tuliko rakkulat varpaisiin ?


Rouva Suhonen

Recommended Posts

Ostin nahkaiset avokkaat jotka ennen häitä tuntuivat kotikäytössä hyviltä jaloissa, ainoastaan pikkaisen pikkuvarpaiden kohdalta ahdistivat, mutta eivätpä juurikaan, ajattelin sen kuuluvan asiaan ja ajattelin että eikait niistä mitään tule ...

Hääpäivän päätteeksi illalla mulla oli aivan jättimäisen kokoiset ja kipeän tuskaiset rakkulat pikkuvarpaissa ...

En tiedä sitten tarkoittaako tuo että kenkä ei ole sopivan kokoinen vaikka sopivalta ennen häitä tuntui, vaiko että se vain kuuluu asiaan ja olisi pitänyt älytä pistää niitä rakkolaastareita tms. jo ennakkoon varpaisiin ...

Link to comment
Share on other sites

  • Replies 106
  • Created
  • Last Reply

Top Posters In This Topic

Harvoilla kengilla tulee kaveltya n. 12h putkeen, eli ei liene ihme, etta tulee rakkuloita. Ma olin varautunut villasukilla, silta varalta, etta kengat alkaa hiertaa. Meilla oli talvihaat ja ajattelin, etta valkoset villasukat korvaa tarvittaessa kipeat kengat. Mulla kavi kuitenkin tuuri ja kengat ei hiertanyt lainkaan. Olin ajanut niita sisaan van ja yleensa ohuet sukat jalassa, eli ehka sekin auttoi.

Link to comment
Share on other sites

Nii in ... ja mä kyllä ns. sisäänajoin niitä kenkiä paljonkin, että ei pitäsi siitäkään olla kiinni, en tiedä sitten mistä, tais sitten kummiskin olla liian pienet kengät .... en tiiä.

Niin no harvemmin tulee joo käveltyä niin pitkään yksillä kengillä kuin hääpäivänä hääkengillä, mutta noh, en nyt sanos ... En mä itseasiassa kengillä niin hirveästi edes joutunut kävelemään, vain vähän ja enimmäkseen seisomaan ja vähän tanssimaan, että eikait nyt tollaseta käytöstä periaatteessa vielä pitäs tulla tuskaset rakkulat.

Link to comment
Share on other sites

Eipä tullut. Koko päivän olin samoilla kengillä vaikka olin varannutkin isompilestiset satiinikengät (ne varsinaiset hääkengät) iltakengiksi jos nahkaiset alkavat ahdistaa. olin jaloillani koko päivän ja tanssinkin ainakin 4 tuntia joten olisi voinut kuvitella että rakkoja olisi tullut. Kengät sensijaan menivät pilalle. Tanssimisesta. Siis pohjat kuluivat paperinohuiksi ja kengänkärjistä rullaantui pintanahka ahkerien miestanssittajien seurauksena. No, ei harmita tippaakaan sillä niin hauskaa oli että pitihän sitä kengätkin puhki kuluttaa

Link to comment
Share on other sites

Eipä minullakaan rakkuloita tullut, muuten kyllä oli onneton tuuri kenkien suhteen. Minulla oli stillissimasta ostetus rainbow clubin satiinikengät, ja juuri ennen häävalssia jalkapöydän ylimenevä remmi hajosi!

Ei auttanut muu kuin ruveta ompeluhommiin... Saatin onneksi lopulta kengät kuntoon, mutta oli kyllä aika harmillinen juttu, kengät maksoikin 90 euroa, olisi niiden pitänyt kestää koko päivä!!

Link to comment
Share on other sites

Jonkun verran kengät rupes hiertämään, mutta mullapa olikin varakengät mukana. Eli kun tanssiessa rupesi tuntumaan liikaa jaloissa, vaihdoin jalkaan nää toiset, jo vanhat, mutta hyvät kengät. Väri oli niissäkin valkoinen ja sitten taas bilettämään.

Link to comment
Share on other sites

Ei hiertänyt, ei tullut rakkuloita, eikä edes jalkoihin sattunut vaikka seisoin ja tanssin 16h putkeen! kengät olivat ekaa kertaa jalassa häissä, joten tuuri kävi. kengät olivat satiiniset 6cm korolla, lenkki nilkan ympäri.

