Diamondia

Milloin aloititte hääsuunnittelut?

457 viestiä aiheessa

Reilu vuosi sitten mentiin kihloihin, siittä lähti asian kypsyttely. Talvella päätettiin ajankohdaksi kesä 2013. Sitten valmistelut jäikin taka-alalle, kun ostettiin talo, jonka remppaamisessa menikin koko kesä. Kirkko saatiin jossain välissä kuitenkin varattua. Nyt talven tullen on toi remppaus into vähän päässy lopahtamaan, niin ollaan keritty vähän keskittyyn häihinkin. Hääpaikka varattiin joulumarraskuussa ja nyt olis tarkotus ruveta keskittyyn suunnitteluun ja muuhun järjestelyyn vähän enemmän. Eli reilu puoli vuotta ennen häitä aloitettiin varsinainen suunnittelu.

Jaa viesti


Link to post
Share on other sites

Noin puolta vuotta aiemmin aloitettiin suunnittelu. Pari kuukautta vielä häihin ja onhan tässä vielä asioita hoidettavana! Onneks oon äitiyslomalla  :rolleyes:

Jaa viesti


Link to post
Share on other sites

Muistaako ihmiset sen Frendien jakson, jossa Monica otti hääsuunnittelun alettua esille kansion, jossa oli suunnitelmia useammassa hintaluokassa? Juu... Monica tässä hei.

 

Menimme kihloihin keväällä 2006 ja koko ajan oli tiedossa, että meillä ei ole kiire mennä naimisiin. Tein kuitenkin ensimmäisen suunnitelman (paikka, puku, vieraslista) silloin. Toisen tein pari vuotta myöhemmin, kun ajattelin, että jos vaikka kohta. Kolmannen suunnitelman kehitin kun olin siskoni kaasona 2010 ja hääasiat pyörivät vahvasti mielessä.

 

Sitten luovutin ja totesin, että mitäs hyötyä tästä on, kun mielipide näköjään vaihtuu parin vuoden välein ja hääpäivästä ei ole tietoakaan.

 

Nyt sitten vihdoin lokakuussa päätimme hääpäivän (kesäkuu 2014) eli nyt on oikeasti aikaa puolitoista vuotta käyttää rauhassa suunnitteluun. Ongelmahan on siinä, että jo parin viikon jälkeen kirkko ja hääpaikka oli varattu ja minä päättänyt, millainen puku, millaiset korut ja millainen koristelu. :D Että hyvin suunniteltu on puoliksi tehty.. nyt sitten odotellaan odotellaan. Sovimme vielä, että aloitamme suunnittelun kunnolla vasta ensi kesänä, niin että aikaa olisi vuosi. Minulla erikoislupa jo nyt hössöttää ja haaveilla itsekseni ja kaason kanssa. :)

Jaa viesti


Link to post
Share on other sites

^ heh pakko kommentoida, että toinen Monica tässä hei! :D (vaikka en tuota jaksoa olekaan nähnyt)

 

Kansiohan ei koskaan tule valmiiksi, mutta tällä hetkellä n. 3 cm paperitavaraa (muistilistat, budjetti, mahdolliset kirkot & juhlapaikat & pitopalvelut, puku, hiukset, meikki, kimppu, värit/somistus, sormus, valokuvaus, häämatkakohteiden esittely) sekä muistitikulla tuohon päälle "pari gigaa" ohjelma/hääleikkivaihtoehtoja, tietokilpailukysymyksiä, perinteitä, häälehteen/vieraskirjaan/kutsuin t.m.vastaavaan runoja ja juttuja, potentiaaliset valokuvaajat ja inspiskuvia kuvaukseen jne.... Niin ja siis hääpäivää ei ole sovittu (eikä ole ainakaan vielä ensi kesä)...haittaakse?  :pupu_1:   

Tykkään vaan tosi paljon suunnittelusta :) Motolla "hyvin suunniteltu, 75 %:sti valmis" mennään! Miehelle on kuitenkin helpompi, että isken tutkimusteni jälkeen parhaat vaihtoehdot a,b ja c pöytään, ja valitaan siitä sitten yhdessä :) Ja sitä paitsi, puuttuuhan minulta vielä bändit/DJ/musa/virret, miehen puolen vieraslista, kulkuneuvo(t), menu, booli... voi kamalaaa!! :D 

Jaa viesti


Link to post
Share on other sites

Googlen mukaan muuten kyseinen "Monican kansio" -juttu on 7 kauden 2 jaksossa. Että jos haluaa katsoa. ;)

 

Vuosi vaihtui ja sulhanenkin vihdoin suostuu suunnittelemaan edes jotain. :D Hääpäivä päätetty, se on sentään jotain se!

