Mymmeli

Juhlan järjestäminen kotona

63 viestiä aiheessa

Toivottavasti tää kuuluu tänne näin.. :)

Elikkäs sellasta utelen että onko ketään esim. Maistraatissa naimisiin menevä ajatellut viettää juhlan kotona?

Me ollaan menossa heinäkuussa maistraatissa naimisiin ja juhla olisi tarkotus viettää meillä /meidän pihalla..

Tai jos on sellaisia jotka on ollut tämmöisissä juhlissa niin miten ne on mennyt? Itseäni hieman mietityttää asia "jälleen" kerran mutta nyt on liian myöhästä jo katumapäälle mennä.. :)

Muokattu: , käyttäjä: Iibis
muokkasin otsikon sopivammaksi //mode

Jaa viesti


Link to post
Share on other sites

Meillä on yhtenä vaihtoehtona se, että vihkiminen ja juhla vietetään mun vanhempien pihalla. Tarkoitus olisi vuokrata teltta, koska sisälle ei kaikki juhlijat järkevästi mahdu. Häät ovat syksyllä, joten hieman mietityttää lämpötila ja sää muutenkin. Ehkä joudutaan vuokraamaan myös lämmittimiä, mikäli tuohon vaihtoehtoon päädytään.

Kokemusta tuollaisista puutarhajuhlista ei ole, mutta kaveripariskunta on juhlistanut häitään puutarhassaan. Itse ei päästy paikalle, koska me oltiin samaisena päivänä mun serkun häissä toisella puolella Suomea. Heillä on sellainen pienehkö katos, johon saa seinät. Sää oli suosinut, joten hyvin oli kaikki mennyt.

Muakin kokemukset puutarhahäistä kiinnostaa, joten toivottavasti sellaisissa olleet kirjottelis tänne vastauksia. :)

Millaisia suunnitelmia teillä on noin niin kuin toteutuksen kannalta? Onko isotkin häät? Meillä on vieraslistalla vain parikymmentä nimeä eli pienet, mutta tunnelmalliset häät on tarkoitus järjestää.

Jaa viesti


Link to post
Share on other sites

Ei meilläkään ole tulossa isot häät. Meillä vieraita tulossa n. hieman yli 40, lapset mukaan lukien ja niitä lapsia taitaa olla kohta enemmän kuin aikuisia :D

Meillä tarkoitus olisi että Ensin olisi kahvittelut ja pientä purtavaa ja sen jälkeen olisi tarkoitus jatkaa juhlia "nuoremmalla" väellä.

Meillä ei siis kunnon ruokaa esim. tarjota, vaan pientä.

Meillä toivottavasti sää suosisi meitä koska meillä häät heti heinäkuun alussa. :D

Jaa viesti


Link to post
Share on other sites

#poistettu#

Muokattu: , käyttäjä: Gamarra

Jaa viesti


Link to post
Share on other sites

Meillä on hääjuhlat kotona 12.7. Vihkiminen n 10 km päässä kirkossa. Asumme maalla omakotitalossa ( ei maalaistalo). Piha aika haastava, rinnettä nääs! Olemme koko kevään laittaneet pihaa. Uusia kukkapenkkejä ja uusi terassikin. Olemme varanneet "yläpihamme" juhliin. Eli alueella on sorapiha, terassi, kahden auton talli ja vähän nurtsia. Autotallista nostovet auki ja eteen tulee kaksi 4 x 8 metrin telttaa. ( Mutta jos on luvattu täydellistä keliä niin sitten laitetaan vaan 1 teltta). Teltat laitetaan l kirjaimen malliin. Niin että tieltä ei sitten näy pihalle ja jää suojaisa "sisäpiha".

Emäntä on tulossa hoitamaan ruokapuolen. Ruokana pyttipannua paellapannulta + salaatteja + leipää. Itse teen valkosuklaa mansikka kakut. Pyttäri on ostettu valmiina tukusta 2,5 kg puseissa, joten emäntä vain lämmittää ja parantelee sitä.

Pihaan olen ostanut paljon kesäkukkia ja laittanut nurkat kuntoon ukon kanssa. Sitten tulee luonnon kukkia, heiniä ja koivuja maitotonkkiin. Ne laittaa ystävä hääpäivänä. Puisia pihakalusteita lainataan naapureilta, niin että kaikille on istumapaikka. Vieraita yht n 60, joista 52 aikuista. Ilmoittautumisaikaa tosin vielä jäljellä joten ei tiedetä jääkö kuinka paljon pois. Juhlat pidetään aikuisten kesken. Paikalla vain omat ja sisarusten + kaason lapset. Lapset lähtee hoitoon / kotiin n klo 22.

