Jump to content
Naimisiin.info

Itsetehty meikki vai ammattilaisen tekemä?


Mia-Mari

Recommended Posts

Aion mennä ammattilaisen meikattavaksi. Itse asiassa juuri tänään varasin ajan kampaukseen ja meikkiin vaikka häät ovat vasta ensi kesänä :D Mutta koska häät juhlitaan muualla kuin kotikaupungissani ja kyseessä on pieni paikkakunta, on mielestäni parempi tehdä varaus "liian" aikaisin kuin liian myöhään.

Olen omasta mielestäni varsin pätevä meikkaamaan ja kylppärin kaapit pursuilevat ties mitä meikkihässäköitä - varmasti olisin kyennyt loihtimaan juhlameikin myös itse. Haluan kuitenkin nauttia rauhassa koko hääpäivästäni, rentoutua ja antaa homman ammattilaisten hoidettavaksi. Varaamaani pakettiin kuuluvat hääkampaus, häämeikki ja kummastakin koeversio ennen varsinaista hääpäivää. Uskoisin, että yhteisymmärrykseen päästään koeversioiden laitossa. Kovin tarkasti ja kattavasti ko. paikan omistaja kyseli jo nyt puhelimessa toiveitani ja sanoi varaavansa koko ko. aamupäivän vain minulle.

Link to comment
Share on other sites

  • Replies 858
  • Created
  • Last Reply

Top Posters In This Topic

Minä suuntaan suosiolla ammattilaisen käsittelyyn. Meikkaan aika vähäsen, eli päivittäiseen meikkaamiseen kuuluu juuri ripsiväri ;) Tämän vuoksi uskon, että ammattilainen saa meikistä hiukan juhlavamman kuin itse saisin. Hiukan tietysti jännittää, että meikistä tulisi oman näköinen ja minulle sopiva, mutta onneksi on tuo koemeikki.

Link to comment
Share on other sites

  • 2 weeks later...

Heippa!

itse menin heinäkuun lopulla onnellisesti naimisiin ja tein meikkini itse. syy miksi näin oli se että en kerta kaikkiaan uskaltanut/ halunnut mennä meikattavaksi vieraalle ihmiselle ja olla pettynyt lopputulokseen. olen joskus käynyt meikissä, mutta en oikeen pitänyt lopputuloksesta. liikaa meikkiä.

halvemmaksi tämä ei tullut, ostin yli kahdella sadalla meikkejä. mutta ne tuli käyttöön muutenkin sillä työni vuoksi pitää olla huoliteltu jne. meikkaan siis joka päivä. ostin ihan sokkarilta meikkivoiteen tarkasti valiten ja puuterin. ne oli kalleimmat hankintani mutta hyvä valita huolella jotta meikki pysyisi. luomivärien sävyt olivat kultaa ja ruskeaa. hääpukuni oli vaaleanpuneinen jossa oli kultaisia koristeita. huulipunaa en halunnut, koska en muutenkaan sitä käytä. ostin huulikiillon, siitä pidin. henkilökunta sokkarilla oli avuliasta ja valitsimme sävyt yhdessä. pääasiassa valkkasin sellaisia joita voisin käyttää muulloinkin. Meikkini ei ollut raskas eikä tumma vaan hento. minulle oli kultaa luomissa ja ei mitään rajauksia silmissä. mielestäni meikki onnistui täydellisesti eikä kukaan edes tajunnut minun tehneen sitä itse. kehuivat kovin. häissämme tanssimme ja juhlimme aamu kuuteen saakka ja vielä silloin meikkini oli tallella :)

ripsiväriksi suosittelen sellaista ripsiväriä joka lähtee vain 38 asteisessa vedessä pois. ei tarttenut mitään poistoaineita tms vaan se lähti lämpöisellä vedellä muttei kyyneleiden takia. itkuksihan se meni mutta meikki pysyi.

minulle tämä oli loistava valinta ja uskon ettei meikkaaja olisi pysynyt tyydyttämään minua. samoin minusta tuntui että kampauksen jälkeen juoksu meikkaajalla olisi stressaavampaa kuin meikin itse tekko, siihen meni 30 minuuttia.

