Kutsussa tilinumero???


Amiliini

Recommended Posts

  • Replies 54
  • Created
  • Last Reply

Top Posters In This Topic

Onko tökeröä laittaa kutsuun tilinumero jonne voisi esim. laittaa avustusta häämatkaa varten?? Tarkotus ois tehdä lahjalista jonnekkin sekä tieto jotenkin tuosta "häämatka kassasta". Kuinka sen fiksuiten laittaisi :)

Mä laittaisin samaan kohtaan, jossa on tieto lahjalistasta. :)

OT: Toivottavasti en loukkaa, mut häämatkakassa on yhdyssana. Tää ei siis tosiaan oo mitään kettuilua! :-X

Link to comment
Share on other sites

Mä taas en tykkää tilinumerosta kutsussa tai muutenkaan. Siitä tulee semmosta kyräillyä ja kyttäilyä tyyliin että noi laitto vaan ton verran ja noilta noin paljon. Rahanpyyntö on kyllä ok, mutta pitäisin ennemmin vaihtoehdosta jossa on mahdollista antaa lahja myös anonyymisti. Esim. juhlapaikalla häämatkapossu, remonttipossu jne. Näin siis meillä tehdään.

Link to comment
Share on other sites

Musta on ihan kiva, jos voi laittaa häälahjan suoraan tilille. Useimmat parit asuu yhdessä jo ennen häitä ja kaikenlaista kippoa ja kuppia on yleensä kertynyt kaapit täyteen, niin en halua kenenkään turhan roinan kasaa lisätä. Ennemmin sitten annan rahaa johonkin tarpeelliseen. Helppoahan se on myös lahjan antajalle, kun ei tartte kaupoissa kierrellä jotain tiettyä lautasta etsimässä, senkun klikkaa verkkopankin auki ja siirtää sopivan summan. Toivoisin kuitenkin, että kutsussa olisi eritelty mihin rahat käytetään (esim. häämatka tai talon remontointi) eikä vain pelkkä tilinumero, että "rahaa tänne, kiitos".

Link to comment
Share on other sites

Itse vierastan ajatusta tilinumerosta kutsussa, vaikka rahapyynnöt ovat mielestäni ihan ok.

Voisiko sitä rahapyyntöä laittaa esim. sinne lahjalistalle? Meillä oli MTV3:sen Helmi-palveluun tehty lahjalista, jossa oli tuotelahjoja (pääasiallisesti astioita) sekä otsikko "Ruokailuryhmä" ja alla teksi, että toivomme rahaa uuden ruokailuryhmän hankkimiseen. (oikea teksi oli tosin hieman kauniimmin muotoiltu) Tuohon perään olisi hyvin voinut laittaa tilinumeron tai vihjeen rahan tuomisesta juhlapaikalle.

Link to comment
Share on other sites

Lainaan omaa vastaustani tuolla toisessa ketjussa:

Etiketin mukaan tilinumeroa ei tulisi laittaa itse kutsuun vaan mahdollisesti erilliseen infopaperiin (jos on esim. ajo-ohjeet tai muuta tietoa juhlista) tai erilliseen korttiin (vähän sellaiseen kuin joistakin liikkeistä saa tehtyään sinne lahjalistan). Mekin toivoimme vain rahaa, tosin häämatkaan, mutta halusimme hieman "pehmentää" tätä ilmaisemalla, miksi emme ihan aikuisen oikeasti tarvinneet enää liinavaatteita tai astiastoja (läheskään kaikki eivät kerta kaikkiaan tätä ymmärrä selittämättä) - joten kirjoitimme vapaamuotoisesti mutta ei mitenkään runomuotoisesti tai muka-humoristisesti, että kahden aikuisen taloudessa on kodin tavaroita ihan riittämiin mutta että ilahduttaa voi muutenkin (toisin sanoen osallistumalla häämatkaan).

