Sea Breeze

Kenelle kaikille vieheet?

103 viestiä aiheessa

Pitääkö vieheen olla samanlainen kaikille ?

Olisiko hölmön näköistä, jos sulhasella olisi yhdenlainen, mitä ei olisi muilla, bestmanilla ja appiukoilla keskenään samanlaiset, kaasoilla keskenään samanlaiset ja anopeilla keskenään samanlaiset ? tietysti yhtenäinen linja säilytettäisiin, mutta jotain variointia (miehille vähän "miehekkäämmät" ja naisille vähän romanttisemmat...) Mitä mieltä olette ?

Ei pidä. :)

Minusta tuo suunnitelma on oikein hyvä, ei lainkaan hölmön näköistä tai muutenkaan outoa. :girl_sigh:

Jaa viesti


Link to post
Share on other sites

Mitenkäs kannattaisi tehdä, kun sulhasen vanhemmat ovat eronneet? Jos haluaisimme "kaikille" vieheet tai rannekukat (sulhanen, bestmanit, kaasot, isät, äidit, sulhasen äidin mies ja sulhasen isän vaimo), olisiko se etiketin vastaista? Ja pitäisikö silloin olla varmaankin myös morsiamen veljellä ja tyttöystävällä ja sulhasen siskolla ja miehellä vieheet/kukat? Mielipiteitä?

Jaa viesti


Link to post
Share on other sites

Samoilla linjoilla^ meillä miespuolisille tulee samaa kukkaa vieheeseen kun mitä minun kimpussani on, tosin ehkä eri värisenä; sulhaselle valkoista ja muille tumman pinkkiä tai lilaa.

Kaason ranneviehe on eri kukastakin, mutta valkoinen "naisellisempi" viehe ja kaason pukuu sovitettu :girl_blum:

Ja määristä vielä, vieheet tulee BM:lle, isille ja veljille sekä sulholle = 6 ja kaasolle = 1. Toki äideillekin olisi voinut hankkia mutta kun tärkeää on mielestäni myös että ne sopivat kokonaisuuteen (asuun ja väreihin) niin olisi ollut hankalaa saada kaikille naispuolisillekin sovittua asu+kukkapalaveri.

Muokattu: , käyttäjä: Jonnuli

Jaa viesti


Link to post
Share on other sites
Mitenkäs kannattaisi tehdä, kun sulhasen vanhemmat ovat eronneet? Jos haluaisimme "kaikille" vieheet tai rannekukat (sulhanen, bestmanit, kaasot, isät, äidit, sulhasen äidin mies ja sulhasen isän vaimo), olisiko se etiketin vastaista? Ja pitäisikö silloin olla varmaankin myös morsiamen veljellä ja tyttöystävällä ja sulhasen siskolla ja miehellä vieheet/kukat? Mielipiteitä?

"Rintaviehettä eli rintakukkaa käyttävät häissä yleensä sulhanen, bestman ja kaaso, sulhaspojat sekä morsiusparin vanhemmat. Rintaviehettä voivat edellisten lisäksi toki käyttää muutkin juhlavieraat osana juhlapukuaan."

(Lähde Syväsen Kukka)

Siis vapaa valinta. :) Minusta tuo sulhanen, bestmanit, kaasot, isät, äidit, sulhasen äidin mies ja sulhasen isän vaimo kuulostaa oikein hyvältä suunnitelmalta enkä näe mitään vaatimusta kukittaa myös morsiusparin sisaruksia + heidän kumppaneitaan.

Jaa viesti


Link to post
Share on other sites

Ajattelisin tässä vaiheessa, että vieheet tulevat sulhaselle, bestmanille ja perheen miehille eli molempien isille ja minun kahdelle veljelleni, joista toinen on seremoniamestari ja toinen esiintyy häissä. Kaasolle tulee heittokimppu, äidit ja sulhasen sisko saavat koristautua oman makunsa mukaan.

