.o.O.o.

Onko avioituminen hyshys vai 'KUULKAA KAIKKI!'...?

385 viestiä aiheessa

Avioituminen sinänsä ei ole "hyshys", mutta tarkkaa hääpäivää ei ole julkistettu kuin tärkeille tahoille ja hiljattain täällä foorumilla päikyssä.

Tarkka hääpäivä taidetaan julkistaa virallisesti sitten ½v ennen häitä tai jotain semmosta..

Jaa viesti


Link to post
Share on other sites

Me ollaan tässä suhteessa miehen kanssa aika erilaisia, nimittäin minä tykkäisin höpötellä häistä jo tässä vaiheessa sellaisten ihmisten kanssa, joiden kanssa olen säännöllisesti tekemisissä. Mies taas haluaisi häiden olevan yllätys, mutta kompromissina hänkin ilmeisesti aikoo kertoa suunnitelmistamme vanhemmilleen kesän aikana. :grin:

Jaa viesti


Link to post
Share on other sites

Täällä mennään aika hyshys-linjalla, erittäin tietoinen valinta. Suku saa tietää vasta kun saavat kutsukortit postissa. Halusimme nimittäin minimoida mahdollisen vouhotus-hössötys-kitinä-valivali-ajan, ja koska itse maksamme niin senkään puolesta ei ole ongelma. Ja nyt ei tarvitse miettiä kuka saa tietää ekana... sulhasen suvussa hyvät juorut ovat nimittäin melkeinpä käypää valuuttaa, emmekä halua kuulla napinoita tyyliin, "kun tyyne-täti tiesi viisi tuntia ennen minua..." :rolleyes:

Kavereille on kerrottu, koska eivät ole yleensä missään tekemsiissä sukulaistemme kanssa.

Jaa viesti


Link to post
Share on other sites

Mun tekis mieli kertoilla jo kaikille, mutta miehen mielestä on liian aikaista... :rolleyes: Ehkä sitten loppuvuodesta, kun häihin on alle vuosi. Omille parhaille kavereille kerron tosin.

Jaa viesti


Link to post
Share on other sites

Meillä aikaa on tuon verran ja ollaan jo kerrottu kaikille sukulaisille ja muille siinä samassa kun asiat leviää aina eteenpäin niin hyvä sanoa samalla kaikille.. Eli hys hys ja kuulkaa kaikki puolesta välistä ollaan, ei kailoteta vaan kerrotaan jos tilanne vaatii.. niin ja toisaalta iloinen asiahan se on niin miksi ei kertoisi jo ajoissa jos naimisiin meinaa mennä...?

Jaa viesti


Link to post
Share on other sites

Meillä on vielä vuosi häihin, eikä olla kerrottu kenellekään. Mies olisi halunnut kertoa, mutta itse olin sitä mieltä, että turhaa sitä vielä kailottamaan näin aikaisin. En ole ikinä ollut sellainen ihminen, että olisin halunnut toitottaa asioitani muille. Ensin varmaan kerrotaan molempien porukoille, ja sitten pitää varmaan yhdelle kaveripariskunnalle kertoa, jotka myöskin ovat suunnittelemassa häitä ilmeisesti 2010 kesälle, ettei vain tule tuplabuukkausta samalle päivälle.

Jaa viesti


Link to post
Share on other sites

Me ollaan kerrottu vasta kaasoille ja minun tädilleni naimisiin menosta. Nyt viikonloppuna olisi tarkoitus kertoa molempien vanhemmille, sekä bestmanille :) Yllätyksenä tämä ei lähipiirille tule, sillä tiesivät jo kun kihloihin mentiin, että häät tulee. En usko, että kuulutamme itse häistämme ympäriinsä.. Toki suvun sisällä tieto leviää varmasti kun ylpeät äidit ja isukit kertovat eteenpäin :D

Jaa viesti


Link to post
Share on other sites

Kutsutut tietää (taitaa miehen suvun tuntien siellä tietää kaikki muutkin), muut saa sitten tietää aikanaan. Kuka feisbuukissa ja kuka muuten vaan..

Jaa viesti


Link to post
Share on other sites

Me ollaan oltu miehen kanssa vähän hyshys, kun tässä on ollut muiden häitä ja juhlia. Meiltä ollaan sitten tultu kysymään että onko se helmikuu joku salaisuus vai kun siitä ette mitään puhu :D Kyllä me puhutaan, jos kysytään. Kavereille ja siskoille minä sitten hölötän varmaan liikaakin!

