Ninnu78

Suuteloittako kirkossa?

309 viestiä aiheessa

Meille jäi kirkossa suuteleminen väliin, kun epäröitiin kohtaa, missä sen olisi pitänyt tulla. Ei kai se suudelman ilmoittaminen missään virallisessa kaavassa olekaan. Pian alkoi jo lauluesitys parvelta, niin ei siinä sitten pussattu.

Sovittiin sitten, että pussataan kirkon ovella ja mies siinä sitten ilmoittikin, että kun jäi tuolla alttarilla niin pussataan sitten nyt!

Jaa viesti


Link to post
Share on other sites

pari kertaa pussattiin nopeasti ja sormusten vaihdon jälkeen suudeltiin kunnolla :-X

kirkon portailla suudeltiin myös :-X

Jaa viesti


Link to post
Share on other sites

Suudeltiin. :flirt:

Ja sitten vielä kerta kiellon päälle (epäröiden), kun seremonia oli ohi ja olimme kääntymässä seurakuntaan päin. Tämä kirvoitti naurut ja ablodit (en ollut ehtinyt kertomaan irkuille, että luterilaisessa kirkossa ei ole tapana taputtaa).

Muokattu: , käyttäjä: Kazan

Jaa viesti


Link to post
Share on other sites

Suudeltiin siinä kohtaa kun päätösmarssi alkoi soimaan, ennen kuin lähdettiin alttarilta. Ja sitten kirkon portailla uudestaan. :)

Jaa viesti


Link to post
Share on other sites

Suutelimme ja vielä taivutuksen kera! :kiss3: Sen jälkeen kun viimeinen lauluesitys oli loppunut ja ennen Herran siunausta..

Pappi sanoi, että nyt olisi sen muiskun aika..

Muokattu: , käyttäjä: miumiu

Jaa viesti


Link to post
Share on other sites

Pappi ohjeisti meitä jo etukäteen, että suudelman saa vaihtaa sitten kun sormukset on pujotettu.

Ja minä ainakin muistin ja muiskautin kunnon suukon miehelle alttarilla. :D

Jaa viesti


Link to post
Share on other sites

Ihana aviomieheni kysyi jo kirkkoharjoituksissa papilta että missäs kohtaa sitten saa pussata! :girl_haha: Sormusten vaihdon jälkeen siis pusuteltiin ja hääjuhlissa mm. kakun leikkauksen päätteeksi.

Jaa viesti


Link to post
Share on other sites

Papin kanssa sovittiin etukäteen, että hän sitten sanoo "Sulhanen saa suudella morsianta", mikä olikin ihan hyvä juttu. Eipä tarvinnut itse ruveta arpomaan, että missä vaiheessa suudellaan. :D

Jaa viesti


Link to post
Share on other sites

No ei menty kirkossa naimisiin, mutta sormusten vaihdon jälkeen pussattiin kyllä :)

Jaa viesti


Link to post
Share on other sites
Meille jäi kirkossa suuteleminen väliin, kun epäröitiin kohtaa, missä sen olisi pitänyt tulla. Ei kai se suudelman ilmoittaminen missään virallisessa kaavassa olekaan. Pian alkoi jo lauluesitys parvelta, niin ei siinä sitten pussattu.

Sovittiin sitten, että pussataan kirkon ovella ja mies siinä sitten ilmoittikin, että kun jäi tuolla alttarilla niin pussataan sitten nyt!

Meille kävi täsmälleen samoin.

Tosin minä tiesin, missä kohtaa saa pussailla alttarilla, mutta mies odotti että pappi sanoo kun on aika. En sitten viitsinyt tyrkyttää :)

Otettiin sitten kirkon ovella takaisin se vahinko.

Muokattu: , käyttäjä: Mariann

Jaa viesti


Link to post
Share on other sites

Mä en tiennyt että oltiin suutelemassa kun siitä ei harjoituksessa ollut puhetta mutta sormusten vaihdon jälkeen mies suuteli minua :D Olin hiukan hämmentynyt kyllä mutta kai se sujui.

Jaa viesti


Link to post
Share on other sites

Kävi niinkuin Karkkiksella ja muutamalla muulla, eli ei tullut etukäteen papin kanssa puheeksi ja itse toimituksen aikana ei tullut sellaista hetkeä että olisi ehtinyt pussailla luontevasti. Puhuttiin jo etukäteen miehen kanssa, että jos jää alttarilla pussailut väliin, niin kirkon ovella sitten, joten siinä pysättiin oikein kunnolla suutelemaan.