Pihalle tulee tanssilattia ( filmivanerista ) ja orkesteri soittamaan kuistille. Puuliiteriin teemme halkobaarin.

Jännittää jo ihan kauheasti! Jännitän lähinnä keliä ja sitä että muistan tehdä kaikki hommat... Kaikista kauheinta on jos on sadepäivä, viileä ja vielä tuulee! Asumme mäen päällä, joten sitten on aika tuuliset olot! Kyllä hame hulmuaa!!! :lol: Kertokaahan muutkin mitä olette suunniteleet!

Jaa viesti


Link to post
Share on other sites

Meillä oli aikanaan häät mun kotipaikalla, joka on meidän kesämökki. Edellinen kesä tehtiin ulkona pientä ja vähän suurempaa remppaa ja edellinen talvi pientä pintaremonttia sisällä. Kesäkuussa oli sitten häät, vieraita 30. Jos olis ollut huono ilma, niin olis kyllä tullut aikas ahdasta sisällä. Oli kuitenkin hyvä ilma, ruoka- ja kahvitarjoilut oli sisällä ja ihmiset ottivat ruoan/kahvit ja hakeutuivat syömään kuka minnekin. Meillä on pihassa kaksi pientä kesämökkiä, joissa oli istumapaikkoja ja pöydät, joille sai lautaset ja muut laitettua ja niissä oli molemmissa muutamat pariskunnat syömässä. Päivän paras juttu oli häävalssi ja muut tanssit. Kaiuttimet laitettiin niin, että musiikki kuului ulos ja sitten tanssittiin pihan alaosassa heinäpellolla. Meidän häät oli sellaiset maalaistyyliset.

Varmaan isoin juttu oli se, että me vaan luotettiin siihen, että on hyvä ilma eikä varauduttu teltoilla tai muilla. Tosi hyvä juttu oli se, että hirmu kauniita kuvia tuli ulkona.

Jaa viesti


Link to post
Share on other sites

Niin, onko kukaan muu järjestäny tai ajatellu järjestää hääjuhlan kotona? Ajateltiin lähimmälle suvulle (20-30hlöä) järjestää kemut kotona, koska emme kuulu kirkkoon ja pienellä paikkakunnalla on hankala löytää muuta kuin seurakunnan vuokraamia tiloja.... Elikkäs vain ruoka ja kakkukahvit ja illalla boolia seurustelun kera :P

Nyt meillä on ajatuksena laittaa ruokailu autotalliin (kertokaa ihmeessä jos kuulostaa tyhmältä!!!!!!) Kerrottakoon kuitenkin, että talli on aivan uusi ja lämmin, ei siis mitään öljy ja rasvaläikkiä missään ;) Sitten sisätiloissa olisi kakkukahvit ja tallissa taas boolit ja musiikin kuuntelu....

Mielipiteitä? Pointtina on että juhlasta tulee meidän näköiset, ei mitään ylikruusattua :rolleyes:

Jaa viesti


Link to post
Share on other sites

Mä oon ajatellu ihan samaa, jos tässä naimisiin päästään. Että kemut olis pienet ja meillä kotona, kun uusi tupa valmistuu ensi talvena. Tiedä sitten onnistuuko.. mä haluisin kans kuulla, jos joku on kotona järkännyt tälläiset kemut. Että miten on mennyt..

Jaa viesti


Link to post
Share on other sites

Minäkin tahtoisin juhia kotona. Oikeastaan kerran hylkäsin jo koko kotihää idean ja varasin ravintolan koska alkoi tuntua siltä että eihän nyt kukaan juhli kotona..

Nyt olen kuitenkin vähitellen tullut vakuuttuneeksi siitä että kotihäät sopisivat meille niin paljon paremmin kuin joku "vieras" ravintola. Ja tulisi halvemmaksikin. Ja rennommaksi kun vieraita kuitenkin on aika vähän. Siis kakkukahvit ja illemmalla jotain pientä naposteltavaa ja boolia.