Ja kirkkokin varattu, minun hieman asiasta vihjaillessa, että nyt voisi jo ryhtyä tuumasta toimeen, että saadaan se kirkko joka on hartaimmissa toiveissa.

 

Juhlapaikka valikoitui vähän samaan tapaan kuin Tipzillalla, minä tein luettelon vaihtoehdoista ja sitten sulhasen kanssa päätettiin, mikä otetaan.

Varasin alustavasti juhlatilan, parin viikon päästä mennään katsomaan sitä.

 

Siihenpä suunnittelut (tai lähinnä yhdessä suunnittelu, minä haaveilen sulhasenkin puolesta!) sitten on vähän jäänytkin. :girl_impossible:

Muokattu: , käyttäjä: Maple Nut

Jaa viesti


Link to post
Share on other sites

Juhlapaikka varattu, puku tulossa, kenkiä kuudet, askartelutavara leimasinväriä lukuunottamatta hankittuna, muu rekvisiitta melkein kokonaisuudessaan kasassa... Ja tosiaan, mun tickeri sanoo just tänään jäljellä olevan aikaa vuoden ja 5 kuukautta. Ai miten niin ajoissa?

Jaa viesti


Link to post
Share on other sites

pikkuhiljaa kihlauksen jälkee aloteltii suunnittelemaan...häihin kuitenkin vielä melkein se puolitoista vuotta, että onha tässä vielä aikaa.

Muokattu: , käyttäjä: nnipsu

Jaa viesti


Link to post
Share on other sites

Voi ihanaa kuulla etten oo ainoa "hösö" joka tykkää suunnitella jo kauan kauan ennen kuin asia on edes KUNNOLLA ajankohtainen :D
Minä oon tässä pikkuhiljaa ruvennu tosissani suunnittelemaan kaikkea; hääpaikkoja, vieraslistaa, ohjelmistoa, jopa pappikin on jo valittu.. :D

Tarkkaa päivää ei ole vielä lukkoon lyöty, mutta suunnitelmissa joko kesä -14 tai talvi -15, joista tällähetkellä todennäköisimmältä vaikuttaa tuo talvihääidea, se nyt vähän riippuu miten täällä takahikiällä on sellaisia häänviettopaikkoja missä sopii häitä juhlistamaan ihan ohjelmien kera, ilman kamalaa ahtautta..

 

Tuo muistitikku / kansiosysteemi kuulostaa kivalle, sellaista vois ruveta pikkuhiljaa kokoamaan ja keräilemään ideoita ihan oikeasti talteen :girl_smile:

Jaa viesti


Link to post
Share on other sites
^ heh pakko kommentoida, että toinen Monica tässä hei! :D (vaikka en tuota jaksoa olekaan nähnyt)

 

Kansiohan ei koskaan tule valmiiksi, mutta tällä hetkellä n. 3 cm paperitavaraa (muistilistat, budjetti, mahdolliset kirkot & juhlapaikat & pitopalvelut, puku, hiukset, meikki, kimppu, värit/somistus, sormus, valokuvaus, häämatkakohteiden esittely) sekä muistitikulla tuohon päälle "pari gigaa" ohjelma/hääleikkivaihtoehtoja, tietokilpailukysymyksiä, perinteitä, häälehteen/vieraskirjaan/kutsuin t.m.vastaavaan runoja ja juttuja, potentiaaliset valokuvaajat ja inspiskuvia kuvaukseen jne....

