Kirveli

Mikä on suosikki vuodenaikanne häille?

551 viestiä aiheessa

Talvi! Onneksi oltiin miehen kanssa vuodenajasta samaa mieltä. Haluttiin jotain vähän erilaista (kesähäät kun yleensä suosituimpia), lunta olikin valtavasti, pakkasta sopivasti, kynttilöitä ja romantiikkaa ja aah.. Sen helmikuisen päivän voisin elää uudelleen :)

Jaa viesti


Link to post
Share on other sites

Minulle suosikki aika olisi aivan alkukesä, jolloin puissa olisi jo hieman lehteä, mutta ei vielä sellainen keskikesän vihreä. Sitä aikaa on vaan niin vaikea ennustaa, joten siihen ei nyt tähdätä. Kevät-talvi saa nyt kelvata ja olen siihen loppujen lopuksi hyvin tyytyväinen :)

Jaa viesti


Link to post
Share on other sites

Rakastan talvea ja haluaisin ehdottomasti talvihäät jos vain voisin luottaa siihen, että täällä pääkaupunkiseudulla olisi lunta silloin. Mutta koska talvihäät maustettuna loskalla ja rännällä eivät tule kysymykseenkään, pidämme häämme elokuussa, koska silloin ainakin on ulkona kaunista vaikka sataisi vettä.

Jaa viesti


Link to post
Share on other sites

Olisin oikeastaan tahtonut talvihäät, mutta koska valitsemaamme päivää ei ole lähi vuosina talvella päädyimme elokuuhun. Häiden nimittäin on "pakko" olla joku lauantai 28pv :D

Jaa viesti


Link to post
Share on other sites

Meillä on häät keväällä ja mielestäni se on hyvä ajoitus, koska silloin kaikki puhkeaa taas kukkaan. Ilmassa on sellaista muutoksen tuntua, mikä sopii hyvin häiden kanssa yhteen: naimisiin meno on kuitenkin aina iso muutos elämässä. Toinen vuodenaika, joka samasta syystä kiehtoo, on syksy. Erityisesti pimenevät illat luovat hyvin tunnelmaa hääjuhlaan. Kauniin väriset puut tuovat myös oman, upean lisänsä. Kesäkään ei periaatteessa olisi paha, mutta silloin saattaa jo olla vähän liiankin kuuma. :D Kumpikaan meistä ei kuitenkaan suuri auringonpalvoja ole. Talven kylmyys ja lumi taas vastaavasti voivat vaikuttaa suurestikin paikan valintaan eikä ois kiva, et ois kauheen kylmäkään. :D Toisaalta talvessakin on oma puolensa. Hääjuhlassa voisi olla paljon kauniita kynttilöitä, jotka loisivat tunnelmaa. Kyllä kai se niin on, että jokaisessa vuodenajassa on omat puolensa, itse kuitenkin kallistuisin kevääseen. :)

Jaa viesti


Link to post
Share on other sites

Rakastan kesää, mutta en kuitenkaan halua kesähäitä. Perusteluina esim. se, etten halua kuumentua hääpuvussa tai ylipäätään juhlavaatteissa koko päivän ajan, toisaalta en haluaisi stressata sateen mahdollisuudestakaan. En myöskään tahtoisi kilpailla juhlapaikoista tai kirkoista tai maksaa kaikesta kauheasti vain sen takia, että kesä on muka joku sesonkiaika häille. Haluaisin myös käyttää kesäni rentoutumalla ja nauttimalla, en häistä stressaten tai niitä koko ajan miettien! :D

Syksyä inhoan, joten ei kiitos silloin.

Haaveilimme keväthäistä: olis ehkä jo lämmintä, kaunis luonto, aurinkoakin ehkä, mutta huomasimme, että omille keväthäillemme sopivia viikonloppuja olis ollut melko vähän (toukokuussa esim. äitienpäivä, helatorstaiviikonloppu, yo-juhlat ym. emmekä halunneet häitä samaan aikaan).

Niinpä meillä häiden ajankohdaksi valikoitui talvi :-X On toki mahdollista, että sää on huono, mutta ehkä talvella niin monet eivät oletakaan auringon paistavan ja lintujen laulavan ;) Kaikki palvelut ollaan saatu, mitä ollaan haluttukin, kun samoista palveluista kilpailevia hääpareja ei ole ollut, hinnat ovat edullisemmat ja onhan se kiva saada muuten niin pitkäntuntuisen ja ankean vuodenajan (tämä siis minun mielipiteeni talvesta) keskelle jotain piristystä! :girl_smile: Ennen häitä saan lisäksi itse taukoa opiskeluista ja sulhokin työstä (joululomat). Meistä on myös kivaa, että todennäköisesti monet kutsutuista todella pääsevät tulemaan häihimme, kun monilla ei ole tuolloin lomasuunnitelmia tai ehkä niin paljon muuta ohjelmaa kuin esim. kesällä.

Jaa viesti


Link to post
Share on other sites

Alunperin suosikkina on ollut loppukesä, mutta kuitenkin päädyimme talvihäihin. Samoja perusteluja kuin Deliallakin, eli emme jaksaneet alkaa kilpailla kirkosta, juhlapaikasta yms. Ja myös me halutaan rentoutua kesälomallamme eikä miettiä hääjärjestelyjä.

