Jump to content
Naimisiin.info

Hääkakun leikkaus


Guest flower83

Recommended Posts

Meillä tullaan polkaisemaan korkeintaan sitä piru-parkaa joka menee ehdottomaan meille tätä typeryyttä ;)

:lol:

Ei poljeta meilläkään. Kerroin ukolle tästä perinteestä kun se ei tiedä hääperinteistä senkään vertaa kuin minä, melkein suuttui kun sitä ärsyttää muutenkin ihan suunnattomasti kaikki pallo jalkaan vertaukset. Esim. kakunkoristeet joissa morsian raahaa sulhasta väkisin jne. Menee vähän samaan kategoriaan.

Minunkin mielestäni tapa on typerä, mutta ei minua häiritse jos joku niin haluaa omissa häissään tehdä.

Ja ei syötetä, pussaillaan vaan.

Muokattu: , käyttäjä: SorbusHorror
Link to comment
Share on other sites

  • 9 months later...
  • Replies 58
  • Created
  • Last Reply

Top Posters In This Topic

Polkaisu tulee ehdottomasti. Vitsaillaan siitä jo nyt ja mitä pahaa siinä on. hauska perinne ja tietäähän sen kenellä valta huushollissa ihana sama kumpi polkaisee ensin ;):D

Link to comment
Share on other sites

En tiedä muistaako sulkki edes tätä perinnettä, ei varmaan ainakaan tiedä missä vaiheessa pitää polkaista. Minä varmaan polkaisen, jos muistan :)

Eipä sitä tarvi niin vakavasti ottaa :girl_wink:

Link to comment
Share on other sites

Meillä polkaistiin. Ja siis just sillon kun se kakkulapio osui siihen tarjoilualustaan (ekalla kerralla). Mies kerkesi ensin, joten mä polkasin uudestaan vielä sitten, kun leikattiin palan toinen sivu. :girl_haha:

Link to comment
Share on other sites

Ei polkaistu vaan suudeltiin (kun kakkupala oli jo lautasella) - ja olisi oltu ihan tyytyväisiä, mutta vieraat alkoivat melkein viheltää ja buuata <_< Ensin oltiin kuin ei olisi kuultukaan, mutta kun ei lopulta voinut sivuuttaa, niin huikattiin tietävämme kaapin paikat ihan tallomattakin.

Link to comment
Share on other sites

  • 1 month later...

Me ei myöskään haluttu mitään varsinaisia perinteitä vaan humoristiset ja erikoiset häät. Niinpä meillä hääkakun leikkuun suorittavat oma veljeni ja sulhasen sisko, toinen ohjeita antaen ja toinen silmät sidottuna. Me odottelemme pöydässämme kakkupalan saapumista!

Häävalssi tanssitaan myöskin-tosin se ei ole valssi vaan humppa ja tanssijoina sukulaismies ja sulhasen hyvä kaveri!

Häävieraille jaetaan ohjelma, josta selviää nämä erikoisemmat jutut jotta osalliset ehtivät varautumaan. Osalliset on toki myös valittu niin, että tiedämme heidän pitävän hommasta, ei sitä kaikkein ujointa serkkutyttöä tms.

Näin saimme häihimme ohjelmaa joka ei ole perinteistä..ja samalla taas sitten onkin.

Link to comment
Share on other sites

^ Kuulostaa hauskalta. :D

Meilläkään ei polkaista kakkua leikatessa. Ehtisi kumpi tahansa polkaista ensin, niin siitä saattaisi muutama "vitsiniekka" saada aikaan aika ilkeääkin huumoria. Kun on aika siirtyä kahville niin kaaso tai bestman ilmoittaa asiasta ja saa sanoa siinä samalla, että hääparin kaikilla kaapeilla on jo paikat joten jalkaa poljetaan sitten kotona.