harjoittelin sitä muutamia kertoja etin netistä vinkkejä ja kuvia. sitten kun sain kaikki kohdilleen niin kirjoittelin itsellleni hääpäivää varten muistilapun, etten silloin mitään unohtaisi.

kaikille jotka miettii itse meikkausta niin kannattaa koittaa tehdä jokin juhlameikki itse ja ottaa kuvia ja katsella niitä. samoin itse katselin ulkona peilillä meikkiä sitä tehdessäni , koska luonnon valossa näki paremmin rajat ja virheet.

tsemppi hääpäivään!! omani on ohi, mutta erittäin kaunis muisto jota muistelen päivittäin.

elämä on rakastamista varten-

:rolleyes:

Muokattu: , käyttäjä: summerflower
Link to comment
Share on other sites

  • 2 weeks later...

Koemeikissä käyty ja olen todella tyytväinen lopputulokseen. Meikkaaja esitti omia ajatuksiaan ja sain itse valita mihin "suuntaan" tehdään. Iho oli meikattu, mutta ei liikaa. Piirsi ja kirjasi kaiken ylös sitten h-hetkeä varten. Kannatti maksaa 60 €.

En ole koskaan aikaisemmin ollut ammattilaisen meikattavana, mutta suosittelen. Ei tarvitse sitten itse hermoilla tärkeänä päivän, voi vain nautiskella :D

Link to comment
Share on other sites

Ehdottomasti ammattilaisen luo ja ennen häitä testataan tietenkin hääkampaus sekä häämeikki. Yleensä ammattilaisen kanssa sovitaankin ensin koemeikki. Häämeikki on niin erityypinen meikki koska morsiammellahan on yleensä valkoinen puku ja mielestäni paras lopputulos on utuinen meikki joka ei ole liian "raju" ja kestää kaiken, kyyneleet ym. Tämän lisäksi puvut ovat usein aika decoltée avonaisia joten meikkiä laitetaan myös muualle kuin pelkille kasvoille, ja kämmenselät on myös kiva huomioida. Huoliteltu morsian käy tietenkin myös kasvohoidossa ja manikyyrissä ennen tärkeää päivää. Itselläni ei todellakaan kädet olisi vakaita jos meikkaisin hääpäivänäni, eli suosittelen ammattimeikkaajaa. Monet tekevät keikkoja kotiin joten ei tarvitse lähteä minnekkään hääpäivänä, monesta kampaamosta löytyy myös meikkausammattilaisia, ainakin pääkaupunkiseudulta, joten kaikki palvelut saa yhdestä ja samasta paikasta. Yksi stressimomentti vähemmän kun joku muu meikkaa ja onhan se yleellistä ja ihanaa kun voi keskittyä nauttimaan päivästä. Vinkiksi voin sanoa että koemeikissä valittu huulikiilto/huulipuna kannattaa käydä hankkimassa etukäteen jotta voi sitten lisätä tuotetta päivän mittaan. Voihan olla että se "oikea väri" löytyy myös omista valikoimista...Poikkeuksena ylläkirjoitetusta tiedän että ystävättäreni, jonka kaasona toimin, aikoo meikata itse hääpäivänä koska hänellä on niin oma tyyli ja jos joku meikkaa hänet eri tavalla niin se tuntuu hänestä vieraalta. Tämä on ihan ok mutta mielestäni poikkeustilanne.

Link to comment
Share on other sites

Ammattilaisella käyn meikissä ja kampauksessa ehdottomasti. Meikin odotan olevan luonnollinen ja kaunis. Pakkelinaamana en halua viettää elämäni tärkeintä päivää. :unsure:

Minulla on vähän päinvastainen ongelma.