Jaa viesti


Link to post
Share on other sites

Ok, kiitoksia vastauksista. Jos laitetaan isille, niin pitänee laittaa sulhasen äidin miehellekin vieheet. Naisten vieheitä harkitaan vielä. :)

Jaa viesti


Link to post
Share on other sites

Kyllä tyo vieheiden määrä taitaa olla ihan morsiusparista kiinni yleisestä mielipiteestä välittämättä..:) Toinen kukittaa puolisukua ja toiselle riittää vähempi.

Esmes siskon häissä oli vieheet sulhasella, vanhemmilla ja isovanhemmilla (joita oli kaksi kappaletta), meijän häihin tulee viehe tasan sulkille ja muut jää ilman. Bestmania ja kaasoa ei siis siskon häissä ollut, eikä tulla näkemään näissäkään häissä. Näin meillä.

Jaa viesti


Link to post
Share on other sites

Meillä sulhaselle (teitenkin), isälleni, joka saattoi minut alttarille, ja kaikille neljälle bestmanille. Isälle olisi voinut jäädä tulematta kahdesta syystä: Jos hän ei olisi saattanut alttarilla (jolloin hän siis olisi ollut ihan samassa asemassa kuin muutkin vanhemmat, eli ei mitään erityistä syytä olla viehettä) tai jos hän olisi halunnut tulla viran puolesta mahdollisessa merivoimien juhlapuvussa (johon ei tietenkään laiteta kukkia kiinni). Hän kuitenkin saattoi alttarille ja tuli siviileissä, joten viehe oli. Lisäksi kaasollani oli rannekukka.

021Bestmanit2.jpg

edit: Vielä kuva bestamneista komeina alttarilla vieheineen.

Muokattu: , käyttäjä: Kartio

Jaa viesti


Link to post
Share on other sites

Sulhaselle vain. Tai siis kaksi, monien kavereiden häissä viehe on ollut halausten jälkeen jo aivan rassukan (repeilleen ja lörpän) näköinen. Saa sit vaihtaa freesin vieheen illaksi, kun kuviakin tulee varmasti otettua paljon ja ne sais tietenkin olla hyviä. ;)

Jaa viesti


Link to post
Share on other sites

Mä oon ajatellut vieheitä

- sulhaselle

- bestmaneille (2)

- kaasoille (viehe/hiuksiin/rannekukka) (2)

- isille (2)

- äitille (2)

Sisaruksia vielä mietin. Mulla on veli ja sisko, sulhasella sisko. Mutta niiden puolisoissa menee sitten viimeistään raja.

Mulle tulee vaaleanpunainen pionikimppu, joten vieheisiin olen ajatellut vaaleanpunaista neilikkaa, jaloleinikkiä tai ruusua.

Jaa viesti


Link to post
Share on other sites

Meillä luultavasti vain sulhanen tulee kantamaan viehettä. Toisessa vaihtoehdossa vieheillä varustetaan myös morsiusparin vanhemmat.

Jaa viesti


Link to post
Share on other sites

Tulevalla miehelläni ja minulla on lapsia yhteensä viisi. Ajateltiin, että heille, bm:lle ja kaasoille tulisi kukat; pojille vieheet, tytöille rannekukat. Mutta entäs meidän vanhemmat, onko hassua, jos heillä ei ole mitään? Toisaalta olisi hyvä olla jokin "tuntomerkki", mistä vanhempamme tunnistaisi?

Onko niihin rannekukkiin jokin valmis pohja, mihin kukat laitetaan? Vai tehdäänkö se rautalangasta vai miten? Ja onko siinä sitten samaa kukkaa, kuin hääkimpussa ja vieheissä? En tiedä miksi minusta tuntuu vähän hassulta, kun iso ruusu kököttää ranteessa. :girl_haha: Kukkakauppiaskaan ei oikein tiennyt näistä rannekukista mitään.

