Tipsis

Montako vierasta on "pienet häät" ja "suuret häät" ?

   177 members have voted

  1. 1. Paljonko vieraita "tavallisen kokoisissa" häissä on?

    • 20-40
      0
    • 40-60
      10
    • 60-80
      84
    • 80-100
      75
    • 100-120
      5
    • yli 120
      1

Please sign in or register to vote in this poll.

30 viestiä aiheessa

Eli paljonko vieraita häissä, jotka ovat "pienet häät" tai "isot häät" ? Tuntuu, että tästä on aika erilaisia mielipiteitä.. olenkohan ihan yksin kuvitelmineni :D

 

 + galluppia "keskimääräisen" kokoisista häistä.

 

Minusta suurinpiirtein näin:

tosi pienet/intiimit häät: 2-10

pienet häät: 20-40

"tavalliset" häät: 50-90

isot häät: 100-150

tosi isot: 200

 

 

Jaa viesti


Link to post
Share on other sites

Minusta pienet häät ovat siinä max. 50 hengen kieppeillä. Alle 70kin on vielä kohtuullisen pieni määrä. Ehkä 70-120 olisi keskikokoiset, 120-200 isot ja siitä isommat todella isot :)

Minusta tuntuu että se riippuu paljon siitä, millaisia juhlia perheessä on aiemmin pidetty (rippijuhlat, valmistujaiset, tasakymmenet...) että miten kukakin kokee juhlien koon. Meillä rippi- yms. juhlat, joihin on tullut vain lähisuku ja perhetuttavat, ovat yleensä olleet siinä 60-80 hengen kieppeillä, mikä ehkä vaikuttaa siihen, että ne ovat omasta mielestäni pienet uhlat häihin verrattuna. Häiden vieraslistalla meillä on tällä hetkellä 117 vierasta, joilla saamme aikaan keskikokoiset häät.

Jaa viesti


Link to post
Share on other sites

Riippuu tosiaan perheesta ja kulttuurista. Esim. Intiassa 200 henkea tarkoittaa tosi pienia haita. 

 

Muoks. Aanestin 80-100, koska olen ollut toidella monissa haissa, ja ne ovat suurimmaksi osaksi olleet tuota kokoluokkaa, vaikka olen toki ollut pienemmissakin.

 

Viela muoks. omat haat myos 80-100 kokoluokkaa, joten siksikin :D

Muokattu: , käyttäjä: Roslin

Jaa viesti


Link to post
Share on other sites

Tämän palstan perusteella saatu mielikuva. :D

80-100 on ilmeisen "normihäät" tänä päivänä.

 

Meille tulee pienen pienet, 20-30 henkilöä, tykkään. :)

Jaa viesti


Link to post
Share on other sites

Meillä n. 50 henkilön häät ja toisaalta tuntuu isolta määrältä vieraita ja haluis vielä vähän karsia tuota porukkaa, vaikka siinä on vaan lähisuku ja kaikki kaukaisemmat sukulaiset ja kaverit joutunu jättämään pois.

Että kyllä tuolla määrällä ihmisiä ihan suht koht isot häät mielestäni tulee, mutta helposti sais kasaan sen satakin vierasta. Äänestin 60-80.

Jaa viesti


Link to post
Share on other sites

Äänestin 60-80, mutta tosiaan riippuu ihmisistä. Tuo yli 120 olisi ainakin minun mittapuullani megahäät.

Jaa viesti


Link to post
Share on other sites

Minustakin tuntuu, että tässä asiassa mielipiteitä on niin monta kuin on ihmisiäkin! Kaikille pienet häät ja isot häät tuntuvat tarkoittavan aivan eri vierasmääriä... Mutta minun näkökulmastani kokoluokat menisivät suurinpiirtein näin:

 

pienet häät: < 60

keskikokoiset häät: 60-120

isot häät: 120 >

 

Meillä itsellämme on keskikokoiset, eli "normaalit" häät - ainakin minun mittapuullani :D Vieraita on tulossa noin 80.

Jaa viesti


Link to post
Share on other sites

mielestäni pienet häät ovat alle 60, keskikokoset 60-100 ja isot  yli 100 vierasta.

Muokattu: , käyttäjä: nnipsu

Jaa viesti


Link to post
Share on other sites

Keskikokoiset häät lienee 50-80 vierasta. Minusta yli 80-100 on isot häät ja sitä suuremmat jo melko megoja. Eihän siinä edes enää kaikkia vieraita tunne henkilökohtaisesti. :P
Meidän häihin tulee 50 henkilöä, joista kymmenkunta on kaveria ja loput lähimpiä sukulaisia, joiden kanssa on oikeasti tekemisissä.

Jaa viesti


Link to post
Share on other sites

Meillä oli noin 80 vierasta ja ne oli mun mielestä keskikokoiset häät. Jos oltais kutsuttu kaikkien kavereiden avecit, niin määrään olis tullu varmaan parisenkymmentä henkilöä lisää.. Päädyttiin kuitenkin juhlimaan niiden henkilöiden kanssa, jotka OIKEASTI tunnetaan.

Jaa viesti


Link to post
Share on other sites

mulle 20-30 on pienet häät. Tuohon haarukkaan mahtuu omat hääni, joihin kutsutaan 23 vierasta. keskimäärin ajattelisin että tavallisesti suomalaisissa häissä on 60-80 vierasta. Isoksi menee jos on 100 vierasta tai päälle. Pidän itse pienistä juhlista pienellä porukalla. Ei mitän suureellista minulle.