Link to comment
Share on other sites

Musta tuntuu, että täälä Keski-pohjanmaan alueella on aika yleisesti käytössä perinne, että polkaistaan jalalla kakkua leikatessa... ;)

-M- joka repii huumoria äskeisestä... "polkaistaan jalalla kakkua..." ^_^:P:D:lol::grin:

ps.mutta siis en aio toteuttaa, vaikka olis kuin perinne. ;)

Link to comment
Share on other sites

Mun sulhanen ei ees tiedä mitään tällasta perinnettä, enpä viitti sitä sillä piinata, kun ei se raukka sitä muistaisi juhlassa kumminkaan... :girl_haha:

Link to comment
Share on other sites

Meillä poljetaan varmaan niin kuin polkkaa vedettäis. Mun mielestä kuuluu polkaista jalalle, miehen mielestö maahan, joten otetaan varmaan matsia molemmista. :girl_haha:

Link to comment
Share on other sites

  • 4 weeks later...

En ole ikinä tajunnut, missä kohtaa ja mihin siinä poljetaan (toista jalalle vai...?)

Tämä ketju nyt selvensi asiaa, mutta luulenpa silti, ettemme polje yhtään mihinkään. Sulho ei koko perinnettä edes mahda muistaa. Taidanpa muiskauttaa pusun siinä vaiheessa kun polkaisua odotetaan, ja sillä hyvä.

Link to comment
Share on other sites

Itse olen sitä mieltä ettei kaikkia asioita tarvitsisi niin vakavasti ottaa! :girl_haha: Minusta tuntuu tosi hullulta että tähän asiaan ihan oikeasti joku tasa-arvo liitetään... Sehän on vain leikkimielinen juttu! Juu ja kyllähän melko varmasti jo ennen häitä joka huushollissa tiedetää kuka siellä määrää, siitä syystä nimenomaan sitä ei pitäisiin niin kauhean vakavasti ottaa. Vähän rennommin jos mentäis :girl_wink:

Link to comment
Share on other sites

Meillä mies ehdotti, että pussataan polkaisun sijaan ja musta se sopii meille paremmin. Jokainen kuitenkin tyylillään. En pidä mistään leikeistä mutta en laske polkaisua varsinaisesti sellaiseksi koska se on nopeasti ohi eikä piinaavaa itselleni toisin kuin monet leikit. Ja edelleen korostan, että näin meidän häissä vieraiden ollessa hyvin saman henkisiä ei-leikkiviä.

Link to comment
Share on other sites

  • 2 weeks later...

Tähän voisi kyllä keksiä jonkun oman jutun! Vaikkapa kumpi ehtii ensin sotkea toisen naaman kakulla. ;) Vielä parempi jos ei ilmoita "uudesta perinteestä" sulhaselle etukäteen. :D

Link to comment
Share on other sites

  • 1 month later...
  • 2 months later...

Meillä väännetään kättä tästä asiasta. Minun mielestäni tuo polkaiseminen on ihan naurettava rituaali, mutta mieheni sen kovasti meidänkin häihimme haluaisi. Niinpä mietin parhaillaan, antaisinko periksi miehelle tässä asiassa kun muuten olen saanut aika omavaltaisesti päättää häihin liittyvistä asioista. Ehkä annan vain miehen polkaista jos se hänelle on niin tärkeää ;).

Link to comment
Share on other sites

  • 2 months later...

Me ei puhuttu tästä etukäteen ollenkaan. Kun leikkasimme kakkua, mieheni polkaisi liian aikaisin, ainakin useimpien mielestä. Hän polkaisi heti aluksi. Minä tulkitsin kakun leikkamisen päättyneeksi kun kakkupala irtosi ja siirtyi lautaselle polkaisten silloin. Ja kaikilla oli hauskaa. Miesparka sai kuulla tylyn tuomion: selvä juttu kumpi teillä määrää kaapin paikan.

Tämähän on vain hauska perinne, eikä ainakaan meidän mielestä oikeasti kerro mitään suhteen tasa-arvosta tms. Meidän häissä jäi monta perinteistä ohjelmanumeroa väliin, mutta ei tämä.

Link to comment
Share on other sites

Mä en ole yksissäkään häissä nähnyt kumpi polkaisee ensin, kun se tapahtuu niin maan rajassa ja nainen polkaisee vielä hameen alla. Joten meille ei ole tulossa mitään polkemisia. Mies sanoi että leikataan kumpikin omalla kakkulapiolla. :P

Link to comment
Share on other sites

Tiedän parin, joka oli sopinut, etteivät "polkaisisi" tässä kohtaa ja näin he etenivätkin....kunnes sulhanen oli siinä leikkuuvaiheessa saanut päähänsä, että "kansa odottaa viihdettä" ja polkaissut. Kuvat morsiamesta heti tämän jälkeen olivat loistavia!!! Eka riita hääkakun äärellä... :grin: Nooh, onneksi ei kyse sentään mistään vakavammasta ja molemmat heistä oikein huumorintajuisia ja vieraat tykkäsivät.

