Guest Rea

Kynttilät kesähäissä (yhdistetty ketjuja)

153 viestiä aiheessa

Okei, kiitti paljon sarppis! Pitää varmaan ostaa muutama ja kokeilla.

Muaki kiinnostais tietää noista Piltti-purkeista. Kun jostain olen lukenut, että niitä ei sais käyttää tuikkukuppeina kuumenemis/räjähtämis/jonkun muun syyn takia :ph34r: Joku viisas valistakoon siis meitä!

Muokattu: , käyttäjä: Marenki

Jaa viesti


Link to post
Share on other sites

Mul oli toi ihan sama mielikuva. Meillä kun on viel oma purkkien tyhjentäjä niin saisin kivasti kippoja.

orange%20hanging%20candles%202.jpg

Tykkäisin nimittäin tästä ideasta, ulos roikkumaan. Pilttipurkin maalais haluamallaan värillä ja tekis tollaset rautalankakoukut joista roikkuis

Jaa viesti


Link to post
Share on other sites

^ just näin! Meillä talvihäät ja suunnitelmissa siis PALJON kynttilöitä. Tähän tyyliin: (jos sain kuvan liitettyä...)

Jaa viesti


Link to post
Share on other sites

Meilläkin on elokuun lopussa, luotan että illalla on kuitenkin sen verran hämärää että tuikut näkyisivät jo. Päivällä ei tulia sytyttettäis kuitenkaan vielä, joten herkullisen värisiksi maalatut kipot olisi valmiina paikoillaan tuikut sisällä. Eli illalla pihalla olisi yksi tai kaksi jätkänkynttilää ja sitten noita kippoja (mikäli kestävät räjähtämättä).

IKEAn halvimpia tuikkukippoja ostetaan (paljon, olen kynttilä"friikki") sitten sisälle pöytiin, mutta niitä en maalaa. Koitan saada myytyä eteenpäin ne jolloin kirkkaat menevät helpoiten.

Jaa viesti


Link to post
Share on other sites

Olin ihan varma, että Clas Ohlsonilta saisi led-tuikkuja (kun joku niitä täällä kyseli), mutta eipä löytynyt! Sen sijaan paristoilla toimivia tuikkuja, kynttilöitä ja puksipuita ym. löytyy sieltä:

http://www.clasohlson.fi/Product/Product.aspx?id=136551499

Meilläkin oli suunnitelmissa Piltti-purkit (tai ehkä enemmänkin pastakastikepurkit, me kun ei kahdestaan Pilttiä syödä :)), joten aika shokkina tulee, ettei niitä saisi tuohon tarkoitukseen käyttää! Pitää varmaan testailla eri purkkimalleja ja ottaa asiasta lisää selvää... Ehkä sitten vaan lyhtyjä. :)

Jaa viesti


Link to post
Share on other sites

Mistä olette ostaneet 8h palavia tuikkuja. Bridezillas verkkokaupassa olisi, mutta en uskalla tilata kyseistä firmasta mitään :/

Jaa viesti


Link to post
Share on other sites

Mäkin kaipailen 8h tuikkuja? ei oo missään tullu vastaan.

Jaa viesti


Link to post
Share on other sites

Minä taas kaipailisin mahd. pitkään palavia KELLUkynttilöitä! Toistaiseksi oon törmännyt vaan 4h palaviin. Onkohan niitä edes olemassa pidemmillä palamisajoilla? Anyone?

Jaa viesti


Link to post
Share on other sites

Tuikut (=lämpökynttilät) lämmittävät, joten kannattaa miettiä valitsisiko kesähäihin niiden sijaan tavallisia kynttilöitä.

Jaa viesti


Link to post
Share on other sites

Mul oli toi ihan sama mielikuva. Meillä kun on viel oma purkkien tyhjentäjä niin saisin kivasti kippoja.

orange%20hanging%20candles%202.jpg

Tykkäisin nimittäin tästä ideasta, ulos roikkumaan. Pilttipurkin maalais haluamallaan värillä ja tekis tollaset rautalankakoukut joista roikkuis

Mäkin oon ihastellut just tuollaisia, pilttiä vaan syömään ja jos ei halua maalata purkkeja, niin itse olen ajatellut ostaa vaan jotain läpinäkyvää helmiäistä kangasta ja kietaista sen siitä ympärille...nättejä tulee :)

Jaa viesti


Link to post
Share on other sites

Kellukynttilöistä: en ole törmännyt missään pitkäkestoisiin, mutta me ostettiin ikeasta, olivat halpoja ja kauniita ja nopeesti ne vaihtaa (kaaso tai muu avustaja) puolesa välissä kekkereitä uusiin. Kuitenkin jo loppuilta kyseessä siinä vaiheessa, kaikki tanssilattilla jne., kukaan ei edes huomaa..

Jaa viesti


Link to post
Share on other sites

Mulla olisi vielä kelluvia kynttilöitä joissain väreissä jäljellä.

Paloaika n.7h. Kysäise jos sopivaa väriä olisi.

