Samsara

Mitä teille tulee hääkarkeiksi?

541 viestiä aiheessa

Me ollaan ajateltu hääkarkeiksi vanhanajan nekkuja. Sulhon täti tekee niitä markkinoille myyntiin ja tekisi varmaan ihan mielellään meille pari satsia. Täytyy vaan vielä kysyä, nitä ne tarvikkeet maksaa. En silti usko että liikaa, kun aika perusaineksista niitä tehdään. Sit ollaan ajateltu meidän talvihääteeman mukaisesti, että päällystettäis ne jääpuikon näköisiksi. Alustavana ajatuksena pala foliota ja siihen päälle valkoista harso- tai organzakangasta, mut täytyy vielä testailla.

Jaa viesti


Link to post
Share on other sites

Harrastan saippuantekoa, ja olen ostanut erilaisia silikonisia kakku- ja muffinssivuokia, joten ajattelin hää"karkeiksi" tällaiset: http://www.cakedinsoap.co.uk/cakestandfull.jpg

Nuo ovat siis saippuakakkupaloja, jotka laittaisin esim. sellofaaniin. Aika kalliiksi vaan tulevat mutta olen noita aikaisemminkin tehnyt lahjaksi.

Jaa viesti


Link to post
Share on other sites

Fazerin vhreät kuulat lienevät meidän väreihin (oliivinvihreä, ripaus kultaa ja vaniljanvalkoista) parhaat. Oli Fazerilla joku päärynävaniljajugurttilakukin mutta se on väärän vihreä (joojoo tuskin se kenenkään juhlaa pilaa ;))

Mietinpä vain käytännössä että miten sokeripäällysteiset marmeladit kannattaa antaa. Varmaankin sellofaaniin ja vihreällä tai kullanvärisellä nauhalla kiinni. Ensin mietin myös Brunbergin suukkoja mutta allergikkoja on jonkun verran kutsuvieraslistalla (keliakia ym) joten ehkä varmin on antaa nuo marmeladit.

Niillä on tosin aika kallis kilohinta ainakin rasioissa ostettuna.

Jaa viesti


Link to post
Share on other sites

Mulla on vielä mietinnässä mitä ostaisn hääkarkeiksi mitä sitten laittaa rasiaan :)

Mut ei ainakaan suklaata koska häät on kesällä :)

Jaa viesti


Link to post
Share on other sites

Harrastan saippuantekoa, ja olen ostanut erilaisia silikonisia kakku- ja muffinssivuokia, joten ajattelin hää"karkeiksi" tällaiset: http://www.cakedinsoap.co.uk/cakestandfull.jpg

Nuo ovat siis saippuakakkupaloja, jotka laittaisin esim. sellofaaniin. Aika kalliiksi vaan tulevat mutta olen noita aikaisemminkin tehnyt lahjaksi.

Sairaan hienoja. Mutta täytyy myöntää, että itse saattaisin ainakin kerran maistaa, ennen kuin tajuaisin tilanteen :girl_haha:

Fazerin vhreät kuulat lienevät meidän väreihin (oliivinvihreä, ripaus kultaa ja vaniljanvalkoista) parhaat.

Mietinpä vain käytännössä että miten sokeripäällysteiset marmeladit kannattaa antaa.

Tuli mieleen idea, että laittaa kuulan pieneen muffinssi vuokaan jossa sen sitten kääräisee sellofaaniin. Voisi pysyä parempana, eikä olisi hassumman näköinenkään varmasti.

Jaa viesti


Link to post
Share on other sites

Harrastan saippuantekoa, ja olen ostanut erilaisia silikonisia kakku- ja muffinssivuokia, joten ajattelin hää"karkeiksi" tällaiset: http://www.cakedinsoap.co.uk/cakestandfull.jpg

Nuo ovat siis saippuakakkupaloja, jotka laittaisin esim. sellofaaniin. Aika kalliiksi vaan tulevat mutta olen noita aikaisemminkin tehnyt lahjaksi.

