Guest insku

Kuulutuksista

65 viestiä aiheessa

Menen kuuntelemaan kaason kanssa. Sulhanen ei pääse paikalle, sillä on edeltävän iltana polttarit eri kaupungissa, niin tuskin on 10:00 kirkossa.

Jaa viesti


Link to post
Share on other sites

Meilläkään sulhanen ei varmaan selviä/kerkeä mukaan kirkkoon kello 10, kun juhlii polttareita edellisenä iltana muualla. Menen kuuntelemaan kuulutukset omien vanhempieni ja tulevien appivanhempieni kanssa.

Jaa viesti


Link to post
Share on other sites

Mua harmittaa kun me ei sitten muistettu / ehditty / *joku tekosyy* kuuntelemaan kuulutuksia. Mä kun olin vielä koettanut sumplia sitä päivää kirkkoherran virastossa, että varmasti oltaisiin kuuntelemassa. Maanantaina sitten yks työkaveri sanoi, että teidät oli kuulutettu eilen kirkossa. Hitsi että harmitti. :girl_cray: Mä varmaan olisin porannu jo siellä...

Jaa viesti


Link to post
Share on other sites

Me käytiin kuuntelemassa. Molempien vanhemmat oli myös mukana. Ja kyllähän siinä itku tuli! Sillä kertaa ei edes kuulutettu ketään muita kun meiät niin oli aika henkilökohtaisen tuntuinen se esirukouskohta.

Jaa viesti


Link to post
Share on other sites

Me mennään kuuntelemaan. Aluksi näytti siltä ettei päästä kun avon polttarit olisivat edellisenä päivänä eri paikkakunnalla. Sanoin että ei se mua haittaa ja voin lähteä vaikka isovanhempieni kanssa niitä kuuntelemaan, mutta kun avokin halusi ne kuulla niin sehän soitti kirkkoherranvirastoon ja vaihtoi ne viikkoa aikaisemmaksi. :) Nyt päästään sitten meidän tulevaan vihkirkkoon kuuntelemaan niitä.

Jaa viesti


Link to post
Share on other sites

Ei menty kun ei ollut mitään kuunneltavaa.

lmoitettiin tahdoksemme, että meidän naimisiin menoa ei seurakunnalle tiedoksi anneta.

Jaa viesti


Link to post
Share on other sites

Kyllä mennään kuunteleen, jossei justiin sillon satu olemaan töitä.

Jaa viesti


Link to post
Share on other sites

Mennään kuuntelemaan, itse asiassa just 2kk ennen häitä.

Meille sopivin viikonloppu.

Jaa viesti


Link to post
Share on other sites

Mennään ehdottomasti kuuntelemaan! :-X Oottekos keittänyt kaffeet kotosalla sen jälkeen? Meillä molempien vanhemmat tulee kans kirkkoon ja sit oli puhetta jostain kahvituksista. On vissiin sellainen tapa?

Muokattu: , käyttäjä: heikku^

Jaa viesti


Link to post
Share on other sites

Meillä kuulutusten kuuleminen kirkossa jäi käymättä, mutta silloisena sunnuntaina pappi ja kirkkokansa olivat lämmöllä mielessä. :)

Jaa viesti


Link to post
Share on other sites

Me kävimme kuuntelemassa ja sattumalta messun piti meidän tuleva vihkipappimme! Oli kiva kuulla ja nähdä etukäteen minkälainen heppu on kyseessä. Olimme ainoita jotka kuulutettiin ja nimiemme perään pappi sanoi että "rakentakaa yhdessä koti jossa vallitsee usko, toivo ja rakkaus". Sattui sopivasti sillä tässä on kodin rakennus meneillään remontin muodossa.

Jaa viesti


Link to post
Share on other sites

Kyllä käytiin kuuntelemassa, ja oli jopa molempien vanhemmatkin mukana. Kirkon jälkeen oli kahvit mun vanhempien luona. Oikein perinteistä :)

Jaa viesti


Link to post
Share on other sites

Ei kyllä mennä, en ymmärrä mitä hyötyä/iloa siitä on... Mielestäni vanhanaikainen tapa.

