Guest Marienne

Minkä värinen on hääpukusi siviilivihkimisessä?

Pukusi väri   276 members have voted

  1. 1. Pukusi väri

    • Valkoinen (ja sen eri sävyt)
      44
    • Vaalea (esim. beige)
      5
    • Musta
      10
    • Punainen
      3
    • Sininen
      5
    • Vihreä
      3
    • Keltainen (tai kultainen)
      1
    • Violetti tai liila
      2
    • Harmaa (tai hopea)
      4
    • Ruskea
      1
    • Kaksi- tai monivärinen
      3
    • Jokin muu, mikä?
      2

Please sign in or register to vote in this poll.

219 viestiä aiheessa

Musta, tai joissakin valaistusolosuhteissa näyttää tumman harmaalta. Hartioilla tumman punainen huivi. Puvun malli on jotain empire-tyylin ja A-linjan välimuotoa. Uloittuu kuitenkin vain hiukan yli polven.

Olin aiemmin hiukan huolissani että oliko puku liian "hieno" maistraattiin, mutta onneksi en muuttanut mieltä pukeutumisesta. Juhlallinen pukeutuminen teki tilaisuudesta juhlavamman ja tärkeämmän tuntuisen. Lisäksi tunsin itseni jotenkin itsevarmemmaksi kuin normaalisti. :)

Jaa viesti


Link to post
Share on other sites

En tiedä vielä väristä, mutta melko varmasti sininen tai jotain tummaa kumminkin. Mekko, mies pistää tumman puvun. Ja itelleni tulee kikkarat hiukset :) ja mukaan yksi valkoinen ruusu.

Jaa viesti


Link to post
Share on other sites

Ihan "oikea" hääpuku, valkoinen, punaista kirjailua.

Jaa viesti


Link to post
Share on other sites

Mun puku tulee olemaan musta punainen ja sulhollakin lykätään sitä punaista jonnekin. :)

Jaa viesti


Link to post
Share on other sites

Hei te joilla on siunaus myöhemmin, laitatteko silti maistraattiin oikeen morsiuspuvun?

Jaa viesti


Link to post
Share on other sites
Hei te joilla on siunaus myöhemmin, laitatteko silti maistraattiin oikeen morsiuspuvun?

Itse olen suunnitellut laittavani jotain muuta, jotta tulee morsiuspuku sitten käyttöön ensimmäistä kertaa vasta kirkossa. :)

Tosin pikkuhiljaa tulee ongelma mitä pukea maistraattiin, aikaa kun on enää vajaa kaksi viikkoa. :rolleyes:

Jaa viesti


Link to post
Share on other sites

viininpunainen iltapuku olisi tarkoitus laittaa maistraattiin

Jaa viesti


Link to post
Share on other sites
Itse olen suunnitellut laittavani jotain muuta, jotta tulee morsiuspuku sitten käyttöön ensimmäistä kertaa vasta kirkossa. :)

Tosin pikkuhiljaa tulee ongelma mitä pukea maistraattiin, aikaa kun on enää vajaa kaksi viikkoa. :rolleyes:

Sulla PÄIVÄ sitten lähestyy... Tai lähestyyhän se kaikilla :blink: mutta, höh, joo... Mulla aikaa neljä viikkoa. Kävin eräässä turkulaisessa vaatetavaratalossa pukeutumisneuvojalla ja ostin ihanan hopeisenharmaan paitiksen ja ajattelin sen kanssa housuja. Hametta en pidä koskaan. Paitsi siunauspäivänä hääpukua kirkossa. Mutta välillä tuntuu että housut (vaikkakin hyvin istuvat ja juhlavat) on liian arkiset vihkitilaisuuteen. En osais kyllä kuvitella, että hamettakaan tätä varten hankkisin... En osaa päättää.

Jaa viesti


Link to post
Share on other sites

Pikku hiljaa alkaa hahmottumaan, mitä päälle maistraattiin.. (on jo korkea aikakin..) :rolleyes:

Luultavasti laitan mustat suorat housut ja sen kanssa jonkin puseron (luonnollisesti :grin:). Jokin tunikamallinen olisi kiva, mutta en ole sopivaa löytänyt. Yksi punainen pusero on löytynyt, mutta mietinkin onko liian arkinen. :unsure:

Etsintä jatkukoon.. a050.gif

Jaa viesti


Link to post
Share on other sites

Näyttää siltä, että valkoinen, tai ivory, ja ihan hääpuku, vaikkei kauhean tyypillinen sellainen, vaan hiukan keskiaikaistyyppinen (mikäli siis tilattu ihanuus nyt saapuu ja on sopiva :))

(Tämä kun on ainut häätilaisuus, mitään kirkollista tms. ei (onneksi) tule, siksi näin juhlava. :))

Muokattu: , käyttäjä: Rosetta

Jaa viesti


Link to post
Share on other sites

mä jo vastailluitkin, mutta nyt kun puku valinta onkin muuttunut, niin ilmotellaan siitä elikkä hääpuku tulee, mutta väriltään viininpunainen :)

Jaa viesti


Link to post
Share on other sites

Mulla alaosa on täyspitkä valkoinen silkkihame. Yläosa taasen vaaleanpunaista silkkiä, malli korsettimainen. Samasta kankaasta tulee myös leveä huivi. Meinaan teettää myös tuon yläosan kankaasta alaosan joten saan siitä itselleni näyttävän juhla-asun myöhempää käyttöä varten.

