaksanut alkaa väkertää.

 

Juhlan speksit lyhyesti:

- ravintolahäät (A-oikeudet)

- juhlat toisella paikkakunnalla (toi hääparille majoitus- ja matkakustannuksia)

- henkilömäärä: 58 täysi-ikäistä ja 8 alaikäistä (joista 4 pikkulasta)

- hääkuvassa käymme toisella paikkakunnalla eri päivänä, josta aiheutuu matka- ja kaunistautumiskuluja

- häämatkaa en laske hääkustannuksiin, koska menisimme joka tapauksessa reissuun (tosin ehkä vähän halvemmalla :))

 

KOKONAISKUSTANNUS 7202,80 euroa

Illallinen per hlö 39,50
Illallinen yht. 2488,50
Iltapalat yht. 562,50
Ruokajuomat yht. 1100
2 yötä hotellissa 258
Morsiamen sormus 750
Morsiamen sormuksen kaiverrus 15
Sulhasen sormuksen kaiverrus ei vielä tehty
Morsiamen puku 420
Käsineet (en tarvinnutkaan) 19
Huivi (kaunis sää, ei käyttöä) 14
Morsiamen kampaus 101
Morsiamen meikki 61,50
Huulipuna 31
Sulhasen pukuvuokra 150
Morsiuskimppu 95
Sulhasen ja bestmanin vieheet 30
Pöytäkukat 42,20
Vuokra-auto + bensa 140
Parkkimaksut 30
Kutsukorttien painatus 74
Kutsukorttien postitus 41
Ohjelmat + paikkakortit 15
Kiitoskorttien painatus ei vielä tilattu
Kiitoskorttien postitus 41
Esiintyjän palkkio 220
Matkustaminen hääkuvaan 100
Morsiamen kampaus+meikki kuvaan 150 (arvio)
Hääkuvaus saadaan lahjaksi
Kakunkoriste 14
Junalippuja 90,60
Häävalssikurssi 50
Morsiuspuvun pesetys 60 (arvio)

 

Link to comment
Share on other sites

  • 3 weeks later...
  • 3 years later...

Laskin melko tarkkaan, mitä meni. Loppusumma oli n. 7200 e, josta häämatkan osuus oli 1500 e. Ilman häämatkaa siis vähän vajaat 5700 e. Ihan tarkkaa summaa on vaikea laskea, kun esim. juomien ja yöpalaan tarvittavien ainesten hintaa ei tullut niin sentilleen merkittyä. Tuota luokkaa kuitenkin. Meillä oli siviilivihkiminen, eikä kummallakaan "virallista" hääpukua, vaan mulla juhlamekko ja miehellä tumma puku. Hintaa kertyi eniten pitopalvelusta ja bändistä, ja loppu meni sitten kaikkiin hääpaikan vuokraan, vaate-, meikki-, koru-, ym. menoihin sekä muihin kuin pitopalvelutarjottaviin.

Link to comment
Share on other sites

  • 6 months later...

Minä ruodin meidän toteutuneen rahanmenon aika tarkkaan blogissani täällä. Noin sadan vieraan häihin olimme budjetoineet 10 000 euroa, sisältäen sormukset mutta ei häämatkaa. Aikalailla sen verran meillä menikin. Suurimmaksi osaksi myös budjetin alakohdat pitivät paikkansa. Toki yllätyskuluja tuli meilläkin, mutta vastaavasti joissakin kohdissa päästiinkin huomattavasti ajattelemaani edullisemmin.

Link to comment
Share on other sites

  • 1 month later...

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Guest
Vastaa aiheeseen...

×   Olet liittänyt muotoiltua sisältöä.   Poista muitoilu

  Only 75 emoji are allowed.

×   Your link has been automatically embedded.   Display as a link instead

×   Your previous content has been restored.   Clear editor

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

Ladataan...
×
×
  • Create New...