Jaa viesti


Link to post
Share on other sites

Tarkoitus on mennä ja vanhemmat tulevat myös. Kuulutukset luetaan viikon päästä. Kirkon jälkeen juomme kuulajaiskahvit minun vanhemmillani.

Jaa viesti


Link to post
Share on other sites

Tarkoitus olisi mennä, ehkä, jos jaksaa nousta niin aikaisin ;) katotaan mitä vanhemmat on asiasta mieltä, voi olla et haluaa mukaankin..

Jaa viesti


Link to post
Share on other sites

Mennään kuuntelemaan ensi sunnuntaina klo 12. :) Tarkoitus oli järjestää myös kuuliaiskahvit, mutta niin moni ei olisi päässyt, että peruutimme sen.

Jaa viesti


Link to post
Share on other sites

Menimme kuuntelemaan ja sulhon vanhemmat tulivat myös, omani asuvat eri kaupungissa eivätkä varmaan muutenkaan olisi tulleet.

Silloin sattui olemaan pääsiäissunnuntai ja tilanne oli vielä tavallista juhlavampi ja lopussa oli ehtoollinen. Mieheni tuli kanssani ehtoolliselle, vaikka on agnostikko vähintään, se merkitsi minulle todella paljon, ikään kuin osoitus siitä, että jaamme yhdessä jonkin arvokkaan asian. Siinä sitten kyynelehdin...

Ja olihan se sykäyttävää kuulla ne omat nimet, asia tulee silloin vielä todellisemmaksi.

Jaa viesti


Link to post
Share on other sites

Me kävimme kuuntelemassa, vanhempani, sisarukseni ja toiset isovanhempani tulivat myös, sulhasen puolelta tuli äiti :) Oli se hienoa käydä, jäi kiva muisto ja kuvat otettiin myös. Jälkeenpäin ajateltuna olisi voinut olla kiva käydä tuolla kuunteluporukalla syömässä lounasta kuulutusten jälkeen tai edes tarjota kirkkokahvit meillä kotona... Mutta jäipä tekemättä!

Tosin niinkin suuressa seurakunnassa kuin Malmi, johon itse kuulumme, nimiä tuli kauhea litanja!! Siis niin kastettuja, avioliiton esteiden tutkintaa pyytäneitä kuin kuolleitakin! Huoh. Meinasin purskahtaa nauruun, kun esirukoilija luetteli jotain 30. kastetun nimeä... :D Mutta tuli ne meidänkin nimemme sieltä vihdoin!

Ja tosiaan, kun hautaan siunattujen nimiä luettiin, yhden vainajan nimen kohdalla omaiset nousivat seisomaan. Ilmeisesti siis kuuluu tapoihin ainakin tuossa tapauksessa, noiden kuulutusten kanssa en yhtään tiedä! Siinä hautaan siunattujen nimien luvun yhteydessähän sytytetään kynttiläkin/vainaja, jotenkin siihen pysähdytään hetkeksi, vaikka muut luetellaan vaan pötkössä.

Mekin tyydyimme vaan hymyilemään toisillemme ja puristamaan toistemme käsiä, istuttiin käsi kädessä koko messun ajan :)

Jaa viesti


Link to post
Share on other sites

Meilläkin on tarkoitus mennä, sitten kun se on ajankohtaista.

Mutta miten on, pitääkö meidän nousta seistäpönöttämään siinä vaiheessa, kun pappi kuuluttaa meidät?

Jaa viesti


Link to post
Share on other sites

Tietääkö joku, saako sen "kuulutuskirkon" ja ajankohdan valita? Kun meillä tilataan esteettömyystodistus kotiseurakunnasta, mutta vihkiminen ihan eri paikassa...

Jaa viesti


Link to post
Share on other sites

^Me soitettiin vihkimisseurakuntaan, ja pyydettiin kuulutuksia sieltä, onnistui :)

Jaa viesti


Link to post
Share on other sites

Luo uusi käyttäjätili tai kirjaudu sisään

Sinun täytyy olla jäsen osallistuaksesi keskusteluun

Luo käyttäjätili

Rekisteröi uusi käyttäjätili helposti ja nopeasti!


Luo uusi käyttäjätili

Kirjaudu sisään

Sinulla on jo käyttäjätili?


Kirjaudu sisään