Sairaan hienoja. Mutta täytyy myöntää, että itse saattaisin ainakin kerran maistaa, ennen kuin tajuaisin tilanteen :girl_haha:

Fazerin vhreät kuulat lienevät meidän väreihin (oliivinvihreä, ripaus kultaa ja vaniljanvalkoista) parhaat.

Mietinpä vain käytännössä että miten sokeripäällysteiset marmeladit kannattaa antaa.

Tuli mieleen idea, että laittaa kuulan pieneen muffinssi vuokaan jossa sen sitten kääräisee sellofaaniin. Voisi pysyä parempana, eikä olisi hassumman näköinenkään varmasti.

Kiitos :)

Jaa viesti


Link to post
Share on other sites

Me ajateltiin että hääkarkit on tosi kulunut juttu, joten niiden sijaan teemme vanhempieni tilan marjoista HÄÄHILLON :) Purkitamme sen vanhoihin, pestyihin & keitettyihin pilttipurkkeihin. Etikettiin tulee kahdenlaisia nimikkeitä, ainakin "Love is Sweet" ja "Berry Me?" :girl_wink:

Jaa viesti


Link to post
Share on other sites

Tuli vaan mieleen, että jos haluaa antaa vähän enemmän karkkia kuin pikkukaramellin, niin suklaapatukkakin voisi olla kiva. Niitäkin löytyy vaikka minkäsävyisiä... esim. Anttilasta voisi tilata http://www.netanttila.com/webapp/wcs/stores/servlet/CategoryDisplay?storeId=1444&catalogId=1444&shopId=12653&compartmentId=3171412&categoryId=3171421... Joku geisha tai kismet tai mikä tahansa teemaväriin sopiva olisi aika kiva jollain rusetilla koristeltunakin. Patukan toisen pään voisi myös peittää jollain nätillä paperilla/kankaalla "taskumaisesti"... :rolleyes:

2080893.jpg

4196762.jpg

3735420.jpg

3735388.jpg

6849111.jpg

Muokattu: , käyttäjä: morsatar

Jaa viesti


Link to post
Share on other sites

Tänään imaistessani pojan muumitikkaria tulin siihen tulokseen että meille tulee punaiset muumitikkarit (omakuori pois ja sellofaania tilalle :D )... Pitkään tätä mietin kun yleensä punaset tikkari on jotai kirsikkaa *yökyök* vaan toi muumitikkari taiski olla vadelmaa ja tykkäsin :)

Jaa viesti


Link to post
Share on other sites

Harrastan saippuantekoa, ja olen ostanut erilaisia silikonisia kakku- ja muffinssivuokia, joten ajattelin hää"karkeiksi" tällaiset: http://www.cakedinsoap.co.uk/cakestandfull.jpg

Nuo ovat siis saippuakakkupaloja, jotka laittaisin esim. sellofaaniin. Aika kalliiksi vaan tulevat mutta olen noita aikaisemminkin tehnyt lahjaksi.

Sairaan hienoja. Mutta täytyy myöntää, että itse saattaisin ainakin kerran maistaa, ennen kuin tajuaisin tilanteen :girl_haha:

Fazerin vhreät kuulat lienevät meidän väreihin (oliivinvihreä, ripaus kultaa ja vaniljanvalkoista) parhaat.

Mietinpä vain käytännössä että miten sokeripäällysteiset marmeladit kannattaa antaa.

Tuli mieleen idea, että laittaa kuulan pieneen muffinssi vuokaan jossa sen sitten kääräisee sellofaaniin. Voisi pysyä parempana, eikä olisi hassumman näköinenkään varmasti.

