Jump to content
Naimisiin.info

Kutsutaanko pappi hääjuhlaan?


kermatoffee

Recommended Posts

Huih! En ollut ajatellut ollenkaan, että pappi tulisi hääjuhlaamme! Emme tunne häntä ollenkaan mutta hän on vanha ja erityisesti meitä varten tullut vihkimään toisesta seurakunnasta, koska halusimme miespapin ja oman srk:n miehet olivat lomalla. Hänellä siis tuskin on muita vihkimisiä tms. samana päivänä... Täytyy varmaan alkaa miettiä kohteliasta tapaa ilmaista asia hänelle, kun tapaamme. :girl_impossible: Olen niin huono tällaisissa asioissa...

Link to comment
Share on other sites

  • 1 month later...
  • Replies 160
  • Created
  • Last Reply

Top Posters In This Topic

  • 3 weeks later...
  • 1 month later...

Hyvä vastaus, NED-FIN-pappi! Kiitos siitä!

Me emme vielä tiedä aiommeko kutsua pappia hääjuhlaan. Tämä riippuu toisaalta siitä, kenet saamme papiksi. Olemme toivoneet minun rippipappiani, joka ei ole itselleni läheinen mutta tunnen silti hänet. Jos hänet saamme niin pyydämme hänet myös varmasti juhlaamme "käväisemään". Tai miksei hän siellä saisi viihtyä pidempäänkin. Jos taas saamme jonkin toisen papin emme varmastikaan kutsu häntä.

Link to comment
Share on other sites

Hienoa, että tähän keskusteluun oli vastannut myös pappi!

Itse olin ajatellut, että kutsumme ehdottomasti vihkipapin juhlaamme - oli hän sitten tuttu tai ei.

Kävi kuitenkin niin onnellisesti, että saimme vihkipapiksemme vanhempieni ystävän ja perhetuttumme, joten hän on luonnollisesti myös häävieraslistallamme perheineen. Tämä seikka sujuu siis meillä vaivattomasti:girl_smile:

Link to comment
Share on other sites

  • 4 weeks later...

En ole koskaan kuullutkaan, että vieras pappi kutsuttaisiin mukaan hääjuhlaan. Tai ehkä on saatettu kutsua, mutten koskaan ole pappia hääjuhlassa nähnyt. Kuvittelisin, että juhlapaikalla vihkiminen olisi eri asia, silloin pappikin jäisi varmaan luontevasti mukaan juhliin. Eräillä tutuilla näin oli, mutta silloinkin pappina toimi sulhasen isä.

Joten vastaus kysymykseen: ei kutsuta. :)

Link to comment
Share on other sites

  • 1 month later...

Kääk whooot!! Ei tullu mieleenikään, en edes tiennyt että tälläinen olis hyvien tapojen mukaista..

Me ollaan saatu eri seurakunnasta toiselta paikkakunnalta meidät vihkimään mun vanha konfirmaatiopappi joka on tuttu sen takia että pienestä paikkakunnasta on kyse. Mutta ei siltikään ollut häntä tarkoitus kutsua itse juhlaan. Kenen vieressä hän sitten istuu? Lähisuvun?

Nyt kun asiaa ajattelen niin ei se missään nimessä ole sellaienen eieieieiei juttu vaan on vaan hölmistynyt kun en oo tälläisestä kuullut.

Link to comment
Share on other sites

  • 1 month later...
  • 1 month later...
  • 3 months later...
  • 1 month later...
  • 2 months later...
  • 2 weeks later...

En muista vastailinko tähän jo joskus aikasemmin (enkä jaksa noita kolmea sivua nyt selata :blush::rolleyes: ) mutta alunperin oli tarkoitus kutsua kun meinasin pyytää eläkkeellä olevaa pappia joka on kastanut ja konfirmoinut mut. Nyt kun näyttääkin siltä että otetaan se vieraan paikkakunnan pappi jota ei millään tavoin tunneta niin ei kutsuta.

Link to comment
Share on other sites

  • 2 months later...

Jos pappi ketä aiomme pyytää vihkimään ja samalla ristimään lapsemme pääsee suorittamaan toimituksia, pyydämme ehdottomasti kahville  ^_^

Pappi kastoi/konfirmoi mieheni aikuisrippikoulussa, ja sanoi että tulisi mielellään vihkimäänkin jos vain pyydämme.  :)

Muokattu: , käyttäjä: Miyu
Link to comment
Share on other sites

Meillä myös pappi on kutsuttu iltajuhlaan, sillä on meille (varsinkin minulle) hyvin läheinen ja tuttu. Oltais kyllä varmasti kutsuttu vieraampikin pappi. Kutsun sai myös kanttori, jota emme ole tavanneet kuin kerran, mutta hän ei pääse paikalle. Pappi tulee kyllä erittäin mielellään :)

Link to comment
Share on other sites

Meillä on vihkiminen juhlapaikalla, jonka jälkeen on heti ruokailu. Viestittelimme juuri tänään papin kanssa sähköpostilla, ja kysyin nyt samalla, että haluaisiko hän jäädä myös ruokailemaan. :rolleyes: Saas nähdä mitä meinaa. Onpahan ainakin kysytty. Jos vihkiminen olisi ollut kirkossa, en varmaan olisi kutsunut, koska pappi on meille ainakin vielä ihan vieras.

Link to comment
Share on other sites

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Guest
Vastaa aiheeseen...

×   Olet liittänyt muotoiltua sisältöä.   Poista muitoilu

  Only 75 emoji are allowed.

×   Your link has been automatically embedded.   Display as a link instead

×   Your previous content has been restored.   Clear editor

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

Ladataan...



×
×
  • Create New...