Guest kultaruusu

Kaiverrukset sormuksissa

993 viestiä aiheessa

Meillä lukee kihloissa toisen nimi ja päivämäärä ja Ruut 1:x (en saa selvää mikä jae mutta se kumminkin missä puhutaan siitä että minne sinä menet sinne minäkin menen.

Vihkiini tulee varmaan päivämäärä ja 1Kor13:13 eli niin pysyvät nämä kolme: usko, toivo, rakkaus. Mutta suurin niistä on rakkaus. Se on tosi tavallinen, mutta koska olemme uskossa, tähän kohtaan kiteytyy oikeastaan koko Uusi testamentti.

Jaa viesti


Link to post
Share on other sites
Molempien kihloissa lukee "Vi et animo". Omaan vihkiini tulee "1.4.09 So the epic journey begins", miehen vihkiin "1.4.09 Utraque unum".

Saako udella mitä nuo tummennetut kaiverrukset tarkottaa? Sormuksestani on puuttunut kohta 2kk kaiverrus ja olen ajatellut kaiverruttaa sormukseni sivuun "vade mecum" kulje kanssani, toivottavasti kirjotetaan noin, korjatkaa jos joku tietää tarkan kirjoitus asun.

Jaa viesti


Link to post
Share on other sites

repesin. :girl_haha: anteeksi. mut toi "vade mecum", tuli mieleen se suuvesi ;)

niin OT. mut oli ihan pakko :D

Jaa viesti


Link to post
Share on other sites
Molempien kihloissa lukee "Vi et animo". Omaan vihkiini tulee "1.4.09 So the epic journey begins", miehen vihkiin "1.4.09 Utraque unum".

Saako udella mitä nuo tummennetut kaiverrukset tarkottaa? Sormuksestani on puuttunut kohta 2kk kaiverrus ja olen ajatellut kaiverruttaa sormukseni sivuun "vade mecum" kulje kanssani, toivottavasti kirjotetaan noin, korjatkaa jos joku tietää tarkan kirjoitus asun.

Toki saa udella. ^_^

Vi et animo = With heart and soul

Utraque unum = Both into one

En osaa kääntää suomeksi ilman että kuulostaa kököltä, mutta kieli kuin kieli. Kunhan merkitys on selvä, ja ennenkaikkea itselleen.

Vi et animo päätyi kihlojen kaiverrukseksi siitä syystä, että kumpikin lupaa ja haluaa mennä naimisiin sydämellään ja sielullaan. Ja naimisiinmennessä meistä tulee yksi, joten siinä vaiheessa vasta utraque unum.

edit. "From the Latin vade mecum, which literally means 'go with me'.", eli eiköhän se ole ihan oikein kirjoitettu.

Muokattu: , käyttäjä: Nanam

Jaa viesti


Link to post
Share on other sites

Kiitos Nanam ^. Kivat kaiverrukset ja niiden merkitykset teillä. Ja ynck:lle, totta, mullekin tuli se suuvesi kyllä mieleen ekana mut en anna sen häiritä.

Jaa viesti


Link to post
Share on other sites

kihlasormuksissa

minulla: [sulhon nimi] 1.7.06 ja sulholla [minun nimi] 1.7.06

vihkisormuksiin tulee kummallekin äärettömän merkki ja hääpäivämäärä

∞ 8.8.2009

edit. näköjään sen äärettömän merkin saikin tehtyä... :D

Muokattu: , käyttäjä: aadasofia

Jaa viesti


Link to post
Share on other sites

Täytyisi itselle ostaa uusi kihlasormus hukkuneen tilalle ja samalla päivittää myös miehen sormus.

Ajattelin, jos vaikka saisi sormuksiin mahtumaan meille tärkeän laulun sanoja..

Toiselle:

I'd do anything for a smile

ja toiselle:

holding you 'til our time is done

:-X

Jaa viesti


Link to post
Share on other sites

Kihloissa perinteinen puolison nimi ja pvm.

Omaan vihkiini tulee todennäköisesti ytimekäs: ∞ ♥ 8.8.09

Tarkoittaa siis päättymätöntä rakkautta. Ääretön-merkki ja hääpäivän kasit on sopivasti samaa muotokieltä. :girl_haha:

Jaa viesti


Link to post
Share on other sites

Molempien kihloissa on aina toisen nimi ja päivämäärä, omaan vihkiini olen ajatellut molempien nimiä ja päivämäärää...mutta mitä sulhon kihlaan, kun ei tule vihkisormusta? Pelkkä päivämäärä tuntuu vähän kököltä? Vai pitäiskö mun nimi+kihlapäivä yhdistää vihkipäivään sydämellä? esimerkiksi?