Jaa viesti


Link to post
Share on other sites

Tupu63: Rannekorut voi tehdä monella eri tapaa, mutta tyypilisin on tuo rautalankapohja. Itse olen niihin laittanut esim: ruusunterälehtiä, arabiatähdikkiä (Ornithogalum), leveää heinää tai muratinlehtiä. Valmiita pohjia näihin ei ainakaan suomen tarviketukuista löydy. Olen lukenut että jotku on tilailleet niitä internetin ihmeellisestä maailmasta :)

252566105_424f6f13b3_o.jpg arabiantähdikinkukka

Tässä vielä linkki rannekukkiin: rannekukat jatketan siellä tästä asiasta :)

Jaa viesti


Link to post
Share on other sites

Me on harkittu tätä pitkään eikä vieläkään olla tultu mihinkään lopputulokseen. Joko vain sulhaselle tulee viehe tai sitten sulhasen lisäksi myös morsiusparin vanhemmille. Tällä hetkellä tuntuu, että ehkä sittenkin myös vanhemmille... :girl_smile: Jos vanhemmillekin päädytään laittamaan vieheet, tulee varmaan eri väriset kuin sulhasella.

Muokattu: , käyttäjä: Belgemine

Jaa viesti


Link to post
Share on other sites

Mä ajattelin että sulhaselle, kahdelle bestmanille ja isille vieheet, kahdelle kaasolle ja äideille rannekukat.

Jaa viesti


Link to post
Share on other sites

Meillä vieheet hankittiin sulhaselle (itse asiassa 2, vaihdettiin toinen tilalle onnittelujen jälkeen ennen kuvausta), isälle, seremoniamestarille ja bestmanille. Kaaso sai rannekukan. Sulhasen vieheet olivat hieman spesiaalimmat kuin muut.

Jaa viesti


Link to post
Share on other sites

Näillä näkyminen meidän häissä vieheet saavat sulkin lisäksi BM ja kaaso (tai rannekukka, riippuu kumman hän haluaa), äidit ja sulkin isä. Oma isäni laittaa virkapuvun ja sen kanssa ei viehettä (uskoakseni?) sovi laittaa

Jaa viesti


Link to post
Share on other sites
En löytänyt ketjua tästä aiheesta..

Eli kenelle kaikille hankitte vieheet? Tietenkin sulhaselle ja bestmanille, isälle, apelle mutta entä myös äidille, anopille, kaasoille..?

Entä pitääkö kaikkien vieheiden olla samaa tyyliä morsiamen kimpun kanssa?

Oon tässä yrittänyt miettiä, että kenelle kaikille vieheet? Oon alunperin näin aatellu että sulhaselle ja bestmaneillel(joita on 2 kpl:tta) ja sit varmaan tarttis kummankin siis sulhasen ja mun isälle. Mutta en oikein tiedä noista kaasoista. Olishan se kiva tietysti että heilläkin olisi kukat/rannekukat, mutta budjettiammme ajatellen niin niistäkin tulee taas Ns. ylimääräistä kulua.

Morisiustytöille(2 kpl:tta) ja sulhaspojille(2 kpl:tta) en ole ajatellu hommata mitään kukkia.

Mitä mieletä olette?

Mitä kokemuksia teillä on? Onko tyhmää jos jättää kaasoilta vieheet/rannakekukat pois?

Ja onko yleensä morsiusparin isille ollu vieheet?

Meillä kukkasten osuus on seuraavanlainen:

Vieheet:

- sulhaselle

- bestmanille

- isälle ja appiukolle

- sulhaspojalle

Kimput:

- morsiamelle

- morsiustytölle

Kysyin kaasoiltani että olisiko heidän mielestään myös kaasoilla kukkasia, molemmat tuumasivat että ei, näin siis meillä :P Jotenkin miellän nuo vieheet "miesten" jutuiksi :girl_wink: Ja just tajusin ettei oo tullu muuten mieleenkään hommata äidille ja anopille kukkia... No olkoon perusteluna talvihäät ja toivottavasti pakkasta hirveesti, kattokaas kukathan paleltuis tai jotakin HEH!

Toi yllämainittu paketti kukkineen luodaan yhtenäiseksi kokonaisuudeksi, eli joku ns. "punainen lanka" kulkee niissä kaikissa... Ainaskin helmet ja valkoiset ruusut...