Ongelma on lähinnä se, että häät ovat toukokuun alussa eikä vieläkään ole tietoa missä asutaan silloin.. Meillä on asunto myynnissä ja uusi haussa, toivottavasti tuolloin toukokuussa asuttaisiin jo jossain muualla. Mutta mitä laitetaan kutsuihin. ".... juhlimaan kotiimme, jonka osoite ei ole vielä tiedossa...."? :girl_mad:

Jaa viesti


Link to post
Share on other sites

Täälläkin olisi toiveena viettää häitä kotona, myös itse vihkimisen toivoisin olevan omassa puutarhassa. Lähimpien sukulaisten ja ystävien kanssa rennot ja tunnelmalliset pienet häät. Hyvää ruokaa ja juomaa riittävästi :girl_sigh:

Me kun ei olla sellaisten pönötyshäiden suurimpia ystäviä :girl_haha:

Jaa viesti


Link to post
Share on other sites
Ongelma on lähinnä se, että häät ovat toukokuun alussa eikä vieläkään ole tietoa missä asutaan silloin.. Meillä on asunto myynnissä ja uusi haussa, toivottavasti tuolloin toukokuussa asuttaisiin jo jossain muualla. Mutta mitä laitetaan kutsuihin. ".... juhlimaan kotiimme, jonka osoite ei ole vielä tiedossa...."?

Ei kai siihen auta muuta laittaa kuin vaikka että "..juhlimaan kotiimme Tähänkaupunkiin, tulo-ohjeet lähetetään myöhemmin." Meillä on aina kaikki juhlat olleet kotona niin ite ehkä haluaisin vastapainoksi häät jossain muualla, ei tarviis nähdä vaivaa siivouksen kanssa, mutta kotijuhlat kuulostaa kyllä kivalta, varsinkin jos on omaa pihaa!

Jaa viesti


Link to post
Share on other sites

Juu, meillä kans kotosalla juhlitaan, autotallissa ja mahdollisesti myös vuokrataan iso juhlateltta. Vieraita on tulossa näillä näkymin noin 40.

Asutaan niin pienellä paikkakunnalla, ettei valinnanvaraa juuri ole. Seurakuntataloa ei kumpikaan halunnut ja jatkopaikoiksi kelpaavilla työväen- tai nuorisoseurantalolla on niin rumat pihat, ettei hääkuvien ottaminen juhlapaikalla tulisi kysymykseen (ei haluta studiokuvia, muttei myöskään sorapihaa ja roskapönttöjä taustalle :grin: )

Tarjolla on siis vain kahvit +suolaista ja makeaa kakkua, kahvileipää jne, illemmalla sit boolia ja mahd. jotain salaatteja ja grillattavaa...

Helpottaa järjestelyäkin kun ei tarvii roudata ruokia ja juomia kovin kauas :P

Ja autotalli on uusi ja puhdas ja siel mahtuu hyvin valssaamaan :girl_dance:

Pitäis vaan vielä jostain saada tarpeeksi pöytiä ja tuoleja lainaan.

Ja kovasti toivotaan et lumet sulais aikasin pois, nii ehtis pihamaakin hieman kuivua...ei tarvis sitte kutsuihin laittaa et kumisaappaat mukaan :girl_haha:

Jaa viesti


Link to post
Share on other sites

Kotona juhlitaan.

Ensin oli tarkoitus juhlia seurantaloilla (Kuulun pariinkin nuorisoseuraan).

Ajan kanssa koti tuntuu kivemmalta.

Kuivalla kelillä ei olisi mitään ongelmaa, mutta täytyy kehitellä varasuunnitelmia.

Eli telttoja on tulossa,

autotalleihin tyhjennys,

autohalli tyhjäksi,

(miehellä "muutama" projekti levällään tallissa/halleissa)

Ainoa mitä sateen sattuessa täytyy rakentaa on kulkureitti

sisältä (osa noutopöydistä - kahvit - vessat) ulos.

Kotiin saa kivasti mahdutettua porukkaa nurkkiin nukkumaan ja

on kivan rento fiilis!

Katsotaan nyt!

Jaa viesti


Link to post
Share on other sites

mekin mietittiin ekaks et vietettäs häitä kotona mutta asutaan vuokra-asunnossa kerrostalossa ja täällä oli ahdasta järjestää ristiäisetkin n.20henkilölle ja meille olisi vieraita tulossa n.50 häihimme joten ajattelimme vuokrata sitten erään paikan. Jos asuisimme omakotitalossa jossa oisi kunnon piha niin varmasti viettäsimme häät kotona, erittäin kaunis ja edullinen vaihtoehto. :tender:

olen kyllä ollut häissä joissa häät oli kotona pienessä kerrostalokaksiossa, he olivat menneet samana aamuna maistraatissa naimisiin ja kahvitukset oli kotona,ihan kiva mutta todella ahdasta ja kuuma!

