Guest Tetzi

Mitä laitat hiuksiin/päähän?

243 posts in this topic

Minulle on jo tiara hankittuna, ja tarkoitus oli käyttää pelkästään sitä, mutta nyt kun häät "hiukkasen" kasvoivat ja pukunikin muuttui perinteisemmäksi niin olen tuota huntua sitten ruvennut ajattelemaan uudestaan mahdollisena vaihtoehtona. Huolestuttaa vaan hieman ettei näytä pää liian täydeltä kun on noita hiuksiakin aika rutkasti ihan omasta takaa. Kiinnihän nämä kutrit on toki laitettava, mutta silti... Ettei tule tårta på tårta niinkuin Ruotsin täti sanoo. :girl_wink:

Tämä ketju kyllä (melkein) minut jo vakuutti siitä, että molemmatkin sopii, kun niin moni muukin on ne laittamassa! Tuo minun ihanainen tiarani vaan on aika korea jo itsekseen.

Hunnun kirkkoon ja punaisia ruusuja. Tiaraa en tahdo.

Hunnnu ja sileän nutturan päälle yhden kallan. Huntu siis mieluiten kiinni nutturan alle.

baveil8515mod.jpgcalla_purple_burgundy.jpg

Edited by Malssi09

Ei tule huntua, vaikka ehkä haluisinkin. Maistraattiasuuni ei sellainen sovi ja kirkollisessa siunauksessa se olisi kornin näköinen, olemmehan jo naimisissa tuolloin.

Eli joku hieno nuttura ja siihen yksi orkidea.

Mulla ei ollut mitään: ei tiaraa, ei huntua, ei kukkaa eikä mitään koristetta. Pukuni oli aika koristeellinen ja hiuksetkin aika näyttävät niin ei siihen muuta tuntunut kaipaavan.

Joku jo tuolla aiemmin sanoikin, että nyt on ainutkertainen tilaisuus käyttää huntua ja tiaraa niin niitä sitten käytetään. Minäkin aion tehdä samoin :flirt: Alun alkaen vähän pohdiskelin näitä kaikkia, mutta päädyin sitten laittamaan molemmat. Kun ostin pukua niin liikkeen täti vetäisi niin kauniisti pukuun sopivan hunnun esiin, että ihastuin välittömästi ja pakkohan se oli ottaa.

Ajattelin sitten, että haluan hiukseni melko selkeälinjaisesti nutturalle niin tiara voisi olla kiva, jos vaikka ottaa hunnun myöhemmin illalla pois. Vaikka olin jostain etiketitä lukevinani, että jos laittaa hunnun, niin sitä pitäisi pitää sitten koko ilta...voi olla, että muistan väärin. Mutta tuskin mikään huntupoliisi häihini ryntää :girl_haha:

Minulla oli huntu ja kimaltelevia "timantteja" hiuksissa.

Hei!

Millaisia timantteja ja mistä niitä sait? Kuullostaa ihanalta.... :)

Laita kuvia jos vaan viitsit.

Ajattelin laittaa ns. birdcage-hunnun, jos sellainen suinkin tuntuu omalta ja näyttää minun päässäni hyvältä. En ole vielä Suomesta löytänyt, mutta onneksi niitä(kin) saa tilattua ulkomailta. Vielä on mietinnässä laitanko hunnun lisäksi vielä kukan tai hiuskorun päähäni.

Minulle tulee huntu, jota täytyy melkein päivittäin vaatehuoneessa ihastella :girl_wink:

Mä en oikein ole prinsessahenkinen, joten huntu ja tiara jäävät väliin. Kampaaja ehdotti omatekemiään hiuskoristeita (valkoisia) tai sitten muutama valkoinen kukka. Mulla kun tota karvaa ei hirveesti ole niin hyvä jos saa pari kukkaa tökättyä johonkin :)

Mä olen kallistumassa siihen suuntaan, että kimpun sijasta kukkia löytyy päästä, eli kampaus koristellaan kukin enkä ota vihkimiseen kimppua ollenkaan. Kimppu (kesäkukista tehty) voi sitten olla juhlapaikalla pöydässä odottamassa.