Ja kyllä minäkin oon sitä mieltä jotta jokainen luo omanlaiset häät kukkastenkin osalta ja valitsee itse kenelle niitä tulee ja kenelle ei :girl_haha:

Jaa viesti


Link to post
Share on other sites

Meillä tulee sulhaselle erikoisempi viehe sekä kahdelle BM:lle ja kummankin isälle sitten sellainen viehe, joka vastaa värimaailmaaltaan sulhasen viehettä ja morsiuskimppua. Hankitaan myös kummankin äidille sekä kahdelle kaasolle rannekukat, jotka noudattaa teemana olevaa väri- ja kukkamaailmaa.

Jaa viesti


Link to post
Share on other sites

Meillä viehe tulee sulhon lisäksi, bestmanille, seremoniamestareille, isälle ja appiukolle. Eli 6 yhteensä. Sulhasen vieheeseen jotakin extraa muihin nähden. Itsekin vierastan jotenkin noita äitien kukkia, enkä ollut edes ajatellut asiaa. :girl_impossible: Kahdelle kaasolle tehdään pienemmät versiot omastani. Minulla on idea, että kaasot kävelisivät alttaria ennen meitä, kun tullaan kirkkoon sisälle. vähän niin kuin jenkkityyliin. :girl_haha:

Jaa viesti


Link to post
Share on other sites

Meille tulee ainaki sulhaselle ja bestmanille vieheet ja kukkaistyttösille (4kpl) jokaiselle yksi vaaleenpunanen gerbera. Kaasot ei halunneet vieheitä eikä kimppuja, ehdotinkin heille kukkia hiuksiin, mutta saa nyt nähdä mitä ne päättää :) Vielä vähän mietitään tuleeko iseille vieheet, luulisin että tulee... ...tai sitte ei... Ei osaa päättää, koko ajan muuttuu mieli ;)

Jaa viesti


Link to post
Share on other sites

Hmm. Ihan kuin olisin jo kirjoittanut jonnekin näistä vieheistä :D

Mutta kumminkin, olin mun sulhasen siskon häissä. Siellä oli sulhasella, vanhemmilla, hääparin sisaruksilla ja sisarusten puolisoillakin. Ja bestmanilla. En muista kuinka kaason laita oli (no ei se mikään kaaso ollut, piti kimppua vain kirkossa vihkimisen ajan. Ohjelman hoiti sitten morsiamen sisko.)

Ja mä oon taas ajatellut että vai sulholle ja bestmannille. Sitten ehkä morsiustytölle ja pojalle. Ja vanhemmille. mutta sisarukset ei mun mielestä tarvitse. Katsoo nyt mitä mieltä tuo mun sulhanen on tästä asiasta. Niillä päin ilmeisesti on ollut tapana tuo sisarusten ja niiden puolisoiden viehittäminen :D

Muoks. Huomasin unohtaneeni kaason. Kaasolle vois tulla rannekukka tai viehe. Ihan kuinka hän haluaa. Ja morsisutytöllekin mieluummin rannekukka TAI pieni kimppu.

Muokattu: , käyttäjä: Morsio88

Jaa viesti


Link to post
Share on other sites

Meille on näillä näkymin tulossa vieheet sulhaselle, bestmaneille ja molempien isille. Kaasoille tulee lisäksi rannekukat.

Jaa viesti


Link to post
Share on other sites

Luultavasti vieheet tulee vaan sulhaselle ja bm:lle, kaasolle rannekukka.

Jaa viesti


Link to post
Share on other sites

Sulhaselle ja Bestmanille tulee viehe ja kaasolle rannekukka :)

Jaa viesti


Link to post
Share on other sites

Luo uusi käyttäjätili tai kirjaudu sisään

Sinun täytyy olla jäsen osallistuaksesi keskusteluun

Luo käyttäjätili

Rekisteröi uusi käyttäjätili helposti ja nopeasti!


Luo uusi käyttäjätili

Kirjaudu sisään

Sinulla on jo käyttäjätili?


Kirjaudu sisään