Jaa viesti


Link to post
Share on other sites

Kutsutut tietää ja muut saa sitten tietää jotain kautta. Elikkä hyshys-linjalla me ollaan.

Jaa viesti


Link to post
Share on other sites

Kyllä me nyt kun ollaan päätetty että häät ovat kesällä 2010 ollaan niistä aika avoimesti puhuttu. Toistaiseksi ei onneksi ole ollut yhtään sellaista tilannetta, jossa henkilö, jota emme ole kutsumassa, olisi kysynyt jotain häistä. Paitsi vanhemmillemme emme ole kertoneet vielä (heh, ehkä vähän nurinkurista...), koska haluamme ensin varmistuksen päivämäärälle (riippuu juhlapaikasta). Ihan hyvä, että ollaankin puhuttu, niin on tullut esiin ne ajankohdat, jotka eivät missään tapauksessa sovi tietyille vieraista. Mm. yksi kaveripariskunta menossa samassa kuussa naimisiin, kuin meilläkin on tarkoitus ja olisi hyvinkin saatettu tehdä vahingossa päällekkäisbuukkaus heidän häittensä kanssa, jos ei olisi ajoissa tullut homma puheeksi.

Jaa viesti


Link to post
Share on other sites

Meillä on hyvin "hys hys", sillä me karkaamme salaa vihille ulkomailla.

Jaa viesti


Link to post
Share on other sites

Meillä on semi-hys hys. Kerrottiin ensin vanhemmille ja sisaruksille, sitten parhaalle ystäväpariskunnalle (ja sanottiin et ei saa kertoa vielä eteenpäin).. Muut kaverit sai sit tietää vähitellen kun niitä nähtiin. Isovanhemmille soitin itse ennen kun annoin luvan kertoa suvulle eteenpäin. Kummit ei tiedä vielä ja toisesta tädistä en ole varma. Mammasta en ole myöskään varma kun kerroin asiasta kyllä mut hällä ompi tuo alzheimer :girl_sigh:

Yritettiin olla aika low key, ei siis huudeltu kihlautumisesta kenellekään. Toki on ollut sormukset sormessa ja vastataan jos kysytään. Ajankohdasta ei kerrottu ensin tarkemmin, mut nyt ollaan sanottu et ens kesänä. Tarkan päivän tietää läheisimmät ja yks kaveripariskunta jolle kerrottiin ettei tuu tuplabuukkausta.. Haluisin ehkä vielä vähän salailla kaikkia yksityiskohtia kun tuntuu jotenkin tylsältä et kaikki tietäis kaiken jo etukäteen :ph34r:

Jaa viesti


Link to post
Share on other sites

Meillä ei asiaa salailla mitenkään, jonkun verran tietää ihmiset, omille kavereille olen kertonut ja varsinkin niille, jotka myös suunnittelevat häitä. Omista kavereistani kahdeksan tietää, osa tietää enemmän, osa vain summittaisen ajankohdan. Ensimmäisenä kerroin siskolleni ja ystävälleni, joita pyysin kaasoiksi.

Äitini, isäpuoleni ja tätini tietävät minun sukuni puolelta. Miehen veli ja avovaimo tietää myös, muuten mies ei ole vielä kertonut kenellekään, ainakaan tietääkseni.

Ei nyt kummemmin mainosteta asiaa, mutta ei se myöskään salaisuus ole. Jos joku kysyy suoraa, vastataan kyllä. Omille kavereilleni tulee kyllä asiasta puhuttua, varsinkin jos tulee oikein puheeksi.

Häät kesällä 2011.

Jaa viesti


Link to post
Share on other sites

Meillä häät hys hys. Ensiksi tiesi toinen kaasoni, sitten toinen ehkä kuukautta myöhemmin ja samoihin aikoihin työparille myös. Nyt kun saatiin isoimmat varaukset tehtyä niin kerrottiin vanhemmille. Tosin vanhemmilla on vaitiolovelvollisuus kevääseen saakka.

Ollaan molemmat tosi rauhallisia tyyppejä, eikä haluta ylenpalttista hössötystä ja muutenkin halutaan pitää asia toistaseks ihan vaan pienen piirin tiedossa.