Jaa viesti


Link to post
Share on other sites
Ei ole vielä niin pitkälle pohdittu. Mutta ajattelin tässä että kun kihloissa on jo perinteiset niin voitaisiin laittaa vihkisormuksiin vaikka: "I DO", "TAHDON", "TAHDOIN" tai "PIIP PIIP" joka on meidän juttu...

Me ollaan mietitty, jos kaiverrettaisiin mun vihkisormukseeen "I do", koska mennään ulkomailla naimisiin. Vai sanotaanko siellä I will? Pitkään kaiverrusta ei saa, joten jos toi mahtuisi, niin hyvä. Päivämäärä ja MUR. MUR= Mauritius. Eli silloin menisi tyyliin: I do 7.12.2009 MUR.

Jaa viesti


Link to post
Share on other sites

Mun kihla:

"sulhasen etunimi" 8 "morsiamen etunimi" 7.12.2008 (ja toi 8 on kyljellään eli tarkoittaa ääretön merkkiä)

Vihkisormukset:

Tahdomme! 18.4.2009 "etunimi" & "etunimi"

Jaa viesti


Link to post
Share on other sites
Minkä päivän olette kaiverruttaneet sormuukseen, jos teillä on ollut siviilivihkiminen eri päivänä kuin varsinainen hääjuhla? Kumpaa päivää vietätte "hääpäivänä"?

Tämä kysymys herätti mussa aika paljon ihmetystä. Ihanko tosissaan tätä joku on joskus kysynyt? Kyllä mä koen hääpäiväkseni ehdottomasti sen, jolloin meistä tulee aviopari, enkä sitä, jolloin syödään hääkakkua. Näin kärjistetysti sanoen. Eihän niillä juhlilla varsinaisesti ole mitään tekemistä siviilisäädyn muutoksen kanssa. Tietysti jos se hääkakku nyt ajaa rouvaksi muuttumisen ohi, niin sitten... :girl_haha:

Jaa viesti


Link to post
Share on other sites

Minun sormuksessani on "sulhanen" :-X "morsian" 19.9.2009, miehen sormuksessa "morsian" :-X "sulhanen" 19.9.2009.

Jaa viesti


Link to post
Share on other sites
Minun sormuksessani on "sulhanen" :-X "morsian" 19.9.2009, miehen sormuksessa "morsian" :-X "sulhanen" 19.9.2009.

Pakko kysyä, että onko kyse vihkisormuksista, kun on jo syksyksi kaiverrukset? :mellow: Pakko tyhmänä tarkistaa, kun on niin monen kihlasormuksen kaiverruksia täältä lukenu...

Jaa viesti


Link to post
Share on other sites

Kihlassa on nimi ja pvm

Vihkiin kaiverretaan "Rakkauden vahvistama" ja pvm

Tuo vihkin teksti tulee (yllätys yllätys) Yön biisistä. Yö on aina tehnyt upeita biisejä, joiden sanoitus on koskettanut mina monesti. Tämän biisin kertosäkeistö oli sellainen, joka tärähti kerrasta.

Jaa viesti


Link to post
Share on other sites

Meillä ei ole kihloissa kaiverruksia ollenkaan kun kihloihin mennessä ei keksitty, että mitä niihin haluttaisiin kaivertaa.. No, nyt vihkiä ostamassa ei oltu sen fiksumpia, vihkiin kaiverretaan ihan vaan 15.8.2009. :D Kihloihinkin on nyt suunnitteilla ainoastaan kihloihinmenon päivämäärä. Luotamme siihen että muistamme toistemme nimet vanhanakin. :girl_haha:

Jaa viesti


Link to post
Share on other sites

Hih, kihloissa on miehellä "**** (=mun nimi) 24.12.06" ja mulla OLI "**** 24.12.06". Mun sormus katosi viime syksynä mystisesti, ja se oli aivan kauheaa. :girl_cray3: Mies totesi, että "Pitäähän sulla sormus olla" ja sain joululahjaksi uuden, jossa nyt lukee "**** 24.12.06 II" Myyjä meinasi tukehtua nauruun. :girl_haha: Hauskaa varmaan selittää tuota joskus omille lapsilleen...