Jaa viesti


Link to post
Share on other sites

Ikeasta löytyy ainakin pitkään palavia (=9h) tuikkuja. On tuoksuttomia ja tuoksuvia vaihtoehtoja, nimillä Glimma ja Tindra löytyy :) Huomioon otettavaahan niissä on se, että ovat normaalia tuikkua leveämpiä eli eivät välttämättä mahdu normaaleihin tuikkukippoihin.

Itse aion käyttää just noita edellä mainittuja häissämme, jotka on elokuussa. Mulla ei käynyt edes mielessä, etteikö kesälläkin vois laittaa kynttilöitä :)

Jaa viesti


Link to post
Share on other sites

En jaksanut lukea koko ketjua läpi, joten anteeksi jos kysyn uudelleen

Eli ongelmani on seuraava, olen ostanut ikeasta niitä halvimpia maljakoita jotka levenee ylöspäin. Mutta se kapea kohta on niin kapea ettei siihen mennyt ainakaan ikean kynttilä. Pohjalle on tarkoitus laittaa koristekiviä mutta mistä löydän siihen sopivan kynttilän koska en haluaisi että kynttilä myöskään tulee maljakosta ulos ??? Onko muilla ollut samoja maljakoita ja niissä kynttilöitä ???

Jaa viesti


Link to post
Share on other sites

Mä olen käsittänyt, ettei pilttipurkeissa oikein saisi polttaa kynttilöitä koska ne saattavat räjähtää. Löysin muutamia keskusteluja netistä, joissa niin oli käynyt. Moni oli kyllä käyttänyt pilttipurkkeja tuikkukippoina ihan ilman ongelmiakin, mutta itse en tiedä uskaltaisinko riskeerata.

Meillä ongelma on seuraava: hääpaikka on kesällä suht lämmin ja henkilökunta sanoi, ettei siksi kannata polttaa hirveästi kynttilöitä. Lisäksi meillä on jonkun verran lapsivieraita, niin siksikin mietityttää. Kynttilät olisi kuitenkin minusta niin tunnelmallisia, että ärsyttää jos joudun luopumaan ideasta. Lämmittääkö parafiinikynttilät samalla tavalla? Kun niidenhän ei pitäisi kuumua.

Kajus: Meinaatko Vasen-maljakkoa? Ei oo mulla ollut siinä kynttilää koskaan, mutta voitko ajatella laittavasi tuikun sen hiekan päälle? Tai onhan kaupoissa varmaan ohuempiakin kynttilöitä.

Jaa viesti


Link to post
Share on other sites

Ainakin Finnmarilla on myös kapeampia pöytäkynttilöitä kuin normaalit pöytäkynttilät. Ja Tiimarilla myös! Eli kyllä niitä löytyy. :)

Jaa viesti


Link to post
Share on other sites

En jaksanut lukea koko ketjua läpi, joten anteeksi jos kysyn uudelleen

Eli ongelmani on seuraava, olen ostanut ikeasta niitä halvimpia maljakoita jotka levenee ylöspäin. Mutta se kapea kohta on niin kapea ettei siihen mennyt ainakaan ikean kynttilä. Pohjalle on tarkoitus laittaa koristekiviä mutta mistä löydän siihen sopivan kynttilän koska en haluaisi että kynttilä myöskään tulee maljakosta ulos ??? Onko muilla ollut samoja maljakoita ja niissä kynttilöitä ???

Laita pohjalle koristekiveä ja vettä, käytä kelluvia kynttilöitä,

näin me noilla vaaseilla ongelma ratkaistiin :)

Jaa viesti


Link to post
Share on other sites

Heissan!

Luin jostain askarteluvinkistä, että merisuolaa voisi käyttää kynttiläkippojen pohjalla koristekiven sijaan. Onko kukaan kokeillut? Mietin, että mitäköhän suola tykkää sellaisesta pöytäkynttilästä missä steariini saattaa valua suolan päälle ja tuoksuukohan suola kovastikin kipoista... Meillä kun ei ole meriteema... :)

Jaa viesti


Link to post
Share on other sites

Mä olen käsittänyt, ettei pilttipurkeissa oikein saisi polttaa kynttilöitä koska ne saattavat räjähtää. Löysin muutamia keskusteluja netistä, joissa niin oli käynyt. Moni oli kyllä käyttänyt pilttipurkkeja tuikkukippoina ihan ilman ongelmiakin, mutta itse en tiedä uskaltaisinko riskeerata.

Ihan totta, Piltti-purkki ei ole kovin turvallinen, se on liian pieni kestämään sen kuumuuden, joka liekistä tulee, vaikka noin periaatteessa onkin suunniteltu lämmitettäväksi (mikroon). Muistan n. 20 vuotta sitten maalanneeni sellaisen lasiväreillä tuikkukipoksi esikoulussa. Sitten kun niitä siellä eskarin ikkunalaudalla poltettiin, niin juuri minun kipossani syttyi omia aikojaan tulipalo, joka vaati ehkä noin puoli metriä ikkunaverhoa. Yleisesti paloturvallisuutta tuntevat ihmiset ovat sitä mieltä, että purkki ei ole mikään sisätilan juttu, ulos sen korkeintaan voisi laittaa.