Ystävän häissä oli kuulat kääritty vain sellofaaniin ja hyvältä näytti niinkin. :girl_smile:

Jaa viesti


Link to post
Share on other sites

Fazerin vhreät kuulat lienevät meidän väreihin (oliivinvihreä, ripaus kultaa ja vaniljanvalkoista) parhaat. Oli Fazerilla joku päärynävaniljajugurttilakukin mutta se on väärän vihreä (joojoo tuskin se kenenkään juhlaa pilaa ;))

Mietinpä vain käytännössä että miten sokeripäällysteiset marmeladit kannattaa antaa. Varmaankin sellofaaniin ja vihreällä tai kullanvärisellä nauhalla kiinni. Ensin mietin myös Brunbergin suukkoja mutta allergikkoja on jonkun verran kutsuvieraslistalla (keliakia ym) joten ehkä varmin on antaa nuo marmeladit.

Niillä on tosin aika kallis kilohinta ainakin rasioissa ostettuna.

Mä näin sinooperissa just viime viikolla, kun ainakin täällä Turun myymälässä ne on tehny malleja hääkarkeista/kutsuista ym hyllyjen päälle, niin siellä oli vihreä kuulla sellasessa muovisessa läpinäkyvässä pallossa, joka oli hieman isompi kuin vihreä kuula. Sit siihen oli kiinnitetty nauha. Oli tosi kiva ja erilainen! He ilmeisesti myy näitä muovipalloja.

Jaa viesti


Link to post
Share on other sites

Saa nyt nähdä miten hermo pitää todellisuudessa. Suunnitelmissa on kuitenkin tehdä macaroon-leivoksia "hääkarkeiksi". Leipomistaitoinen kaaso on jo lupautunut talkoisiin. Tässä on vuosi aikaa hioa tekniikka täydelliseksi :)

Jaa viesti


Link to post
Share on other sites

Ajatuksena on laittaa ruskeisiin, pieniin, pystyssä seisoviin paperipusseihin (joita mun pitää ite vääntää) sisälle niitä valko-kultasia Alku-karkkeja. Ne on hyviä ja häät on meijän avioelämän alku :) Pussi suljetaan (teipin lisäks) haaraniitillä ja siihen kirjotetaan nimi, joten se toimii samalla myös paikkakorttina. Original idea by me :)

Jaa viesti


Link to post
Share on other sites

Meillä oli helmikuisissa talviaiheisissa häissämme hääkarkkeina tikkarit, jotka tein itse valkosuklaasta ja turkinpippurirouheesta Wiltonin lumitähti-suklaatikkarimuoteilla.

Pakkasin tikkarit läpinäkyviin yksinkertaisiin sellofaanipusseihin, jotka suljin hopeisilla lumihiutale-tarroilla.

Ulkonäöltään tikkarit olivat samanlaisia kuin kuvassa, mutta siis kokonaan valkoisia. Omista tikkareista ei valitettavasti ole kuvaa.

post-30197-128410910642_thumb.jpg

Jaa viesti


Link to post
Share on other sites

Teemme helmikuun häihimme "karkeiksi" pipareita kuvassa näkyvään tyyliin.

Jaa viesti


Link to post
Share on other sites

kiitos kovasti tosta kultasuklaan linkistä, pitää vielä harkita sitä, aluks suunnittelin ihan vaan suklaasydämiä punaisella ja kultaisella foliolla ripotella pöytiin muiden koristeiden joukkoon joita saa sit napostella, olis vaan kiva saada niihin jotain muuta kun tota pelkkää tavis maitosuklaata kaikkiin, sit toivon myös et sais niihin jonkun tekstin, esim liimata sydämen muotoinen paperi taustaan ja teksti siihen, on vaan kauhee leikkaaminen niissä taustasydämissä...

Jaa viesti


Link to post
Share on other sites

Meidän hääkarkkeina on Omarit :) Teemaväreinä on tummanruskea, kulta ja kerma, niin ne sointuvat niihin hyvin.