 

Tää kuulostaa niin tutulta :D meidän häät on heinäkuussa 2014. Aloitin suunnittelun syksyllä 2013  ja ostin silloin jo hääpukuni! nyt olen häävihkoon kerännyt kaikkea tietoja ja tarkkoja listoja musiikista, somistuksesta ym. Nyt olen pohtinut valokuvaajaa ja bändiä, tekisi mieli nekin jo varata hyvissä ajoin. Onneksi kaasoni jaksavat kuunnella hääpulinoitani, ainakin vielä, kärsivällisesti ja innostuneesti :P  suunnittelu on vaan niin kivaa!! :girl_haha:

Jaa viesti


Link to post
Share on other sites

Voi ihanaa, ja MINÄ kun luulin olevani hössö! :grin: Kihlauduttiin reilu vuosi sitten. Mes alkoi joulunpyhinä puhumaan kesähäistä.. ja minähän innostuin - vihdoin lupa alkaa höösäämään! Nyt vielä paikka haussa, mutta mä jo tilasin puvun ja mietin kukkia ja haluaisin julistaa koko maailmalle olevani kesän 2013 morsian. Toistaiseksi olen kuitenkin juorunnut vain kummitädille ja isosiskolle ja läheisimmille ystäville. Oletettavasti sulho innostuu aiheesta oma-aloitteisesti kuukautta ennen bileitä, joten siihen saakka aion säästellä miesressua jahka saadaan kiireisimmät jutut sovittua. Rakastan organisoimista ja tapahtumien järkkäilyä, joten mua ei haittaa! Kunhan päivämäärä on lyöty lukkoon, niin annan palaa - kutsun kaasot ja muut ystävät askartelutakoisiin ja laadin kaikesta muustakin swot-analyysit sulhon tarkasteltavaksi. Mikäli itseäni yhtään tunnen.

Jaa viesti


Link to post
Share on other sites

Mekin ollaan oltu jo melkein vuosi kihloissa, mutta häät olisi tarkoitus viettää vasta keväällä 2014. Ihan hirveästi ei olla vielä suunniteltu, ainakaan mitään kovin konkreettista ei ole vielä tehty. Lähinnä olen haaveillut, että mikä voisi olla kivaa. Nyt alkaa tuntua, että vähitellen pitäisi alkaa jo varailemaan paikkoja sun muita, ettei tarvi sitten viime tipassa hoitaa asioita. Ensin pitäisi kuitenkin päättää, millä paikkakunnalla koko juhlat edes pidetään :rolleyes:

Jaa viesti


Link to post
Share on other sites

About puolitoista vuotta olis aikaa vielä. Hääpaikkaa ollaan tässä kuumeisesti koitettua etsiä, että saadaan varattua se ajoissa. :) Mutta onneksi tässä sitä aikaa vielä on.

Jaa viesti


Link to post
Share on other sites

Mentiin kihloihin vuonna 2009 noin neljän kuukauden seurustelun jälkeen ja viime syksynä päätimme, että menemme naimisiin heinäkuussa 2014. :) Kihloihin mentiin 7.5 ja naimisiin ajattelimme mennä 5.7.2014. ;) Innokkaasti oon alkanut suunnittelemaan häitä ja välillä on ollut taukoa, mutta nyt taas innolla eteenpäin! Listoja tehny jo monesta asiasta ja korut oon itse tehnyt juhlapäivää varten ja kaasot, morsiusneidot ja bestman kysytty hommiinsa. ^_^  Vieraslistaa alustavasti tehnyt ja onhan noita vieraita jo 90 kerääntynyt listaan.  :girl_smile: Vielä on paljon jäljellä, mutta onneksi on aikaa! 

Jaa viesti


Link to post
Share on other sites

Minä aloitin suunnittelut kihlapäivää seuraavana päivänä joulukuussa. Häät vuoden 2014 tammikuussa. Tässä kk aikana onkin tullut jo hommattua melkein kaikki tarvittava: morsiuspuku, tai kaksi :D kenkiä, sukkanauhoja,viittaa, hiuskoristeita, alusvaatteita,häämeikki+kampaus, ravintola, vihkisormus, varaa päivä-kortit yms. Harmittaa vaan kovasti että maistaraatista jakavat aikoja vasta puoli vuotta etukäteen..:( ja mies tahtoo omat asunsa valita aikasintaan kesällä. en hoputa, en :) 

Jaa viesti


Link to post
Share on other sites

Mies kosi kesällä 2011, kesällä 2012 päätettiin häiden olevan kesällä 2013. Sen jälkeen ruvettiin suunnittelemaan ja toteuttamaan juttuja. Mies ei meinannut ymmärtää että osassa jutuista pitää olla ajoissa asialla tai menee sivu suun.. Kuten kirkko, juhlapaikka ja bändi yms. Nyt on puolivuotta jäljellä ja aika hyvällä mallilla ollaan. Vielä kun tietäisi papin ja kanttorin niin päästäisiin taas pykälä eteenpäin, mutta kesälomalistat tehdään kirkolla vasta huhti-toukokuulla.. 