Vihkiin olisi tosi kiva kaivertaa eräs vitsi: Hääpari oli kultasepällä selittänyt kaiverrustekstiä ja myyjä oli kirjoittanut sen ylös pussin kylkeen. Hääpari oli halunnut sormuksiin "toisennimi hääpäivä" ja sen lisäksi tekstin "Taivaassa tavataan" ja huomauttanut, että se siis laitetaan, jos on tilaa. Kaivertaja oli sitten tarkkana kaivertanut senkin, ja valmiissa sormuksissa oli haettaessa lukenut "toisennimi hääpäivä Taivaassa tavataan (jos on tilaa)." :girl_haha:

Siihen varmaan kuitenkin tulee joko toisen nimi tai molempien nimet ja lisäksi sekä hääpäivä että juhlapäivä. Miksei sitä juhlapäivää kaivertaisi, kyllä se tosi tärkeä on, ja hääpäivä tulee kuitenkin ensimmäiseksi. (Pitäisikö laittaa sittenkin juhlapäivä sulkuihin, hmm... :huh: ) No, suunnitelma kuitenkin on, että siihen tulee 7.&10.7.10.

Edit: Oho, kirjoitushärö.

Muokattu: , käyttäjä: Malssi09

Jaa viesti


Link to post
Share on other sites
Minun sormuksessani on "sulhanen" :-X "morsian" 19.9.2009, miehen sormuksessa "morsian" :-X "sulhanen" 19.9.2009.

Pakko kysyä, että onko kyse vihkisormuksista, kun on jo syksyksi kaiverrukset? :mellow: Pakko tyhmänä tarkistaa, kun on niin monen kihlasormuksen kaiverruksia täältä lukenu...

Juu, kyseessä ovat vihkisormukset. Kihloja meillä ei ole ja nuo vihkit ovat jo hyvissä ajoin kotona odottamassa the Päivää. Meillä ei siis harrasteta etukäteen sovittuja kosintoja... :rolleyes:

Jaa viesti


Link to post
Share on other sites

Mä suunnittelen omaan vihkiini laitettavaksi "pulse of my heart 010510", tuo lause (pulse of my heart) on tatuoituna minuun gaelin kielellä ja on siis sellainen tärkeä juttu mulle ja miehelle. Mies tähän tokaisi, että no hän voi sitten laitattaa omaansa "smell of my fart" :rolleyes: Huoh.... :D

Jaa viesti


Link to post
Share on other sites
Vihkiin olisi tosi kiva kaivertaa eräs vitsi: Hääpari oli kultasepällä selittänyt kaiverrustekstiä ja myyjä oli kirjoittanut sen ylös pussin kylkeen. Hääpari oli halunnut sormuksiin "toisennimi hääpäivä" ja sen lisäksi tekstin "Taivaassa tavataan" ja huomauttanut, että se siis laitetaan, jos on tilaa. Kaivertaja oli sitten tarkkana kaivertanut senkin, ja valmiissa sormuksissa oli haettaessa lukenut "toisennimi hääpäivä Taivaassa tavataan (jos on tilaa)." :girl_haha:

Repesin ihan täysillä!!! Eihän sitä tosiaan tiedä jos taivaassa ei ole tilaa... :girl_haha:

Jaa viesti


Link to post
Share on other sites

Mites, kertokaas tietonne/luulonne hyvät naiset...

Haluaisimme että mun 3,8mm leveään sileään vihkiin kaiverrettaisiin "XX.X.XXXX Kunnes kuolema erottaa". Mahtuukohan sinne noin pitkää tarinaa? <_<

Voiko niihin kirjoittaa 'kahteen kerrokseen' jos ei muuten mahdu?

Haluaisin tietää, että pitääkö keksiä joku varasuunnitelma jos tämä ei käy, ennenkuin vien kaiverrettavaksi.

Jaa viesti


Link to post
Share on other sites

^ riippuu ihan sormuksen koosta; luonnollisesti koon 15 sormukseen mahtuu vähemmän tekstiä kuin koon 20 sormukseen. itselläni sormus on muistaakseni kokoa 17 tai 17,5 ja mulla on siinä teksti "nimi 29.12.2005 sinä olet suudellut selkääni siivet". eikä tehnyt edes tiukkaa.

Jaa viesti


Link to post
Share on other sites
Mä suunnittelen omaan vihkiini laitettavaksi "pulse of my heart 010510", tuo lause (pulse of my heart) on tatuoituna minuun gaelin kielellä ja on siis sellainen tärkeä juttu mulle ja miehelle. Mies tähän tokaisi, että no hän voi sitten laitattaa omaansa "smell of my fart" :rolleyes: Huoh.... :D

:girl_haha:

Jaa viesti


Link to post
Share on other sites

*

Muokattu: , käyttäjä: Hynis

Jaa viesti


Link to post
Share on other sites

Luo uusi käyttäjätili tai kirjaudu sisään

Sinun täytyy olla jäsen osallistuaksesi keskusteluun

Luo käyttäjätili

Rekisteröi uusi käyttäjätili helposti ja nopeasti!


Luo uusi käyttäjätili

Kirjaudu sisään

Sinulla on jo käyttäjätili?


Kirjaudu sisään