Jaa viesti


Link to post
Share on other sites

Meille tulee kultaisella tai punaisella paperilla olevat suklaa sydämet. Jotka sitten aion laittaa tulitikkurasioihin, jotka koristelen jollakin tapaa. Meillä teemavärit punainen kulta ja valkoinen.

Jaa viesti


Link to post
Share on other sites

Eilen sain tehtyä valmiiksi ekan satsin hääkarkkeja, nyt vain paketointia vailla. Eli valkosuklaatikkareita on kolmen mallisia ja jokaisessa takana tummalla suklaalla nimikirjaimet.

IMG_1051.jpg

Jaa viesti


Link to post
Share on other sites

^ Gadian ; Hei noista tuli niin makeita! aivan ihania :girl_smile: ..ja hyvä, kun onnistui loppuviimmeen :girl_wink:

Oliko muuten kirjaimet vaikea tehdä?

Muokattu: , käyttäjä: millamilla

Jaa viesti


Link to post
Share on other sites

tämä oli sulhon idea, minusta kiva, kun en itse ole varsinaisesti sydänjuttu-ihmisiä. Jotenkin, kun nämä vuodet on tässä vierineet niin, että meidän perheetkin on sekaisin kauanko me ollaan oltu yhdessä. Ensi vuonna meille tulee yhteistä historiaa täyteen 8 vuotta, mutta monihan muistelee että se on jotakin kolmisen-nelisen vuotta. Päätettiin sitten että kun näin 8 vuoden jälkeen on hyvä mennä naimisiin, niin laitetaan hääkarkeiksi kahvin kanssa after8-suklaita, oikeastikin hyviä ja on niistäkin tarina kerrottavana. Ehkäpä liimataan violetti satiininauharusetti siihen käärepaperiin, jotta saadaan ne mätsäämään muuhun :D

Jaa viesti


Link to post
Share on other sites

tämä oli sulhon idea, minusta kiva, kun en itse ole varsinaisesti sydänjuttu-ihmisiä. Jotenkin, kun nämä vuodet on tässä vierineet niin, että meidän perheetkin on sekaisin kauanko me ollaan oltu yhdessä. Ensi vuonna meille tulee yhteistä historiaa täyteen 8 vuotta, mutta monihan muistelee että se on jotakin kolmisen-nelisen vuotta. Päätettiin sitten että kun näin 8 vuoden jälkeen on hyvä mennä naimisiin, niin laitetaan hääkarkeiksi kahvin kanssa after8-suklaita, oikeastikin hyviä ja on niistäkin tarina kerrottavana. Ehkäpä liimataan violetti satiininauharusetti siihen käärepaperiin, jotta saadaan ne mätsäämään muuhun :D

Aivan ihana idea :D

Meillä ei vieläkään ole tiedossa tuleeko hääkarkkeja tai mitään lahjaa vieraille, kun tuohon karkkibuffettiin aion panostaa. Toisaalta joku kiva muisto olisi mukava antaa, mutta sen pitäisi olla tosi edullinen, koska pyritään säästämään kaikessa "turhassa"..

Jaa viesti


Link to post
Share on other sites

Meidän häihin on vielä ikuisuus, mutta koska juhlapaikka ja teema on jo selvillä, niin hääkarkeiksi olen mietiskellyt joko ihan Fazerinoja tai sitten niitä Brunbergin kahvinmakuisia tryffelitsydeemejä. Naminami. Muuten tulisi ehdottomasti niitä Brunbergin sinivalkoraidallisia tryffelinamuja, muttakun eihän ne nyt sovi väreihin :grin: niin ei pysty.

Jaa viesti


Link to post
Share on other sites

Luo uusi käyttäjätili tai kirjaudu sisään

Sinun täytyy olla jäsen osallistuaksesi keskusteluun

Luo käyttäjätili

Rekisteröi uusi käyttäjätili helposti ja nopeasti!


Luo uusi käyttäjätili

Kirjaudu sisään

Sinulla on jo käyttäjätili?


Kirjaudu sisään