Olen itse kuumeisesti pohdiskellut tuota ammattilaisen luo menoa. Minä kun puolestani meikkaan vahvasti (ei nyt ihan goottityyliin, mutta melkein) erityisesti juhlissa ja baariin mennessä. Pelkään että jos en itse tee meikkiä, niin siitä tulee juuri semmoinen perinteinen 'eteerinen, herkkä ja kuulas' niin kuin monet häämeikikseen haluavat. Ja se olisi minulle kauhistus. Eli haluan juurikin kunnon pakkelit naamaan (en siis tietenkään mitään sentin kerrosta meikkivoidetta, vaan lähinnä voimakkaan silmämeikin :D )! Kyselisinkin onko muilla räväkän/voimakkaan meikkaustyylin omaavilla hyviä kokemuksia ammattimeikkaajista? Vai tarkoittaako häämeikki automaattisesti hempeitä pastelleja ja utusia sävyjä :P

Link to comment
Share on other sites

Minulla on vähän päinvastainen ongelma.

Olen itse kuumeisesti pohdiskellut tuota ammattilaisen luo menoa. Minä kun puolestani meikkaan vahvasti (ei nyt ihan goottityyliin, mutta melkein) erityisesti juhlissa ja baariin mennessä. Pelkään että jos en itse tee meikkiä, niin siitä tulee juuri semmoinen perinteinen 'eteerinen, herkkä ja kuulas' niin kuin monet häämeikikseen haluavat. Ja se olisi minulle kauhistus. Eli haluan juurikin kunnon pakkelit naamaan (en siis tietenkään mitään sentin kerrosta meikkivoidetta, vaan lähinnä voimakkaan silmämeikin :D )! Kyselisinkin onko muilla räväkän/voimakkaan meikkaustyylin omaavilla hyviä kokemuksia ammattimeikkaajista? Vai tarkoittaako häämeikki automaattisesti hempeitä pastelleja ja utusia sävyjä :P

Ei tarkoita automaattisesti hempeää hehkua :) Tai siis sehän on se yleinen oletus, mutta tottakai muutakin tehdään. Olen siis maskeeraaja. Sinun kannattaisi näyttä vaikka kuvaa tai itseäsi mieleisessäsi meikissä meikkaajalle, näin on helpompi hahmottaa mitä asiakas ajaa takaa.

Ja yleisesti meikin vahvuuteen sanoisin, että kannattaa ottaa niitä kuvia muutenkin (lehdestä, netistä...) mukaan. Silmämeikin tummuus on sellainen asia mitä on vaikea muuten määrittää.

Minulle on muutaman kerran käynyt niin että morsian on sanonut haluavansa tumman silmämeikin, ja kun olen harjoituksissa sen tehnyt, on morsian kuitenkin ollut pettynyt "Haluaisin enemmän sellaista beigen tai persikan tai kultaan vivahtavaa sävyä", eli tässä huomaa että tuo tummuuskäsite on aika vaihteleva ihmisten mielissä.

Ja vastaan samalla aiheeseenkin. Eli tarkoitus oli etten itse meikkaa itseäni, mutta sisarta (jonka oli tarkoitus meikata minut) odotellessa aloitin meikin tekoa, ja loppujen lopuksi teinkin sen sitten itse. Jännitin etukäteen että miten onnistun kun muutenkin jännittää, mutta tosi hyvin kävi ;)

Muokattu: , käyttäjä: Lumiruusu
Link to comment
Share on other sites

Wilmari: Mulla sama juttu kuin sulla. Häämeikistä (jonka teki kampaajani) tuli todella hyvä. Voimakas, mutta ei liian. Ei todellakaan eteerinen, herkkä ja kuulas :grin: Ilmoita vain ammattilaiselle selkeästi mitä todella haluat. Häntä saattaa helpottaa myös tieto puvustasi (värit, malli, kuva...).

Link to comment
Share on other sites

  • 2 weeks later...
Minulla on vähän päinvastainen ongelma.