--> Muoks: vanhanaikaisen etiketin mukaan tilinumeroa ei itse asiassa saisi laittaa laisinkaan, edes erillisesti, mutta enpä ole enää vuosiin nähnyt hääkutsujen liitteitä, joissa sitä ei olisi ollut :)

Link to comment
Share on other sites

Meillä kutsuun tuli tilinumero. Kirjoitin tyyliin "mikäli meitä muistaa haluaa, voi säästötiliämme kartutta". Olemme asuneet yhdessä reilut 11 vuotta joten todellakin tavaraa on jo vaikka muille jakaa. Meinasin ensin laittaa kutsuun riimittelyn valkoisesta kuoresta, mutta äitini huomautti että nykyään ehkä mieluummin laitetaan tilille suoraan kuin tuodaan kuoria. Ja samalla lailla sitä kuoresta huomaa kuka on tuonut minkäkin verran.. :girl_smile:

Link to comment
Share on other sites

Erilliseen liitteeseen ehkä juu, kutsuun ei missään nimessä!!

Henk.koht. vierastan koko rahan pyytämistä, mutta jos itse pyytäisin rahaa jostain syystä niin tekisin samoin ku Catap. Erillinen possu tai lipas johon voi rahaa laittaa anonyymisti. Kaikilla ei ole kuitenkaan varaa satsata lahjaan paljoa niin ei ole varmaan kiva laittaa tilille kovin pientä summaa mistä sen selkeesti huomaa. Ja mun mielestä on kohteliasta laittaa mihin raha laitetaan jos sitä kerran pyydetään.

Link to comment
Share on other sites

Voi räkä, eipä itse ajateltu tuota säästöpossua. Mietittiin vain, että on epäkäytännöllistä sitten niiden rahakuorien kanssa toimia. Mutta tosiaan, possu olisi ollut kätevä ja anonyymi. Meillä pyydettiin avustusta häämatkaa varten tilille (nro hääinfossa) ja sitten oli muutakin lahjalista-toivetta, edullisiakin vaihtoehtoja (mutta tärkeitä sellaisia) löytyi, sillä minulla monia opiskelevia ystäviä, joiden emme halua ruokarahojaan tuhlaavan häihin. Mutta noh, tuo possu on jo myöhäistä kun häät viikon päästä..

Link to comment
Share on other sites

Meillä kutsussa toisella sivulla itse kirjoittamamme runo, jossa kerrotaan lahjalistasta ja myös mahdollisuus halutessaan kartuttaa häämatkatiliä. Aiomme itse kutsutekstin loppuun laittaa lahjalistan osoitteen ja mietinnässä on laitetaanko tilinumero kutsuun vai laitetaanko se vain nettiin lahjalistaan. Ne jotka eivät nettiä käytä voivat ilmoittautuessaan kysyä lahjatoiveita.

Link to comment
Share on other sites

Mua harmisttaa nyt se että laitoin lahjatoiveen itse kutsuun, en edes ajatellu etikettejä tai muita juttuja, eikä erillinen lappu tullut mieleenkään :hysteric:

Olen saanut kutsuja joissa on mainittu itse kutsussa toive lahjasta, jos rahaa niin se ja jos on listaa niin sitten se että mistä se löytyy. Kutsut jo painettu ja nyt harmittaa... :girl_sad:

Link to comment
Share on other sites

Mua harmisttaa nyt se että laitoin lahjatoiveen itse kutsuun, en edes ajatellu etikettejä tai muita juttuja, eikä erillinen lappu tullut mieleenkään :hysteric:

Olen saanut kutsuja joissa on mainittu itse kutsussa toive lahjasta, jos rahaa niin se ja jos on listaa niin sitten se että mistä se löytyy. Kutsut jo painettu ja nyt harmittaa... :girl_sad:

No eipä tuon perään enää kannata murehtia, menijo. Meillä tulee todennäköisesti olemaan infolapussa häämatkatilin numero koska lahjalistalle ei ole keksitty kun jotain hassuja viinilaseja. Mutta toisaalta jos se tilinumero nyt itse kutsussa on niin en itse varmaan edes vieraana kiinnittäisi huomiota ko. asiaan. Tuollaisista jutuista tai etikettiasioista yleensä nipottaminen vieraaksi kutsuttuna (!) tuntuu minun korviini jotenkin pikkumaiselta.

