Kutsukorttien kustannukset


Katjuskainen

Recommended Posts

Minkähänlaisilla budjeteilla ihmiset täällä liikkuu, kun on kutsukorteista kyse? Eli mitä suunnilleen yhdelle kortille on teillä tullut hinnaksi? Itse laskeskelen ja kauhistelen kokonaishintaa, mutta kun sitten taas jaan hinnan per kortti niin ei siitä tule kuin vajaat 2,5 euroa kappale. Ja siis askartelen kaiken itse.

Kertokaahan uteliaalle omista hinnoistanne:)

Muokattu: , käyttäjä: Katjuskainen
Link to comment
Share on other sites

  • Replies 199
  • Created
  • Last Reply

Top Posters In This Topic

No, askartelen 45 korttia, ja siihen materiaaleihin on toistaiseksi kulunut:

leimasin ja muste 20e

kuultopaperi 30e

mulperipaperi 10e

helminauha 10e

kartongit 20 e

kuoret 15 e

tulostuspaperi juhlaohjeille 10e

postimerkit 30e

Eli tuossapa noita! Kyllä se lähemmäs 3e kipuaa per kortti, mutta sitten mukaan lukien kaikki protot mitä väkersin niin hinta nousee kyllä melkein 4 euroon! Toivottavasti vieraat osaavat arvostaa itsetehtyä korttia :)

Muokattu: , käyttäjä: caprille
Link to comment
Share on other sites

10e kartongit

20e tapetti (jota meni vaan murto-osa, voi käyttää muuhun askarteluun tai laittaa seinälle)

5e teipit

0,5e tavallinen tulostuspaperi (joku hinta piti laittaa, sehän ei maksa paljon mitää)

20 korttia eli suunnillee 1,7e/kpl jos lasketaan koko tapettirulla hintaan.. yhteensä 35,50 mutta siitä vois ton tapetin melkein kokonaan vähentää pois.. jos tapettia ei laskis mukaan hinta olis alle euron kappale..

kuoret makso sitten 7e 20kpl

Muokattu: , käyttäjä: yomanda
Link to comment
Share on other sites

Meillä on 26 kutsua ja niiden kustannukset:

-korttipohjat 18e (näissä valmiiksi aivan upea sydän-ornamenttileikkaus kannessa)

-tulostuspaperi 4e (tästä saatiin kutsuihin, juhlainfoon ja kirkko-ohjelmaan sekä juhlapaikan tekstijuttuihin tarvittava määrä paperia, nipussa siis 100 vaniljan väristä liuskaa)

-kutsu-tarrat ja sormus-tarrat yht. 5e

-sydämen taustaksi tuli kultaista lahjapaperia, jäänyt joulusta joten "ilmaista"

-ääriviivatarra 6e

-postimerkit, n. 20e

= yht. 53 euroa, eli kutsun hinnaksi tuli 2 euroa kaikkineen. Ja upeat kutsut tulikin :-X

Muokattu: , käyttäjä: Brassi
Link to comment
Share on other sites

Tein itse, kutsuja lähetettiin 76 kpl ja materiaalit riitti 80 kutsuun (parit harjoituskappaleet tuli tehtyä). Rahaa meni 65 euroa + postimerkit erikseen. Kutsujen hintaan sisältyy kuoret, kartonkipohjat, luonnonvaaleaa paperia, huurrepaperia ja ohutta nauhaa. Tulostimesta meni tietysti jonkun verran mustetta, sitä on nyt vähän paha lähteä hinnoittelemaan kun kasetteja ei tarvinnut vaihtaa. ;)

Link to comment
Share on other sites

Onpas täällä jotku selvinneet halvalla! :o Minä päätin ostaa juuri ne materiaalit kuin halusin enkä yhtään pihistellyt, joten korttien hinnaksi tulee vajaa 3€/kpl. Aikaakin askarteluun menee ja hermotkin on välillä olleet kireällä. Mutta se on loppujen lopuksi ihan mukavaa puuhaa, kun ei liian nöpönuukana ole. :rolleyes:

Link to comment
Share on other sites

Mä en oo vielä laskenut kokonaiskustannuksia, mutta pelkkien kutsujen hinta mennee 50-70€ paikkeille. Siinä siis n.45 kutsua. Kaikki askartelut maksanee yhteensä 150-200€, menukortteineen ja karkkirasioineen. Menuja tehtäneen 80kpl ja paikkakortteja oon varautunut tekeen 100. Ulkomailta saa halvemmalla noita askartelutarvikkeita, mutta mä en noista tullijutuista ja postimaksuista tiedä...

Link to comment
Share on other sites

Moikka,

Juuri lauantaina askarreltiin kutsut, ja hintaa per kutsu tuli 1,82€ sisältäen kuoren ja postimerkin, eli suhteellisen halvat kutsut mielestäni =). Askarreltiin 54kutsua ja kustannukset oli 91 euroa.

Tuohon päälle sitten muita askarruksia tulee varmaan sadalla eurolla.. luulisin, en tiedä vielä.

Link to comment
Share on other sites

Meidän kutsut maksoivat kaikkiaan, postimerkit mukaan laskettuna 2.20€/kpl. Yksinkertaiset tuli, mutta kenties Sinellin valmiit korttipohjat kustansivat vähän enemmän kuin jos olisi itse leikannut.

Lisäksi askarteluun menee ehkä pari kymppiä. En taida tehdä muuta kuin paikkakortit enää.

Vinkkinä, Kodin 1:stä löysin 100kpl:n paketin martioitua tulostuspaperia vain 3.50€.

Link to comment
Share on other sites

Meillä eilen valmistuneiden kutsujen hinnaksi tuli 1,48 € sisältäen kirjekuoren, postimerkin ja juhlaohjesäännön. Itse kutsuun tarvittiin Cansonin Mi Teintes kartonkia, kuultopaperia, kullan väristä nyöriä ja kultageelikyniä. Ihan hämmästyin kuinka halvalla loppujen lopuksi päästiin!

Link to comment
Share on other sites

  • 2 weeks later...

Askartelimme itse kutsut, joissa on pellavakankaalle painettu meidän valokuva (käsitelty) ja teksti "kutsu". Kutsun "runkona" vesiväripaperi, joka oli tarpeeksi jämäkkää. Tekstiosat teetätimme kopiontiliikkeessä.

77 kutsua, kirjekuoret + postimerkit tulivat maksamaan noin 150e.

Muokattu: , käyttäjä: projekti08
Link to comment
Share on other sites

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Guest
Vastaa aiheeseen...

×   Olet liittänyt muotoiltua sisältöä.   Poista muitoilu

  Only 75 emoji are allowed.

×   Your link has been automatically embedded.   Display as a link instead

×   Your previous content has been restored.   Clear editor

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

Ladataan...