Jaa viesti


Link to post
Share on other sites

Kyllä suutelimme. Olimme oikein treenanneet pusua etukäteen, jotta siitä ei tulisi vain nopeaa suikkaisua tai vetistä muiskua. Suudelma onnistui täydellisesti ja kesti tarkoituksella niin kauan, että siitä ehti ottaa kuvan. Pappi ohjeisti meitä vielä kirkossa, että kun kuoro lopettaa laulunsa, on suudelman aika. Eipä päässyt unohtumaan. :kiss3:

Jaa viesti


Link to post
Share on other sites

Emme suudelleet kirkossa, mutta vihkimisessä kyllä. Ja pitkään. Tuomarin nimenomaisella kehotuksella.

Jaa viesti


Link to post
Share on other sites

Suudeltiin. Ensimmäisen papin kanssa oltiin sovittu, että suudelman aika on sitten kun on aviopuolisoiksi julistettu, pappi vaihtui ja meidät vihkinyt oli sitä mieltä että jo sormuksen laittamisen jälkeen. Onneksi tuli kuitenkin asia puheeksi just ennen vihkimistä ja niin sitten suudeltiin vasta aviopuolisoina. Ei se mikään pitkä pusu ollut, mutta sai siitä joku kuviakin :D

Jaa viesti


Link to post
Share on other sites

Suudeltiin kyllä. Pappi jo harjoituksissa sanoi että sormuksen laittamisen jälkeen olisi hyvä paikka kun ollaan jo valmiiksi kääntyneinä toisiamme kohti. Ja näin sitten tehtiinkin ja onneksi tuli ikuistettua kuviinkin. :)

Jaa viesti


Link to post
Share on other sites

Me ei suudeltu kirkossa, kun asia jäi harjoituksissa papin kanssa sopimatta. Kirkon ovella otettiin sitten vahinko takaisin pidemmän kaavan mukaan :)

Jaa viesti


Link to post
Share on other sites

Me pussailtiin sitten muidenkin edestä. Kysyttiin papilta aikaisemmin, että koska pusutellaan ja sanoi, että hänen puolestaan vaikka kokoajan. :girl_haha: No ei me nyt niin meinattu tehdä, mutta kyllä me ihan useampaan kertaan pusuja vaihdeltiin siinä alttarilla ja taisi kyllä olla jopa ennen kuin julistettiin mieheksi ja vaimoksi tai sormuksia edes oltiin vaihdettu. :girl_impossible: Mies siis aina alkoi pussailemaan ja tuntui luonnolliselta siinä hetkessä. En tiedä oliko sitten vieraille kiusallista. Ei siis mitään limaisia kielareita vaan nopsia pieniä suukkoja pari kertaa sain sulholtani. Pidemmin sitten julistuksen jälkeen ja lisää ovella ja juhlissa ja ja.. Nojoo. Pusuteltua tuli siis kuitenkin, kun se vaan tuntui oikeelta siinä hetkessä. :girl_sigh::-X

Jaa viesti


Link to post
Share on other sites

Ei. Pappi sanoi etukäteen, että sormuksen laittamisen jälkeen voisi pussata, mutta se hetki meni jotenkin ohi. Pussaamiseen ei enää erikseen kehotettu, eikä se jotenkin tuntunut tilanteessa luontevalta. Traumoja ei silti jäänyt. :P

Jaa viesti


Link to post
Share on other sites

Suudeltiin. Heh, itse olin tahtomisen jälkeen jotenkin niin paniikissa, että unohdin koko suutelemisen, mutta mies onneksi muisti. Olin jo kääntymässä pappiin päin sormusten vaihdon jälkeen, kun mies tuli pussaamaan. Oli kuulemma koomisen näköistä, kun morsian oli ihan puulla päähän lyöty, että mitäs nyt tapahtuu... :lol:

Jaa viesti


Link to post
Share on other sites

Ei suudeltu alttarilla, mutta kirkon portailla vihkimisen jälkeen kyllä sitten. Sovittiin jo etukäteen, ettei suudella, kun se ei jotenkin tuntunut meistä luontevalta. Pappi kertoi kyllä harjoituksissa oikean kohdan.

Jaa viesti


Link to post
Share on other sites

Luo uusi käyttäjätili tai kirjaudu sisään

Sinun täytyy olla jäsen osallistuaksesi keskusteluun

Luo käyttäjätili

Rekisteröi uusi käyttäjätili helposti ja nopeasti!


Luo uusi käyttäjätili

Kirjaudu sisään

Sinulla on jo käyttäjätili?


Kirjaudu sisään