Maddie-

Miten ammatit/ harrastukset näkyvät häissänne

219 viestiä aiheessa

Meillä haluttiin nimenomaan pitää ammatit kaukana itse juhlasta. Työ ja häät pitää mielestäni pitää erillään...

Jaa viesti


Link to post
Share on other sites

Tuleva ammatti (lastentarhanopettaja) näkyy siinä, että lapset ovat tärkeitä vieraita, lapsille on järjästettynä ihanat hoitajat ja mukavaa tekemistä, lisäksi koko juhla on sen luontoinen, että lapset voivat olla mukana alusta loppuun asti. Morsiustyttöjäkin on viisi ja sulhaspoikia yksi. :)

Kaikki rakkaita hoitolapsiani.

Jaa viesti


Link to post
Share on other sites

Vanhan aiheen nostelua :)

Meillä ei ole suunnitelmissa tuoda ammatteja/harrastuksia häihin erityisemmin. Kakunkoristeessa tulee varmaan olemaan miniatyyri meidän moottoripyörästä, jos sopiva löytyy. Polttariohjelmaan ("vaimotestit yms) tai ryöstötehtävään voisi upottaa jotain aiheisiin liittyvää kysymystä/tehtävää, jos sellaista ohjelmaa tulee/ohjelman suunnittelijat sellaista keksivät järjestää.

Näin vastikään kuvan muistaakseni kemistin ja fyysikon häistä, jossa alkuainetaulukosta oli muokattu istumajärjestys ja jotain juomaa tarjottiin koeputkista, ne ideat olivat mielestäni hauskat eikä kuitenkaan ollut liikaa :)

Jaa viesti


Link to post
Share on other sites

Meillä näkyy todella vahvasti. Mies on taitava piirtämään ja itse heilun kameran takana, joten näitä taitoja nähdään jo kutsukorteissa.

Jaa viesti


Link to post
Share on other sites

Olemme molemmat ravintola-alalla. Halusimme tarjota vieraille hulppeat ruoat ja ruokajuomat. Olen suunnitellut menua jo lapsena. Lähinnä niitä muutamaa pääkomponenttia, jotka haluan ehdottomasti tarjolle. Onneksi valitsemassamme juhlapaikassa on hintataso kohdillaan meidän kukkaroille, niin voimme tarjota vieraille parasta :)

 

Harrastamme molemmat myös musiikkia, joten se on myös tärkeässä roolissa juhlassamme. Voi olla, ettei kukaan vieraista noteeraa kaiken juhlahumun keskellä meille tärkeitä kappaleita, jos muistamme niitä siinä vaiheessa enää itsekään :girl_haha:

 

Pukeutumisessamme on myös paljon tavallista pukeutumistyyliämme. Hääpukuni esimerkiksi on aika sanoisinko viktoriaaninen ja kelttityylinen vanhanaikasine koruineen ja tiaroineen. Häiden teemaa voisi kuvailla keskiaikaiseksi yhdistettynä tuohon 1800-luvun viktoriaanisuuteen.

Jaa viesti


Link to post
Share on other sites

Meillä tuskin ammatit näkyvät kun eivät oikein ole sellasia että saisi näkyviin (kiinteistöpalveluiden asiantuntija/pääkäyttäjä ja DI) Harrastukset, tanssi ja musiikki, taas varmasti näkyvät ainakin juhlahumussa. Tapasimme itseasiassa harrastuksimme kautta: minä olin samassa tapahtumassa tanssijana missä puoliso säestäjänä. Kaveriporukassamme on paljon hyviä tanssijoita ja musikaalisia ihmisiä. Varmasti ainakin joku musiikkiesitys on luvassa ja mahdollisesti ohjaamani tanssiryhmän performanssiesitys.  :girl_dance:

Jaa viesti


Link to post
Share on other sites

Eipä juuri muuten, kuin että musiikki on tärkeässä roolissa hääpäivänä ja sit musta olisi ihana ottaa sellainen hääkuva, jossa me ollaan taustalla "sumeina" (tai ehkä näkyisi vaan jalat?) ja etualalla on mun edessä ratsastuskypärä ja miehen edessä jääkiekkokypärä  :grin:  Saikohan kukaan kiinni, mitä ajan takaa..?

