Breda

Kumpi on hääpäivänne?

Kumpi päivämäärä on teidän hääpäivänne?   91 members have voted

  1. 1. Mikä on hääpäivänne?

    • Vihkimispäivä
      25
    • Avioliiton juhlimisen tai siunaamisen päivä
      4
    • Päivämäärä on sama
      6

Please sign in or register to vote in this poll.

40 viestiä aiheessa

Olen miettinyt, että kumpaa päivää ne pariskunnat jotka on ensin virallisesti vihitty, ja sen jälkeen viettävät hääjuhlan jonakin toisena päivänä, pitävät häähäivänään? Tietysti molemmat ovat omalla tavallaan, mutta enemmän minua kiinnostaa se päivä jolloin vuosittain juhlistatte tapahtumaa. Vai juhlitteko molempina päivinä tasapuolisesti?

Jaa viesti


Link to post
Share on other sites

Meidät vihitään 7.12.2009 ja se on se päivä, josta laskemme hääpäivät. Juhlat 23.1.2010, mutta ei sitä jatkossa huomioida.

Jaa viesti


Link to post
Share on other sites

Tulemme pitämään vihkimispäivää virallisena hääpäivänä.

Jaa viesti


Link to post
Share on other sites

Hääpäivää "juhlittiin" sinä päivänä, kun oltiin käyty maistraatissa (eipä arki-iltana keskellä työviikkoa paljoa juhlita) Se on päivä, joka on meille tärkeämpi. Ihmiset tosin onnitteli molempina päivinä!

Jaa viesti


Link to post
Share on other sites

Meillä taasen hääpäivästä puhuttaessa tarkoitetaan hääjuhlapäivää. Vihkiminen on kolme viikkoa aiemmin vuosipäivänämme. Odotan siis kukkia kumpanakin päivänä, mutta hääpäivä on se myöhäisempi.

Jaa viesti


Link to post
Share on other sites

Meillä on muutaman mutkan ja sukulaisten kapinan kautta päädytty siihen, että molemmat ovat samana päivänä. Edit: Siviilivihkimisen piti siis olla keskiviikkona ja (siunauksen ja) juhlan lauantaina, nyt molemmat ovat lauantaina. Tämä on siis meidän päätös, ei painostuksesta vaan siitä, ettei

1) jakseta kuunnella napinaa,

2) jakseta katsella napisevia sukulaisia montaa päivää (koska kukaan sukulaisista ei asu Turussa ja jonnekin heidän pitäisi kuitenkin majoittua, tosin ei meille!) ja

3) mies haluaa siunauksen ja se on hänelle tärkeä, joten mulle on myös todella tärkeää, että on yksi päivä, johon se kaikki onni keskittyy, osaksi siksikin, ettei miehelle jää tunne, että "eka mentiin keskiviikkona naimisiin ja sitten vasta mä sain haluaman osuuteni lauantaina". :)

Eli sitäpä me sitten aina juhlistetaan. :wub:

Niin ja edit 2: Oltais juhlistettu siviilivihkimispäivää! Se oli nimenomaan keskiviikkona "mukavan" päivämäärän (7.7.10) takia, mutta ei tuo nykyinenkään (10.7.10) huono ole.

Muokattu: , käyttäjä: Malssi09

Jaa viesti


Link to post
Share on other sites

Kyllä mä luulen, että sitä vihkipäivää juhlistetaan, vaikka nyt pidetäänkin juhlat vihkimistä seuraavana päivänä vasta.

Jaa viesti


Link to post
Share on other sites
Meillä vihkiminen ja juhlat ovat samana päivänä, mutta eri vuonna :girl_smile:

Sama täällä. 28.08.2009 mentiin maistraatissa naimisiin ja 28.08.2010 meillä on kirkon siunaaminen :girl_smile:

Jaa viesti


Link to post
Share on other sites

Meillä oli vihkiminen ja juhlat saman päivänä, mutta äänestin vihkipäivää, koska nimenomaan se on se päivä, jona me menimme naimisiin ja jota sitten vuosittain juhlistetaan.

Jaa viesti


Link to post
Share on other sites

Nyt laskuri tikittää juhlapäivään, mutta hääpäivä on kuitenkin vihkipäivämme.

Jaa viesti


Link to post
Share on other sites

Kyllä se on ihan se maitraatissa naimisiin menty päivä.. juhlat pyritää järjestämään sitten myöhemmin samana päivänä.. vuodesta ei vielä tietoa että koska juhlitaan..

Jaa viesti


Link to post
Share on other sites

Meillä kyllä ehdottomasti se päivä kun hääjuhl pidetään. Muutenkin maistraatissa vihkimistä pidimme molemmat vain välttämättömänä papereiden allekirjoituksena ja sitten sanottiin oikeesti TAHDON kuukauden päästä kirkossa rakkaiden läsnäollessa :)

Jaa viesti


Link to post
Share on other sites

Hääjuhla päivä tulee olemaan meillä sormuksissa ja sinä päivänä juhlitaan vuosittain. Peräkkäisinä päivinä vihkiminen sekä juhlat

Jaa viesti


Link to post
Share on other sites

Meillä hääpäivä on varmaankin se maistraattipäivä. Mukavampi päivämääräkin muistettavaksi, ja silloinhan sitä naimisiin mennään.

Jaa viesti


Link to post
Share on other sites

Minustakin hääpäivä on juurikin se päivä milloin tapahtuu "ensimmäinen" vihkiminen kirkossa tai maistraatisssa. Juhliahan voi sitten milloin tahansa, koska joka tapauksessa hääjuhla pidetään naimisiinmenon jälkeen oli se se sitten samana päivänä tai vuoden päästä.

Jaa viesti


Link to post
Share on other sites

En oo edes ajatellut tätä asiaa, ennen kuin huomasin tän aiheen. Hmmm.... Meillä on maistraatti 14.6 ja kirkollinen siunaaminen 15.6 jolloin on myöse SE OIKEA hääjuhla. Ehkä aika näyttää kumpaa tulee sitten pitämään virallisena hääpäivänä koska tällä hetkellä ei mitään tietoa.

Jaa viesti


Link to post
Share on other sites

Meidän hääpäivämme on ja tulee aina olemaan 20.4.2012, vaikka juhlat pidetään vasta vuosi maistraattivihkimisen jälkeen 20.4.2013. Kaikki juhliimme tulevat eivät tiedä meidän edes olevan naimisissa (menimme kahden todistajan läsnäollessa ja aika extempore), mutta ei mua haittaa, jos ihmiset eivät tajua avioliiton siunauksen olevan siunaus eikä vihkiminen :D Eiväthän he meidän hääpäiväämme tule enää vastaisuudessa juhlimaan, joten kuhan ite tietää milloin virallisesti ollaan naimisiin menty, niin pääasia.

Jaa viesti


Link to post
Share on other sites

Vihkimispäivä on mun mielestä se oikea hääpäivä. Maistraatissa vihitään 13.6.2014 ja kirkko/siunaamispäivä on 13.6.2015 <3

Muokattu: , käyttäjä: Nana2015

Jaa viesti


Link to post
Share on other sites

Vihkimispäivä on mun mielestäni itsestään selvästi hääpäivä.

Jaa viesti


Link to post
Share on other sites

Luo uusi käyttäjätili tai kirjaudu sisään

Sinun täytyy olla jäsen osallistuaksesi keskusteluun

Luo käyttäjätili

Rekisteröi uusi käyttäjätili helposti ja nopeasti!


Luo uusi käyttäjätili

Kirjaudu sisään

Sinulla on jo käyttäjätili?


Kirjaudu sisään