Muokattu: , käyttäjä: Tiitu75

Jaa viesti


Link to post
Share on other sites

Punainen kellohame, valkoinen yläosa ja punainen bolero.

Jaa viesti


Link to post
Share on other sites

Mulle tulee musta pellavakorsetti ja musta polvimittainen pellavahame. Saman korsetin laitan hääjuhlaan sitten lauantaina, mutta iiiiisomman hameen kanssa :)

Jaa viesti


Link to post
Share on other sites

Mulle tulee viininpunainen halterneck- "salsa"-mekko, jonka vaihdan juhliinkin illemmalla.

Jaa viesti


Link to post
Share on other sites

Kunnon hääpuku, musta päävärinä, näkyi myös hieman valkoista, takana nyöritys

Jaa viesti


Link to post
Share on other sites

Miulle tulee pääosin luonnonvalkoinen puku, johon tulee myös joko vihreää tai ruskeaa. Puku on vielä hieman työnalla. Vihkiminen tulee tapahtumaan juhlapaikalla.

Jaa viesti


Link to post
Share on other sites

Ivory-värinen ihan perinteinen morsiuspuku - itse haluan sellaisen (sulhanen myös ;) ), joten kirkkoon kuuluminen tai kuulumattomuus ei vaikuta valintaan millään tavalla (niin kuin ei muihinkaan hääjärjestelyihin <_< ).

Jaa viesti


Link to post
Share on other sites

Muokkasin tätä, kun tämä soutaminen ja huopaaminen nyt jatkuukin edelleen... :blush:

Eli nyt on ehdottomasti suunnitelmissa eräs muu väri kuin valkoinen. Mutta palaan asiaan kun tiedän varmasti (eli varmaan vasta vihkimisen jälkeen) ;)

Muokattu: , käyttäjä: Rosetta

Jaa viesti


Link to post
Share on other sites

No niin, palaanpa nyt jälkeenpäin asiaan :)

Eli minulla oli loppujen lopuksi musta, lyhythihainen yläosa, jossa avoin pääntie ja hihat läpinäkyvää ohutta kangasta, ja violetti, leveähelmainen samettihame, jossa mustaa kirjailua ja mustaa pitsiä helmassa.

Minusta kaunis ja juhlava asu, tosin muuttui aika viime hetkellä aiotusta, mutta parempi näin :)

(Laitan ehkä kuvan tuonne 'pukeutuminen maistraatissa' -ketjuun sitten kun saan kuvan, jossa asu näkyy hyvin ja kokonaan :) Osa kuvista kun on vielä ottajan kamerassa.)

Jaa viesti


Link to post
Share on other sites

Tulee näillä näkymin musta Whitesnaken tai Iron Maidenin paita. Sitten joko mustat farkut tai musta polvipituinen hame. Sulholle Whitesnaken tai Maidenin paita ja vissiin mustat farkut ja maiharit.

Seuraavana päivänä juhlassa mulla sitten musta pikä iltapuku ja sulholla tumma puku.

Jaa viesti


Link to post
Share on other sites

Mulle tulee teetetty korsettimallinen 2-osainen olkaimeton punainen puku, jossa yläosassa musta oksamainen kirjailu, alaosassa rikottu helma, mustaa tylliä ja New Rock- saappaat jalkaan. Mies pukeutuu todennäköisesti päinvastaisin värein kirjailtuun rock-henkiseen pystykaulustakkiin ja rockhousuihin.

Samat vaatteet tulee sitten myöhempään juhlaan, tosin, mä vaihdan illaksi sitten rokkipöksyt hameen tilalle. :)

Jaa viesti


Link to post
Share on other sites

Meidän vihitään juhlapaikalla, joten erikseen ei tarvitse maistraattipukeutumista miettiä :)

Minun pukuni on vielä keskeneräinen. Tai siis valmis mekkohan se on, mutta siihen tehdään muutoksia. Kyseessä on pitkähihainen- ja helmainen tummanvihreä samettipuku. Haluaisin siihen ainakin mustat nyörit taakse ja ehkäpä hihoihin ja/tai helmaan jotain ekstraa. Olen myös pohtinut, josko siihen kävisi päälle korsetti (siis rinnanaluskorsetti), mutta voi olla, että saattaa käydä turhan kuumaksi, jos sattuu helteinen päivä. Toisaalta, olen kyllä pohtinut siihen allekin korsettia ja silloinhan saattaisi tulla sama ongelma. Täytyy miettiä vielä. Sulhon pukeutuminen on vielä auki, kun nyt saisi siitä selvyyden, että mitä haluaa. Ovatko muiden sulhaset yhtä hankalia? ;)

Jaa viesti


Link to post
Share on other sites

Luo uusi käyttäjätili tai kirjaudu sisään

Sinun täytyy olla jäsen osallistuaksesi keskusteluun

Luo käyttäjätili

Rekisteröi uusi käyttäjätili helposti ja nopeasti!


Luo uusi käyttäjätili

Kirjaudu sisään

Sinulla on jo käyttäjätili?


Kirjaudu sisään