Ei rahan pyytämisessä ole mitään pahaa, koska kuitenkin on tapana jollain lahjalla hääparia muistaa ja yhden vieraan kestittämiseen hääpari saattaa käyttää parhaimmillaan jopa sata euroa. Säästetäänpähän luontoa sillä ettei ostella kaikenmaailman turhia koristetavaroita hyllyihin pölyttymään.

Link to comment
Share on other sites

Stocmannilta ainakin saa sellaisen pienen käyntikortin kokoisen lapun jossa on lahjalistan nettiosoite, ja siihen samaan oli viime kesänä avioitunut kaverini liittänyt pienellä tarralla lahjatilin numeron, häämatkakassaa hekin kartuttivat. Minusta se oli ihan fiksu.

Itse jäin kanssa mietiskelemään tätä tilinumero vai possu ongelmaa... Possu alkoi kuulostaa kivalta vaihtoehdolta, mutta toisaalta on niitäkin lahjan antajia, jotka eivät halua tehdä sitä anonyymisti, vaan tahtovat tehdä tiettäväksi millaisen summan ovat antaneet. Ehkä?

Link to comment
Share on other sites

Me tehdään häämatkapossuun niin iso aukko että mahtuu kirjekuori sisään, jolloin myös kortit mahtuvat. Näin onnistuu antaa sekä anonyymisti että nimellä. Tehdään siis possu itse ellei löydy jostain tarpeeksi suurta.

Muokattu: , käyttäjä: catap
Link to comment
Share on other sites

Meillä tilinumero meni kutsun infoliitteeseen. Vastauksia kun on tullut, niin yksi ainakin kiitteli, että hyvä kun on häämatkatili, niin ei tarvitse miettiä, että mitä ostaa. Jotkut taas kokee, että ylipäätään rahan pyytäminen on törkeää. Tuli myös kyselyjä, että mitä haluatte häälahjaksi... vaikka kutsussa LUKI että emme tarvitse tavaraa ja maininta rahatoiveesta. SILTI kysyttiin, että mitä haluamme... :girl_cray:

Link to comment
Share on other sites

^OT mutta tuttu tunne: meillä oli myös infolehtinen, jossa oli muiden tietojen ohessa niin lahja-asiat kuin ajo-ohjeetkin (paikka kaiken lisäksi ison kaupungin keskustassa eikä missään vaikeassa paikassa perämetsissä) - mutta niin vain muutamat vieraat kyselivät, mitä toivottiin lahjaksi ja miten juhlapaikkaan löytäisi perille <_<

--> Mitä tilinumeroon tulee, ainakaan päin naamaa kukaan ei suoraan kritisoinut, mutta toisaalta kyllä saatiin myös jokusia tavaralahjoja... Tavallaan kaikki ei-tarpeellisia, mutta oli useimmissa ihan ajatusta ja varsinkin yhden osalta erittäin kunnioitettavaa vaivannäköä!

Muokattu: , käyttäjä: tammikuu09
Link to comment
Share on other sites

mielestäni on varsin tökeröä laittaa itse kutsuun minkäänlaisia lahja tai rahatoiveita :girl_mad:

me aiomme häälahjaksi "ensisijaisesti" toivoa rahaa häämatkaamme, mutta aiomme myös laittaa tavaralahja toiveita sillä kaikki eivät halua antaa rahaa ja se on meistä ihan ok.

todennäköisesti emme myöskään laita mitään tilinumeroa vaan teemme juhlapaikalle jonkinlaisen postilaatikon/possun jonne mahdolliset rahakuoret voi tiputtaa :flirt:

mutta jokainen tyylillään :-X:-X

Link to comment
Share on other sites

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Guest
Vastaa aiheeseen...

×   Olet liittänyt muotoiltua sisältöä.   Poista muitoilu

  Only 75 emoji are allowed.

×   Your link has been automatically embedded.   Display as a link instead

×   Your previous content has been restored.   Clear editor

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

Ladataan...