Jaa viesti


Link to post
Share on other sites

Meillä häät on vielä suunnitteluasteella, mutta itse haluaisin tuoda häissä pienin vihjein esille sitä, että me molemmat rakastamme elokuvia ja hyviä tv-sarjoja. Esimerkiksi häämarssien haaveilen olevan meidän lempielokuvien soundtrackeiltä ja perinteisen pöytänumeroidun istumajärjestyksen haluaisin korvata sillä, että pöydät nimettäisiin lempielokuviemme nimillä. Esimerkiksi Gladiator-pöytä, Avengers-pöytä jne. Ja tämä istumajärjestys olisi tehty sellaisen leffateatterin näytöstaulun näköiseksi. Samoin kuin meille tulee ehkä tutttu baarimikko tekemään drinkkejä illalla niin tahtoisin koostaa drinkkilistan myöskin leffateemalla. Ei mitään perinteisiä GT, kelkka jne vaan esimerkiksi 007-, Hulk- ja Pahatar-drinkit. Lisäksi perinteisen karkkipuffetin sijaan popcorn-kone olisi aivan mahtava. Lisäksi tulevalle miehelleni tulee smokki (James Bond tyyliin), joten omasta puvustani haluan aika iltapukumaisen ja Hollywood-tyylisen. Katsotaan nyt kuinka överiksi menen tämän suunnitelman kanssa, koska haluan kuitenkin pysyä aika perinteisessä hääkaavassa muuten. :D

Jaa viesti


Link to post
Share on other sites

Meillä kummankaan ammatinvalinnan ei näyttele minkäänlaista roolia häissä. Harrastukset kylläkin, lähinnä värimaailmojen ja teeman osalta.

E. Korjattu kirjoitusvirhe.

Muokattu: , käyttäjä: R1nkeli

Jaa viesti


Link to post
Share on other sites

Periaatteessa olisi ollut hauska veto, jos avioituisimme työvaatteissamme.  :girl_haha:  Ihastuin häämekkooni kuitenkin niin, että se kyllä voittaa työvaatteeni. ;)

Jaa viesti


Link to post
Share on other sites

Eipä meillä pappeus taida näkyä kuin siinä että vihkiminen on messu muodoltaan. Seremonia kun oli meille se läheisempi ja tärkeämpi osa häitä. 

Jaa viesti


Link to post
Share on other sites

Itse olen musiikin kanssa tekemisissä työkseni niin päivänselvää oli, että musiikkiin juhlissa panostetaan. Lisäksi meillä on hevosia, joten itsestäänselvää oli, että hääkyyti on oma suomenhevonen ja mummolastani perityt entisöidyt wanhat kiesit. <3 

Jaa viesti


Link to post
Share on other sites

Eipä taida meidän ammatit juuri näkyä kun ollaan molemmat insinöörejä - toinen on testaaja ja toinen suunnittelija.

 

Tosin vihataan molemmat ihan suunnattomasti kaikkea säätämistä ja sitä jos joku on epäselvää. Eli varmaan kaikki ohjeet on superselkeitä ja siirtymiset yms suunniteltu niin ettei kenellekään jää mikään epäselväksi :D 

Muokattu: , käyttäjä: Vaniljatee
typo fix

Jaa viesti


Link to post
Share on other sites

En usko että kovin suuresti pyritään saamaan ammattejamme näkymään häissä, kun toinen on rekkakuski ja toinen tietotekniikan insinööri.

Tavallaan oma harrastus sinällään kai tulee näkyviin kun juhlapaikkana on vanhaan talliin tehty tila ja vihkisormukseksi haaveilen edesmenneen hevoseni jouhista tehtyä sormusta, ehkä tasapainoksi pitää saada nuo sulhonkin harrastukset näkymään jollain tavalla :girl_hide:

Jaa viesti


Link to post
Share on other sites

Me emme suunnitelleet juhliin mitään, mikä kuvastaisi ammatteja tai harrastuksia. Kuitenkin muiden järjestämien yllätysnumeroiden joukossa oli mun entiseen kansantanssi-harrastukseen liittyvä poloneesi-yhteistanssi. Jälkikäteen kuulin, että äitini oli suunnitellut miehen harrastukseen liittyen vuokraavansa sumopaini-puvut, mutta ihan hyvä, että tämä jäi toteuttamatta. Idea sinänsä kiva, mutta ympäristö antoi rajoitteensa tälle. (Nyt huomautan, ettei mieheni ole sumopainija...)

Jaa viesti


Link to post
Share on other sites
On 12.3.2018 at 10.06, nipsumiau said:

ehkä tasapainoksi pitää saada nuo sulhonkin harrastukset näkymään jollain tavalla

Tämä ongelma meilläkin. :D Mun elämäntapa (hevoset ja koirat) tulee näkymään koristeluissa paljonkin, mutta en vieläkään tiedä miten tuoda miehen harrastusta mukaan. :unsure: (mies vapaaottelee, olisi halunnut hääpaikalle kisahäkin jossa vieraat pääsisi mätkimään toisiaan. En jostain.syystä innostunut ideasta.)

Jaa viesti


Link to post
Share on other sites

Meillä miehen ammatti näkyy sotilashäinä. Eiköhän siinä ole jo riittävästi ammattia esillä :rolleyes:

Jaa viesti


Link to post
Share on other sites

Luo uusi käyttäjätili tai kirjaudu sisään

Sinun täytyy olla jäsen osallistuaksesi keskusteluun

Luo käyttäjätili

Rekisteröi uusi käyttäjätili helposti ja nopeasti!


Luo uusi käyttäjätili

Kirjaudu sisään

Sinulla on jo käyttäjätili?


Kirjaudu sisään