Jaa viesti


Link to post
Share on other sites

Meillä oli aluksi ihan hys hys. Rauhassa sulhasen kanssa mietittiin päivää ja vähän muitakin suunnitelmia. Varattiin kirkko noin puoli vuotta ennen ja sen jälkeen kerrottiin vanhemmille. Vanhemmat eivät sitten niinkään olleet hys hys -linjalla, jos nyt eivät ihan kaikille kailottaneetkaan. Se ei kuitenkaan haitannut, että tieto levisi lähipiiriin. Ystäville ja kavereille kerrottiin tämän jälkeen itse. Jutellaan avoimesti, jos joku jotain kyselee. Kaikille ei kuitenkaan edelleenkään kailoteta. :)

Jaa viesti


Link to post
Share on other sites

Yritän olla hys hys, mutta kaikki hyvät asiat on vaikea pitää salassa... Eli siis ainakun olen tavannut kaverin, niin jossain kohdin huomaan laukaisevani: " Arvaa muuten mitä ensi syksynä..."

Jaa viesti


Link to post
Share on other sites

Vielä ainakaan ei ole ollut tarvetta jakaa tietoa, kyllä ihmiset saavat aikanaan tietää :flirt:

Vain yhdelle ystävälle olen kertonut, kun hän asuu ulkomailla, joten hänen saapumisensa vaatii enemmän järjesteltävää.

Jaa viesti


Link to post
Share on other sites

Vanhemmat, sisarukset, kaasot ja bestman tietää. Loput saa tietää, kun kutsu löytyy postilaatikosta paria kuukautta ennen häitä. Olen kyllä meinannut jo vaikka kuinka monta kertaa möläyttää asian ilmoille! Hassua on, että joka paikassa tuntuu nyt olevan hääjuttuja.. Puhetta sormuksista, hääohjelmat alkaa taas pyörimään telkkarissa jne. Vaikeaa olla hiljaa! :D

Jaa viesti


Link to post
Share on other sites

Kaikki ovat meilläkin kuulleet. Itse ollaan kerrottu, mutta myös anopit ovat aika innokkaita kailottajia:) Ei haittaa meitä, koska ei ole mikään salaisuus.

Jaa viesti


Link to post
Share on other sites

Juu, kyllä määkin meen tohon "kuulkaa kaikk" -kategoriaan. Oon aika reippaasti päräyttäny hääpäivän ilmoille, kun ihmiset on onnitellu kihlauksesta. Meille tulee kyllä vain perhepiiri häät, mutta silti huutelen kaikille, että naimisiin mennään :D Mies puolestaan ei ole kertonut tulevasta hääpäivästä (joka on parin kuukauden päästä) edes isälleen... ehkä se kuulee tapahtuneesta vasta jälkeen päin.

Äiti kysyi taannoin, että millä linjalla tässä mennään, että saako kertoa ihmisille, Niin annoin ohjeeksi, että ihmeessä saa, mutta samalla voi kertoa, että kutsua juhliin on kenenkään turha odottaa :rolleyes:

Jaa viesti


Link to post
Share on other sites
Minähän kuuluttelen kaikille onnellisena, että naimisiin mennään.  En oo edes tullu ajatelleeksi, että joku rupee laskeskeleen sen perusteella, tuleeko kutsutuksi. Oma on ongelmansa ;D Valitulle joukolle kilahtaa kutsu luukusta ajallaan ja totuuden nimissä se joukko taitaa olla kuimminkin melko laaja, joten ei kai niitä kiukkuisia niin kovin monta sitten ole.

KYLLÄ minäkin KUULUTAN ONNEANI IHAN ILOISESTI, jotta HÄÄT ON TULOSSA :girl_haha:

Meillä tosin vieraita on "vähän" max. 50hlö mutta enpäs minäkään mieti jotta laskeskeleeko tuttavapiirissä kovin moni kutsun saapumista vai ei?!?! Jollekin se kolahtaa, jollekin ei. Sitä se elämä on :girl_pinkglassesf:

Jaa viesti


Link to post
Share on other sites

Luo uusi käyttäjätili tai kirjaudu sisään

Sinun täytyy olla jäsen osallistuaksesi keskusteluun

Luo käyttäjätili

Rekisteröi uusi käyttäjätili helposti ja nopeasti!


Luo uusi käyttäjätili

Kirjaudu sisään

Sinulla on jo käyttäjätili?


Kirjaudu sisään