Oli pelkkä tiara ja sopi kampaukseen kuin nenä päähän. Huntua en koskaan halunnutkaan, ja kukat taas olisivat olleet turhan haasteelliset, sekä pakkasen että lyhyen tukan takia. Kokonaan ilman mitään taas olisi ollut jotenkin orpo olo.

Mulla oli kukkia kampauksessa. Ruusunterälehdistä tehty. Mullakin hiukset eivät yllä olkapäihin ja ovat ohuet ja silti niistä sai tosi nätin(iso) nuttura kampauksen kukkien kanssa.

mulle tulee tiara ja thats it. Hiukset on auki ja kiharoilla... villinä ja vapaana toisin kuin minä :girl_haha:

ja ei mulla jienot kampaukset kuitenkaan koko iltaa pysyisi sen verran tanssitoimintaa odotan tuolta illalta. ja nyt ei puhuta humpasta vaan kunnon biletyksestä! :girl_blum:

Haaveilen mustasta höyhenkoristeesta, joka kiinnitettäisiin nutturaan.

Täytyy vaan löytää joku kiva! Huomasin muuten, että hääpukuliikkeessä sellaset hiuskorut maksaa 70 euroa, ja hyvällä lykyllä jostain Ninjasta saa sellasen kympillä..

Mä olen suunnitellut tekeväni fascinatorin, tai toisena vaihtoehtona on yksi elävä kukka.

il_430xN.64199321.jpg011624.jpg

Tarkoitus olisi laittaa tiara :)

Mä tahtoisin kovasti vihkimiseen sellaisen birdcage-hunnun ja sen kanssa joko pillerihatun tai sellasen fascinatorin (mä ollut kuullutkaan koko sanaa vielä 10min sitten mutta ehkä se on lähellä sitä mitä mä tahdon...). Ajattelin sitten juhlaan ottaa sen pois, toivottavasti kampaus pysyis vaan hyvänä... :huh:

Mulle tulee kreikkalaismallinen seppele (siis sellainen "laiha", ei runsas, vaan ns klassinen) ja sen heiton jälkeen cocktailhattu/fascinaattori (hieno sana. ;) )

Huntua en tahdo, koska se kuuluu meilestäni jollekin neitseellisemmälle, kuin minä, joten seppele on hyvä. Naimattomat neitseet pitää huntua, rouvat hattua, tai pääliinaa, ja "jo naidut" naiset ja lesket pitää seppelettä. Aion myös viskata seppeleeni puskan sijaan. Lentänee mallinsa vuoksi hyvin. ;)

Olen aikani kuluksi koristellut itse hiuskampaa helmin ja kristallein, joten siitä tulee sitten taakse koristus kun hiukseni ovat kiharalla ja osa hiuksista ylhäällä. Sitten pari yksinkertaisempaa koristetta teen myös molemmille sivuille, mutta en vielä tiedä että teenkö kampaan vai johonkin pinniin.

Kaasoille tulee myös itsetekemäni hiuskoristeet. Eli ei huntua eikä tiaraa.

Minulle on tärkeää, ettei mitään ole liikaa. Joko siis simppeli huntu koristeellisemman puvun kanssa, tai toisin päin. Luulen että päädyn vain näyttävään kampaukseen ja pieneen hiuskoruun tms. Pelkään että hunnussa tulee jotenkin liian röyhelöinen olo...

Mulle tulee bc-huntu sekä minulle tehty uniikki fascinator joka näyttää tältä

il_430xN68495956.jpg

Huntu tulee vihkimiseen, eikä mikään perinteinen, vaan 50-luvulta peräisin oleva käsintehty pitsimantilla (aijai, se on niin ihana, kokeilen sitä salaa joka päivä päähäni :lol: ). Itse hääuhlaan vaihdan hiuksiini valkoisen rusetin (jossa on myös verkkoa) pään sivulle, koska huntu on tosiaan oikeasti arvokas, enkä halua että sille käy mitään.

Minulla oli hankittuna kaksi(kin) huntua, toinen lainattu, sekä yksi tiara ja muu häähärpäke. Lopulta kaikki hylättiin ja kampaukseen päätyi seitsemän spiraalimaista kukkakoristetta, pientä sellaista.