Kynttilöistä kesä-heinäkuussa: Illat ja suuressa osassa Suomea yötkin on niin lämpimiä ja valoisia, että kynttilät menevät vähän "hukkaan", niin ihania tunnelmanluojia kuin ne muuten ovatkin. Elokuun illat sitten ovat jo hämärämpiä. Itse kuitenkin miettisin tarkkaan, miten kynttilöitä käyttää. Niiden pitää olla turvallisissa paikoissa, turvallisilla alustoilla ja kauniisti aseteltuina. Ja vielä tarvitaan joku, joka vahtii kynttilöiden loppuunpalamista ja vaihtaa uudet, jos niitä on tarkoitus koko ilta polttaa.

Summasummarum: kyllä mä elo-/syyshäissä tai talvihäissä ne varmasti ottaisin. Muussa tapauksessa ehkä ei, mutta makuja on monia.

Jaa viesti


Link to post
Share on other sites

Meidän häät on ennen toukokuun puoliväliä ja huomaan olevani nyt kynttiläpohdintojen äärellä. Pitäisin kynttilöiden luomasta tunnelmasta ja eikös nyt toukokuussa ole vielä hieman hämärämpää illallakin...? Toiveidemme juhlapaikan piha-alue on myös melko upean iso, joku kynttilänurkkaus sielläkin voisi olla tunnelmallinen illan hämärtyessä.

Muokattu: , käyttäjä: <A>

Jaa viesti


Link to post
Share on other sites

Hei vinkkinä kaikille.

Täältä saa vuokrattua tuikkukippoja isoille tuikuille

http://www.pirteapaketti.fi/page002.html

. Vuokraus on naurettavan halpa (alle euron) ja toimiva (sai hakea torstaina ja palauttaa tiistaina).

Todettiin ettei me ainakaan tarvita 25 tuikkukuppia häiden jälkeen. Tämä oli ympäristöystävällisempi ja halvempi vaihtoehto. Ja nuo isot tuikut on myös hyvä veto, sillä ne ovat näyttävämmät eivätkä pala loppuun illan aikana. Eli kenenkään ei tarvitse sytytellä uusia kynttilöitä.

Jaa viesti


Link to post
Share on other sites

Mita mielta olette myrskylyhdyista kesahaissa? Olen pitkaan miettinyt, etta olisi kiva, jos jokaisessa poydassa olisi yksi lyhty, jokaisessa erilainen ja eri varinen siis. Sen lisaksi kukkakoristeluita juhlapaikalla, mutta niissa pitaydyttaisiin sitten yhdessa tai korkeintaan kahdessa varissa, ettei tule liian sillisalaattia. No, tanaan kavin "vain katselemassa" yhden kaupan tarjontaa, ja mukaan tarttui kuusi lyhtya (jokainen erilainen eivatka ihan perinteisia), yksi meilla jo on kotona...Voihan ne viela palauttaa, jos tulee katumapaalle, mutta ne ovat kylla tosi kauniita. Jos tuikut niiden kanssa olisi liikaa, niin ajattelin, etta voisihan niihin laittaa sisalle vaikka ohjelmalehtiset tai jotkut pienet muistot haavieraille (haakarkit tms)? Eli nain ne olisivat selkeammin vain koristeena ja ehka vahemman talviset. Mita mielta olette?

Jaa viesti


Link to post
Share on other sites

Voi lyhtyihin saa vaikka mitä ihanaa :) Niihinhän voi laittaa vaikka kukkia sisään, jos on sivusta avattava lyhty, niin kivoja juttuja saa kehiteltyä,

kun laittaa vaikka jotain köynnöstä sisään ja luukku auki, josta se pääsee roikkumaan...

Jaa viesti


Link to post
Share on other sites

^Kiitos kommentista! Olet oikeassa. Olin jotenkin epavarma lyhdyista ne ostettuani, mutta nyt olen kuitenkin sita mielta etta ne on tosi kivoja :girl_smile:

Jaa viesti


Link to post
Share on other sites

En löytänyt tähän aikaisempaa keskustelua mistään niin piti nyt aloittaa uusi!

Meillä on häät juhannuksen tienoilla, voiko pöytiin laittaa kynttilät vaikka siihen aikaan on kokoajan valoisaa? Miten muilla ollut kesähäissä?

Ja kuulisin mielellän myös minkälaisia pöytäkoristeita ollut muilla! :)

Jaa viesti


Link to post
Share on other sites

Luo uusi käyttäjätili tai kirjaudu sisään

Sinun täytyy olla jäsen osallistuaksesi keskusteluun

Luo käyttäjätili

Rekisteröi uusi käyttäjätili helposti ja nopeasti!


Luo uusi käyttäjätili

Kirjaudu sisään

Sinulla on jo käyttäjätili?


Kirjaudu sisään