Toivottavasti ensi talvenakin olisi lunta :grin:

Jaa viesti


Link to post
Share on other sites

Syys- tai talvihäät olisivat mielestäni aivan ihanat :) Syksyllä ruska ja talvella taas lumi, oi että miten romanttista:)

Jaa viesti


Link to post
Share on other sites

ehdottomasti kesä! aurinko paistaa ja on lämmintä :)

Jaa viesti


Link to post
Share on other sites

Kesähäät, ehdottomasti. Hetken verran mietittiin syyshäitä eikä ajatus ollut ihan mahdoton, mutta kesähäät sitten haluttiin ja saatiin. :)

Jaa viesti


Link to post
Share on other sites

Haaveilen joko touko- tai elokuuhäistä :) Olen jo vuosia ajatellut, että tahtoisin (sitten joskus) mennä naimisiin toukokuussa, mutta tämän vuoden aikana olen tajunnut, että toukokuu on kotipaikkakunnallani Lapissa vielä niin kylmä, että elokuu voisi kuitenkin olla parempi vaihtoehto. Tai sitten syyskuu! :) Syksy tuntuu minusta ihan todella viehkeältä hääajankohdalta.

Jaa viesti


Link to post
Share on other sites

Harrastukset määräävät aika suuressa määrin vuosirytmiämme, joten kevät valikoitui hääajankohdaksi. :girl_smile:

Jaa viesti


Link to post
Share on other sites

Kesä, koska silloin on helpompi ottaa myös vapaata töistä häämatkaa ajatellen.

Jaa viesti


Link to post
Share on other sites

Kesä niinkin fiksusta syystä kuin, että olemme molemmat "kesänlapsia". :girl_smile:

Eli molemmilla on synttärit kesällä, ja näin kesä tuntuu mukavimmalta ajankohdalta häillekin.

Toisaalta helmikuukin olisi aika houkutteleva ajankohta.. Mutta kesä.. valo.. :)

Jaa viesti


Link to post
Share on other sites

.

Muokattu: , käyttäjä: miss honey bee

Jaa viesti


Link to post
Share on other sites

Olen aina kuvitellut itselleni kesähäät, mutta tämä on tainnut johtua ihan vain siitä, että itse en ole ollut häissä vieraana muulloin kuin kesällä. Viime aikoina olen ollut useissa talvihäissä bändini kanssa soittamassa ja ihastunut talvihäiden lämpöiseen ja läheiseen tunnelmaan. On ihana ajatus, että ulkona on pimeää ja kylmää, mutta sisällä ollaan läheisten ihmisten kanssa koolla. Jotenkin ne ovat usein intiimimpiä kuin kesähäät, jolloin väki hajaantuu enemmän ulos jne. Plussaa on myös se, ettei sää vaikuta päivän fiilikseen samalla tavalla kuin kesällä. Ainoa ongelma talvessa on se, että työt ja opiskelut ovat täydessä vauhdissa. Kesällä olisi enemmän aikaa keskittyä häiden ennen ja jälkeen niitä.

Meidän on tarkoitus avioitua vuonna 2012, joten pian pitäisi osata päättää, vietetäänkö meidän häitä helmikuussa vai kesäkuussa...

Jaa viesti


Link to post
Share on other sites

Vuodenajalla ei ole oikeastaan minkäänlaista merkitystä. Ainoastaan merkitystä on sillä, että kokee sen toisen ihmisen sen arvoiseksi, että haluaisi hänen kanssaan viettää koko elämän. Muut asiat ovat sivuseikkoja. :)

Jaa viesti


Link to post
Share on other sites

Itse päädyimme talveen, koska nykyään kesät on niin kamalan kuumia :) Tosi pätevä perustelu, mutta on ihan totta, että kuumana kesäpäivänä meikki valuu, tarjoilut eivät pysy kovinkaan kauaa hyvinä tarjoilupöydässä ja on paljon miellyttävämpi mm. tanssia. Varsinkin miehillä, joilla on se puku päällä, on tosi kuuma jo ennen sitä tanssiakin... Lisäksi olen aina ollut enemmän talvi-ihminen :) Tykkään jäälyhdyistä ja lumesta tosi paljon. On vaan otettava se riski, että onkin loskaa ja +10 astetta, mutta on se aika epätodennäköistä helmikuussa kuitenkin :girl_smile:

Jaa viesti


Link to post
Share on other sites

Loppukesä/alkusyksy, ehdottomasti! Illat ovat vielä pitkiä ja suhteellisen lämpimiä, luonto kaunis.

Jaa viesti


Link to post
Share on other sites

Suosikkia ei ole, mutta mielestäni loppusyksy on vuoden ikävintä aikaa, joten silloin siis. Ei myöskään tarvitse stressata paikkojen saatavuuden kanssa ja kesä jää lomailulle (vieraille siis).

Jaa viesti


Link to post
Share on other sites

Minun suosikit ovat kevät ja kesä; loppukevääseen päädyimme, eipä tarvitse kesälomalla sitten enää häitä "stressailla", vaan voi häämatkailla ;)

Jaa viesti


Link to post
Share on other sites

Luo uusi käyttäjätili tai kirjaudu sisään

Sinun täytyy olla jäsen osallistuaksesi keskusteluun

Luo käyttäjätili

Rekisteröi uusi käyttäjätili helposti ja nopeasti!


Luo uusi käyttäjätili

Kirjaudu sisään

Sinulla on jo käyttäjätili?


Kirjaudu sisään