Mulla oli kengissä Shollin party Feetit, ja uskon että ne auttoi tuohon etteivät päkiät olleet ollenkaan kipeät.

Link to comment
Share on other sites

Ei tullut mitään rakkuloita mutta jalat kipeytyivät. Kenkiä käytin häissä ensimmäistä kertaa ja niissä oli 7,5 cm korot. Minulla saattaa jalat kipeytyä matalissakin kengissä pidemmällä shoppailureissulla, sillä en ole tottunut seisomaan pitkiä aikoja.

Link to comment
Share on other sites

Guest _morsian_05

Ei tullut rakkuloita. Kävelin ennen häitä kotona kengillä joten ne tuli ajettua sisään etukäteen. Loppuillasta huomasin että kengät hieman painoivat kävelyn ja tanssimisen seurauksena, mutta rakkoja ei ollut tullut.

Link to comment
Share on other sites

Ei tullu rakkuloita, mut mulla oli työsandaalit mukana jotka laitoin jalkaan vähän väliä eikä kukaan huomannu mitään. Jos olisin kävelly niillä "juhlakengillä" koko päivän, jotka oli kyllä ihan perus käytännölliset pertti palmroothit, niin olisin varmaan lakannut liikkumasta tunnin jälkeen. Sandaali ja lenkkari ihminen ku olen.

Link to comment
Share on other sites

voi Wibbe perhana että nyt vasta kerroit tollasen loistavan idean!!!

Siis aivan mahtava idea ! ois pitänyt itsekkin älytä ottaa mukaan jotkin mukavat työsandaalit !!! koska tosiaankin, niin ei ne kengät muutenkaan näkyneet, niin mitä väliä sillä mitkä siellä jaloissa ois olleet välillä !!

VOI HITSIN HITSIN HITSi !!!!

Link to comment
Share on other sites

Yleensä en saa koskaan ostettua kunnollisia kenkiä ja aina ne hiertää jostain tai muuten vaan ahdistaa, mutta hääkengät oli ihanat. Ei puristanut, ahdistanut, hangannut eikä mitään.

Kengät on pehmeää nahkaa, eivätkä edes kamalan kalliit. Maksoi 65€ Joensuun kenkäkomppaniassa. Merkki on Caprice.

Link to comment
Share on other sites

  • 1 month later...

Ostin Palmrothin viininpunaiset nahka kengät. 8cm korkoa eikä tullut yksiäkään rakkuloita vaikka olivat jalassa kaksi päivää. Aivan törkänä hyvät jalkaan, tosin tanssin kyllä loppu illan sukkasillani kun ei jaksanut enää pitää jalassa koron takia  ;D eikä se ollut enää turvallista pitää jalassa niitä - alkoholia kun oli sopivasta veressä. Kengät oli kalliit mutta hyväostos.

Link to comment
Share on other sites

Ei tullut rakkuloita, mutta kyllä oli päkiät kipeänä seuraavina päivinä. Jalatkin turposivat niin, ettei seuraavana aamuna meinannut sopivia kenkiä löytyä jalkaan  ;D

Eipä silti, kengät olivat hyvät jalassa ja vaikka oli geelityynyt ja kaikkea, niin ei tottumaton jalka sitä tanssimista ja seisomista kestä. Sitten kun loppuillasta otin kengät jalasta, niitä ei enää takaisin jalkaan saanut.

Onneksi häämatkalla heti sain Thaimaalaista jalkahierontaa ja sillä hävisi viimeiset kivut jaloista.

Link to comment
Share on other sites

Mä vähän pelkäsin omien kenkieni kohdalla, että vihkimisen jälkeen en pystyisi edes kävelemään ja jalat olisivat ihan tuskassa.

Kenkä nimittäin puristi lestin kohdalta ja oli alkuun hieman löysä kantapäästä. Eipä ollut ostamistani partyfeeteistä mitään apua tuossa.

Illan mittaan totuin kuitenkin kenkiin eikä jalkoja särkenyt ollenkaan! Tai ainakaan en huomannut koko asiaa eikä aamullakaan tuntunut missään.

Link to comment
Share on other sites

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Guest
Vastaa aiheeseen...

×   Olet liittänyt muotoiltua sisältöä.   Poista muitoilu

  Only 75 emoji are allowed.

×   Your link has been automatically embedded.   Display as a link instead

×   Your previous content has been restored.   Clear editor

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

Ladataan...