Minä en tätä(kään) tapaa pidä typeränä, musta on kiva, että on jotain tällaisia täysin pöhköjä tapoja vieläkin. Eiköhän sen tiedä kaikki, että kenen mukaan se kaappi asetetaan siihen keskelle lattiaa... :D :D :D

-> -> lisäys: eli siis meillä varmaankin toteutetaan tämä perinne. Pitäkööt vieraat kuinka typeränä hyvänsä! :)

Itse olen sitä mieltä ettei kaikkia asioita tarvitsisi niin vakavasti ottaa! :girl_haha: Minusta tuntuu tosi hullulta että tähän asiaan ihan oikeasti joku tasa-arvo liitetään... Sehän on vain leikkimielinen juttu! Juu ja kyllähän melko varmasti jo ennen häitä joka huushollissa tiedetää kuka siellä määrää, siitä syystä nimenomaan sitä ei pitäisiin niin kauhean vakavasti ottaa. Vähän rennommin jos mentäis :girl_wink:

NÄINPÄ MYÖS MEILLÄ, eli IHAN TAKUU VARMASTI POLKASTAAN MEITIN JUHLISSA :girl_haha: enkä muuten aio hävitä tätä kisaa...

Ei tämä perinne, tapa tai mikä ikinä lieneekään oo munkaan mielestä rinnaistettavissa nykypäivänä niin paljon puhuttuun tasa-arvoon, HÖPÖN PÖPÖN LÖPPÖ :P

Link to comment
Share on other sites

  • 4 months later...

Onko kukaan törmännyt mihinkään "ohjelmanumeroon" kakun leikkaamisessa? Siis polkaisut voi jättää syrjään, mutta oikeasti joku odottamaton hauska juttu. En muista mitä ohjelmaa tuossa katsoin yksi päivä ja siinä sulhanen tulikin yllättäen moottorisahan kanssa ja leikkasi kakusta palan lautaselle. Jotain tällaista ideaa kaipailisin, tai sitten ihan jotain muuta, mutta..

Link to comment
Share on other sites

  • 2 weeks later...

Me ei myöskään haluttu mitään varsinaisia perinteitä vaan humoristiset ja erikoiset häät. Niinpä meillä hääkakun leikkuun suorittavat oma veljeni ja sulhasen sisko, toinen ohjeita antaen ja toinen silmät sidottuna. Me odottelemme pöydässämme kakkupalan saapumista!

Häävalssi tanssitaan myöskin-tosin se ei ole valssi vaan humppa ja tanssijoina sukulaismies ja sulhasen hyvä kaveri!

Häävieraille jaetaan ohjelma, josta selviää nämä erikoisemmat jutut jotta osalliset ehtivät varautumaan. Osalliset on toki myös valittu niin, että tiedämme heidän pitävän hommasta, ei sitä kaikkein ujointa serkkutyttöä tms.

Näin saimme häihimme ohjelmaa joka ei ole perinteistä..ja samalla taas sitten onkin.

Toi on hauska idea, tosin jos sen tekis itsehääpari kun vieraat oottavat kuitenkin heidän leikkuutaan eniten.. :)

Link to comment
Share on other sites

  • 4 weeks later...

No en nyt ihan moottorisahaa ole nähnyt :girl_haha: mutta jossain ohjelmassa näin puutarhalapiolla kakkua leikattavan (morsian ja sulho olivat ilmeisesti puutarha-alan ihmisiä).

Link to comment
Share on other sites

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Guest
Vastaa aiheeseen...

×   Olet liittänyt muotoiltua sisältöä.   Poista muitoilu

  Only 75 emoji are allowed.

×   Your link has been automatically embedded.   Display as a link instead

×   Your previous content has been restored.   Clear editor

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

Ladataan...



×
×
  • Create New...