Jaa viesti


Link to post
Share on other sites

Meilläkin on ajatukset kääntyneet kotona juhlimiseen. Alunperin ajatus oli mennä ravintolaan syömään, mutta totesimme, että opiskelijabudjetilla kolmen ruokalajin illallinen juomineen noin 20 henkilölle tulee liian kalliiksi.

Ajatuksena olisi, että maistraattivihkimisen jälkeen tullaan koko porukalla (n. 15-20hlö) meille kotiin 64m2 kerrostalokaksioon kahvittelemaan. Tarjolla olisi jotain pientä suolaista ja sitten täytekakkua ja muita kahvileipiä. Alkumaljaksi kuoharia.

Ainut mikä mietityttää on se, että haluaisin kuitenkin käydä kampaajalla ja laittaa kaapista löytyvän hääpukuni päälle. Tuntuuko moinen pynttäytyminen sitten kotioloissa liialliselta? Tulla hääpuvussaan omaan kotiin ja olla puku päällä ja siinä tapauksessa juhlakengätkin. Normaalisti vaihdan aina heti kotiin tultuani rennot kotivaatteet päälle, niin siksi tuntuu vähän erikoiselta. Toisaalta sillä pukeutumisella juuri saisi sitä juhlavaa fiilistä luotua. Ja onhan ylppäritkin pidetty kotona... Sitten toinen puoli on se, että joutuisin sitten itse keittelemään kahvia ja kattamaan pöytää ja muutenkin emännöimään. En tiedä tuntuisiko sekin hassulta...

Muutama läheisin kaveri voisi jäädä meille sitten istumaan iltaa ja yökylään, jos seuraavaksi illaksi varaisimme sitten suunnittelemamme sauna- ja kokoustilan, johon kutsuttaisiin sitten enemmän kavereita juhlimaan.

Tämmöisiä pohdintoja pyörii tällä hetkellä päässä.

Jaa viesti


Link to post
Share on other sites

Meillä on kans mietitty että jos juhlittais kotona lähimpien sukulaisten ja ystävien kesken. Mutta meillä on semmonen ongelma että meillä on kolme kissaa, ja miehen suvussa kissa-allergikkoja. Ja se että ei voisi pihalle pitää ovee auki ettei kissat pääse karkuun.

Mutta oisko semmonen hirveen huono idea että pitäis juhlat jonku sukulaisen kotona? Esim meillä uskon että saisimme viettää miehen mumman luona (hän asuu omakotitalossa). Niin että siellä olis päivällä lähimmille sukulaisille juhlat ja sitten illalla meillä kotona ystäville vähä rennommat juhlat.

Kertokaahan mielipiteitä asiasta :)

Jaa viesti


Link to post
Share on other sites
Nyt meillä on ajatuksena laittaa ruokailu autotalliin (kertokaa ihmeessä jos kuulostaa tyhmältä!!!!!!) Kerrottakoon kuitenkin, että talli on aivan uusi ja lämmin, ei siis mitään öljy ja rasvaläikkiä missään ;) Sitten sisätiloissa olisi kakkukahvit ja tallissa taas boolit ja musiikin kuuntelu....

Mielipiteitä? Pointtina on että juhlasta tulee meidän näköiset, ei mitään ylikruusattua :rolleyes:

Mikäpä tyhmä idea tämä on?! Itsehän tiedätte, että minkälaiset tilat teillä on ja saatte varmasti laitettua kotinne ja autotallinne loistavaan juhlakuntoon! Itse emme pitäneet kotona häitämme, koska meillä oli kutsuttuja toista sataa, mutta olen ollut monesti häissä (ja muissa juhlissa) ihmisten kotona -ja kaikki ne juhlat ovat olleet erilaisia ja aivan ihania.

Ette te tarvitse täältä mitään sen kummosempia mielipiteitä, sillä itse parhaiten tiedätte ja järjestätte juhlat sen mukaan (ok, tässä uusi mielipide aiheesta, heh).

Mukavia häiden järjestelyhetkiä! Varmasti saatte ihanat ja teidän näköiset juhlat aikaiseksi!!