Olen itse kuumeisesti pohdiskellut tuota ammattilaisen luo menoa. Minä kun puolestani meikkaan vahvasti (ei nyt ihan goottityyliin, mutta melkein) erityisesti juhlissa ja baariin mennessä. Pelkään että jos en itse tee meikkiä, niin siitä tulee juuri semmoinen perinteinen 'eteerinen, herkkä ja kuulas' niin kuin monet häämeikikseen haluavat. Ja se olisi minulle kauhistus. Eli haluan juurikin kunnon pakkelit naamaan (en siis tietenkään mitään sentin kerrosta meikkivoidetta, vaan lähinnä voimakkaan silmämeikin :D )! Kyselisinkin onko muilla räväkän/voimakkaan meikkaustyylin omaavilla hyviä kokemuksia ammattimeikkaajista? Vai tarkoittaako häämeikki automaattisesti hempeitä pastelleja ja utusia sävyjä :P

Minulla on vähän samansuuntainen tilanne. Tosin arkimeikkinikin on vahva ja mustaa kalajia, eyelineriä ja luomiväriä kuluu :P Minulla on aika selkeä oma tyyli ja siksi olenkin melko varma, että en mene meikkaukseen, vaan meikkaan itse. Joskus aiemmin ajattelin, että kerran elämässäni edes haluan jonkun ammattilaisen meikattavaksi (ja se siis olisi hääpäivänä), mutta tällä hetkellä luulen, että meikkaan itse. Saa nähdä, muuttuuko mieli vielä. Toisaalta en edes tiedä miksi maksaisin siitä, että toinen meikkaa, kun osaan sen itsekin ja varmasti omaan tyyliin. Eri asia sitten on, että jännäänkö niin paljon, että käsi tärisee ja viivat tulee vedettyä minne sattuu... :o

Link to comment
Share on other sites

  • 2 weeks later...
  • 3 weeks later...

Kyllä mä ainakin luotan ammattilaiseen. Vaikka joka aamu itseni onnistuneesti meikkaan, niin en saa aikaiseksi sekaiholleni tarpeeksi pysyvää pohjaa. Oman meikin tekee aina samallalailla, joten on kiva saada jotain uutta. Olin meikattavana ystäväni häihin ja lopputulos oli uskomattoman hyvä. Silmät näyttivät sinisemmiltä, kuin koskaan aikaisemmin. Ja mikä tärkeintä, näytin kuitenkin itseltäni.

Link to comment
Share on other sites

Olen tottunut meikkaaja, siihen myös koulutuksen saanut. Hoidan meikkaamiseni ihan itse sillä haluan olla oma itseni hääpäivänäni. Kerran olen ollut ammattilaisella meikattavana ja vaikka meikkaaja tekikin työnsä hyvin niin korjailin ja lisäsin meikkiä hänen jäljiltään - enkä kuitenkaan tuntenut olevani oma itseni. :girl_sad:

Pohjustustyössä voisin käyttää ammattimeikkaajaa mutta esim. silmämeikin haluaisin tehdä ihan itse.

Link to comment
Share on other sites

Ehdottomasti ammattilaiselle! Käytän lähes päivittäin meikkiä, nudesta runsaaseen "goottilookiin", riippuen päivän tapahtumista.

Olen hääpäivänäni aikeissa panostaa rahallisesti siihen, että joku toinen katsoo, että varmasti näytän hyvältä muiden ihmisten silmissä! Toki hyvän meikkaajan löytäminen voi viedä tovin (muutamia tullut kokeiltua muita juhlia varten ja saattaa hyvä olla jo löytynytkin), mutta yleensä kai on helppo hyväksyä toisen tekemä lopputuotos, jos on tottunut erilaisia meikkityylejä käyttämään muutenkin. Ts. en näytä omasta mielestäni oudolta, vaikka olisi uudenlainen meikki. Mieskin yleensä ilahtuu, kun kotiin pelmahtaa yllättävän erinäköinen nainen.

Sitä paitsi ammattilaisilta löytyy juuri ne oikeat pelit ja pensselit, ei tarvitse itse sijoittaa esim. irtoripsiin, kun niitä en jaksa käyttää arkielämässä.

Ikää on häiden aikoihin kuitenkin jo 32v, joten rypytkin näkyvät ja huonolla meikillä ne vain korostuvat ;o)

Link to comment
Share on other sites

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Guest
Vastaa aiheeseen...

×   Olet liittänyt muotoiltua sisältöä.   Poista muitoilu

  Only 75 emoji are allowed.

×   Your link has been automatically embedded.   Display as a link instead

×   Your previous content has been restored.   Clear editor

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

Ladataan...



×
×
  • Create New...