Jaa viesti


Link to post
Share on other sites

Meidän vieraslistalla on nyt 39 henkeä ja tuskinpa se tuosta monella ihmiselle nousee. Pienet häät siis kyseessä. Mutulla heittäisin että yleensä "normaaleissa" häissä taitanee olla semmoinen 80-100 vierasta?

Jaa viesti


Link to post
Share on other sites

Eli paljonko vieraita häissä, jotka ovat "pienet häät" tai "isot häät" ? Tuntuu, että tästä on aika erilaisia mielipiteitä.. olenkohan ihan yksin kuvitelmineni :D

 

 + galluppia "keskimääräisen" kokoisista häistä.

 

Minusta suurinpiirtein näin:

tosi pienet/intiimit häät: 2-10

pienet häät: 20-40

"tavalliset" häät: 50-90

isot häät: 100-150

tosi isot: 200

 

 

Olen aika lailla samoilla linjoilla tässä tipsiksen kanssa. Omien kokemusten mukaan aika tyypilliset on tuo 50-90 henkeä.

Omat häät tulee olemaan max 31 henkeä me mukaan luettuina ja mielestäni ne on pienet.

Jaa viesti


Link to post
Share on other sites

Tipsiksen avauspuheenvuoron kanssa kutakuinkin samaa mieltä (: Sataseen kun mennään niin se on mun mielestä jo aika iso vierasmäärä, tavallinen on siis siinä 60-80 henkeä (: Ensi kesänä esimerkiksi kaveripariskunnalle tulee n. 40 hengen häät, mielestäni ne on jo enemmän pienet kuin keskikokoiset. 

Jaa viesti


Link to post
Share on other sites

Minun mielestäni tavalliset häät on tuon 80-100 henkeä. Koen että meidän järjestämät häät n. 60 hlöä on keskikokoiset. En osaa kuvitella että järjestäisin hirmuisen suuret häät.

Jaa viesti


Link to post
Share on other sites

Hämmentävästi mun mielipiteeseen vaikuttaa vähän myös se, mistä vieraat koostuu (epäloogista? kyllä). Jos on vaikka tosi paljon jo sisaruksia ja niiden lapsia, niin häät vaikuttaa "pienemmiltä" kun kuitenkin paikalla on vaan lähisuku verrattuna siihen, että ihmisiä on saman verran, mutta porukkaan mahtuu sukulaisista työkavereihin saakka väkeä. Mutta vastasin, että 80-100 olisi tuo "tavallinen". 

CEC likes this

Jaa viesti


Link to post
Share on other sites

80-100 on ollut suurimmassa osassa häistä joissa olen ollut vieraana. Meidän häihin on kutsuttu 30, ja kun sanon tutuille (joita ei ole kutsuttu) että on pienet häät niin kuvittelevat että on lähempänä sataa vierasmäärä :o Oonkin alkanut nyt sanomaan, että meillä on minihäät :)

Jaa viesti


Link to post
Share on other sites

Pienissä 30-50 vierasta, keskikokoisissa 60-100 ja suurissa sadasta ylöspäin.

Jaa viesti


Link to post
Share on other sites

Äiti i mielestä meillä on tulossa pienet häät, kun kutsuttuja on 85. Mieheni mielestä häät ovat "helvetinmoinen sirkus" tuolla määrällä. Ehkä siksi, että hänellä on lähisuvussa vain äiti, 2 enoa puolisoineen sekä täti. Hänellä ei ole sisaruksia, eikä serkkuja. Ei siis ole tottunut väenpaljouteen. Kun äidiltäni kysyin, että eikö meidän häät oo ihan tavallisen kokoiset hän kertoi, että hän ja isäni kutsuivat häihin aikoinaan 270 ihmistä!!! Siis melkein 300! Kysyin, että ketä ihmeen ihmisiä sinne kutsuitte, että eihän meidän suku ole noin iso. Mutta "siihen aikaan" ja "siellä maalla" oli kuulemma tapana kutsua myös naapurit, työkaverit ja kaiken maailman puolitutut :)

Jaa viesti


Link to post
Share on other sites

Pienet häät <25 ja suuret häät >100. Tuossa välillä sit ns. normikokoiset häät.

Jaa viesti


Link to post
Share on other sites

Mä aattelin että meidän häät ois pienet ~70 vieraalla, mutta onkin ilmeisesti aika perussetti :grin:

Jaa viesti


Link to post
Share on other sites

Omiani pidän aika pieninä, vaikka kutsulistalla on nyt reilu 70 henkeä. Ne ovat kuitenkin ainoostaan sukua ja lähimpiä kavereita. Tostakin kuitenkin karsittiin aika rankalla kädellä, koko suvun mukaan kutsumalla olis vierasmäärän saanu nousemaan sinne 120 hengen tienoille. Että se riippuu ihan siitä, ketä kutsutut on. Jos kutsutut olis kaukaisempia kavereita ja työkavereita, niin sitten toi 70 vois tuntua isolta.

Jaa viesti


Link to post
Share on other sites

Luo uusi käyttäjätili tai kirjaudu sisään

Sinun täytyy olla jäsen osallistuaksesi keskusteluun

Luo käyttäjätili

Rekisteröi uusi käyttäjätili helposti ja nopeasti!


Luo uusi käyttäjätili

Kirjaudu sisään

Sinulla on jo käyttäjätili?


Kirjaudu sisään