Muokattu: , käyttäjä: Poppis-78

Jaa viesti


Link to post
Share on other sites

Silmäterä: Kyllä meillä ainakin on ihan "kunnon" hääjuhla vaikka juhlitaankin "vaan" kotona. On hääpuku hankittuna ja meikkaus+kampaus varattuna ym. asiaan kuuluvaa. Meillä on iso talo ja iso puutarha niin se antaa paljon mahdollisuuksia juhlan tyylille, mutta jos koti olisi pieni kaksio harkitsisin minäkin hääpuvun käyttöä jo ihan käytännön syistä. Mutta jokainen viettäköön sellaiset juhlat kotonaan kuin itsestä parhaalta tuntuu :girl_wink:

Jaa viesti


Link to post
Share on other sites
Ainut mikä mietityttää on se, että haluaisin kuitenkin käydä kampaajalla ja laittaa kaapista löytyvän hääpukuni päälle. Tuntuuko moinen pynttäytyminen sitten kotioloissa liialliselta? Tulla hääpuvussaan omaan kotiin ja olla puku päällä ja siinä tapauksessa juhlakengätkin. Normaalisti vaihdan aina heti kotiin tultuani rennot kotivaatteet päälle, niin siksi tuntuu vähän erikoiselta. Toisaalta sillä pukeutumisella juuri saisi sitä juhlavaa fiilistä luotua. Ja onhan ylppäritkin pidetty kotona... Sitten toinen puoli on se, että joutuisin sitten itse keittelemään kahvia ja kattamaan pöytää ja muutenkin emännöimään. En tiedä tuntuisiko sekin hassulta...

Ei mielestäni tunnu mitenkään "oudolta pynttäytymiseltä", vaikka kotona juhliessaan on käynyt kampaajalla, meikkaajalla ja on ihan hääpuvussa. Itse olin kerran tuonkaltaisissa häissä vieraana -ja meitä oli yhteensä vain 10 henkeä paikalla!

Miksi et pyytäisi jotakin emännöimään puolestasi? Itsekin mainitsit nuo ylppärit, tuskin sielläkään itse "juhlakalu" keittelee kahveita jne.

Jaa viesti


Link to post
Share on other sites

Mullakin oli ideana, että häääkahvitus olisi kotona, mutta vaikka asumme isossa rivitalohuoneistossa, niin ei 60 vierasta tänne yhtä aikaa sovi. Pitäisi siis jaotella ketkä tulevat klo 12 ja ketkä klo 14 esim.

Jaa viesti


Link to post
Share on other sites

Meille on myös tulossa juhlat anoppilassa..omakotitalo jossa pihatilaa paljon. Meille tulossa n. 35 vierasta ja toivotaan ettei heinäkuussa sataisi :girl_smile: tarjolla jotain ruokaa, emme vielä tiedä mitä, salaatteja yms. ja tietenkin kakkukahvit ja paljon boolia!! :girl_wink:

Jaa viesti


Link to post
Share on other sites

Meillä oli sukulaisille hääjuhla/kahvitus kotonamme viikon päästä vihkimisestä. Itse hössäsin kaiken tarjottavan valmiiksi ennen vieraiden tuloa ja emäntänäkin häärin, ei mua haitannut enkä olis omassa kodissa osannut olla mihinkään puuttumattakaan. Olimme pukeutuneet hieman juhlavammin, miehellä puku ja mulla iltapuvun alaosa yhdistettynä sellasen juhlavamman puseron kanssa. Vieraista toiset olivat pukeutuneet paremmin ja toiset eivät, vaikka muutama vielä pukeutumista etukäteen varmistelikin, mutta ei mua sekään haitannut. Ilta oli kuitenkin tosi onnistunut ja tunnelma rento ja mukava, mitä haettiinkin.

Jaa viesti


Link to post
Share on other sites

Olisi pippuri82 hienoa kuulla kokemuksiasi häistäsi.. ja muiltakin kotona viettäneiltä :girl_smile:

Jaa viesti


Link to post
Share on other sites

Pidämme marraskuussa häät kotona. Lisätilaa kyllä tarvisi koska tajusin juuri että ihmisillähän on talvikengät jalassa jotka joutuvat riisumaan, koko eteinenhän menee aivan tukkoon! Miten tästä voisi selvitä parhaiten? Teltta pihaan, ulko-oven eteen, mutta saako sen lämpimäksi?

Jaa viesti


Link to post
Share on other sites

Luo uusi käyttäjätili tai kirjaudu sisään

Sinun täytyy olla jäsen osallistuaksesi keskusteluun

Luo käyttäjätili

Rekisteröi uusi käyttäjätili helposti ja nopeasti!


Luo uusi käyttäjätili

Kirjaudu sisään

Sinulla on jo käyttäjätili?


Kirjaudu sisään