Jump to content
Naimisiin.info

Kuka maksaa sormukset?


Guest noviisi

Recommended Posts

  • Replies 369
  • Created
  • Last Reply

Top Posters In This Topic

  • 2 months later...

Mies maksoi molempien kihlasormukset aikoinaan. Eipä tuota silloin juuri mitenkään erityisesti mietitty. Käytiin kosinnan jälkeen yhdessä valitsemassa sormukset. Ehkäpä kulut meni automaattisesti miehelle, koska silloin hän oli selvästi parempituloinen.

 

Nyt vihkisormuksen kohdalla mies saa kyllä taas maksaa. Mä maksan varmaan muuten suurimman osan häistä, mutta on joitain kuluja, joita en maksa.. Kuten mun sormus.

 

Käytännössä sillä ei kyllä ole meillä väliä, kumpi maksaa, kun rahat ovat yhteisiä.

Link to comment
Share on other sites

  • 2 weeks later...
  • 1 month later...

Mies oli käynyt ostamassa mun sormuksen ennen kosintaa, ja kosinnan jälkeen käytiin yhdessä valitsemassa sormus hänellekin. Hän sai kyllä kunnian maksaakin sen, kun tienasi silloin reilusti enemmän. Vihkisormus tulee vain minulle, ja todennäköisesti maksetaan yhteisistä hääsäästöistä, joihin valitettavasti mies saa tällä hetkellä säästettyä enemmän, kun tuloeromme on vain kasvanut. Ennen häitä toivottavasti tilanne muuttuu, ja lopputulos häiden kustannusten jaossa menee suunnilleen puoliksi. Mutta aika yhteisesti eletään jo nyt, ja varmasti viimeistään häiden jälkeen, kun molemmat toivottavasti tienataan hyvin, on yhteinen kassa.

Link to comment
Share on other sites

Kihlat osti mies ja koska meillä tosiaan eletään nyt tiukan talouden budjetilla kyseessä on hopeiset pelkistetyt sormukset joille yhteishintaa tuli 36€ + kaiverrukset olisivat olleet 6€/sormus, mutta jätimme ottamatta sillä emme olleet vielä varmoja mitä haluamme niihin kaiverruttaa (tuon tavallisen nimi ja päivänmäärä sijaan). Aiomme säästää vihkisormuksiin jotka menevät sitten yhtisestä pussista ja tulevat olemaan paljon nykyisiä näyttävämmät.

Meille tulee molemmille kuitenkin vain yksi sormus (tähän tietoon, oma toiveeni kyseessä) ja silloi nämä nykyiset kihlat saavat pysyvän muistoesineen merkityksen meille tärkeällä paikalla.

Link to comment
Share on other sites

  • 1 month later...

Meillä maksettiin kihlasormukset puoliksi, kun yhdessä käytiin ne valitsemassa. Vihkisormuskin varmaan ostetaan yhdessä, kun opiskelijoita molemmat ollaan ja rahalliset varat ei ole niin suuret niin en halua että mieheni joutuisi yksin maksamaan minulle vihkisormuksen, vaatimuksetkin kun ovat niin kovat :D yhteisiähän ne rahat alkavat jo olla muutenkin.

Link to comment
Share on other sites

Meillä oli tarkoitus tehdä niin, että mies ostaa minun sormuksen ja minä miehen. Koska meillä vähän sekoiltiin sormusten kanssa :) Loppujen lopuksi maksettiin sormukset yhdessä puoliksi. Vihkisormuksen mies maksaa kyllä ihan itse, tosin meillä on vielä keskustelut siitä, että pitäiskö tasa-arvon nimissä sulhasellekin hankkia vihkisormus :D Itse ajattelin ehdottaa, että upotetaan miehen kihlasormukseen timantti, jotta sekin saa vähän blingiä!

Link to comment
Share on other sites

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Guest
Vastaa aiheeseen...

×   Olet liittänyt muotoiltua sisältöä.   Poista muitoilu

  Only 75 emoji are allowed.

×   Your link has been automatically embedded.   Display as a link instead

×   Your previous content has been restored.   Clear editor

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

Ladataan...



×
×
  • Create New...