Muokattu: , käyttäjä: Whiskers

Jaa viesti


Link to post
Share on other sites

kauan ihmiset malttaa odotella :D taidan olla hätäsempää laatua.. kihlat jouluna eli reilu kuukausi sitten, pari viikkoo sitten päätettiin että se on ens kesä ja nyt on varattu vihki/juhlapaikka + catering, soittaja vihkitilaisuuteen, valokuvaaja, meikki&kampaus, hääyöhotelli, "se" hääpukukin taisi jo löytyä.. häät siis elokuussa. jos olisi häät joskus vuodenkin päästä kyllä masentais mua oottaa :D ja en ole mikään että kaikki saa olla sinne päin vaan pitää olla just eikä melkein juhlapaikan, koristelun, hääpuvun ja muiden suhteen mut kyllä tälläseskin ajas saa hommat onnistuun! mut lyhempää aikaa en jättäis, koska jos hääpuvunki tilaa monet tääl varmaan tietää että sitä voi joutua odotteleen puoli vuottaki! ja jos kesähäät, ne paikat varataan jo edellisenä vuonna.. meillä aika tuuria kaikessa et sain unelmajuhlapaikan ja haluumani kuvaajan ym.

Jaa viesti


Link to post
Share on other sites

meillä hiukan samalla kaavalla kuin couturella.
Kihloihin mentiin jouluna, tämä asia oli suunnilleen tiedossa, ei tullut täytenä yllätyksenä. Häitä ei oltu kuitenkaan suunniteltu yhtään. Ainoastaan puhuttu että naimisiin kyllä mennään! :)
No seuraava / sitä seuraavana päivänä alkoi sitten jo pienimuotoinen suunnittelu ja tulimme nopeasti siihen tulokseen että naimisiin voitaisi mennä heti tulevana kesänä / syksyllä, mikäli vaan löytyy sopiva aika ja paikka. Ajateltiin että olisi kovin pitkä aika odotella kesää 2014, ei nyt niin kauaa jaksa!

 

Onnea on ollut matkassa, sillä saatiin kuin saatiinkin haluamme juhlapaikka HEINAKUUN lauantaille (perutuksen takia oli vapaana). joten nyt on tila+catering, vihkijä, valokuvaaja, vieraslsita suunnilleen kasassa. Ensi viikolla on ensimäinen sovitusaika varattu, joten se puvun etsiminenkin nyt alkaa!
kyllä hän tässä ajassa pitäisi ihan hienosti kaikki ehtiä, suurimmat asiat on kuitenkin jo varattuina, niin eiköhän se loppukin siitä järjesty!

Jaa viesti


Link to post
Share on other sites

Minun häitä oon suunnitellut teini-ikäisestä asti, mutta näitä meidän häiden suunnittelun aloitimme 1½ vuotta ennen häitä. Toki aikaisemminkin olimme puhuneet, millaiset häät sitten joskus haluamme. Häiden ajankohdan päätimme melkeinpä tasan kaksi vuotta ennen häitä. Mutta aktiivisen häiden suunnittelun ajattelen alkaneen 1½ vuotta ennen häitä.

Jaa viesti


Link to post
Share on other sites

Aloin suunnittelemaan heti kosinnan jälkeen eli pari kk sitten. Häihin on melkein puolitoista vuotta joten ihan hyvin aikaa suunnitella kaikessa rauhassa :)

 

Jaa viesti


Link to post
Share on other sites

vuoden päivät mietittiin, nyt sitten kaksi viikkoa takaperin päätittiin päivä ja alettiin järjestää :) viikossa saatiin kirkko ja jatkopaikka varattua, ja molempien asut hommattua. niin ja  tosiaan, häitä juhlitaan 11.05.2013 :)

Muokattu: , käyttäjä: suusq

Jaa viesti


Link to post
Share on other sites

Aloitin aikalailla heti kosinnan jälkeen, kun aikaa on sellainen 2 vuotta nyt käytettäväksi ennen suuniteltua h-hetkeä  :girl_sigh:

Jaa viesti


Link to post
Share on other sites

Ollaan seurusteltu tulevan mieheni kanssa jo vähän reilu 10v. ja olen kyllä suunnitellut (niin kun joku muukin sanoi) MINUN häitäni jo varmaan viimeiset 5 vuotta. :ph34r: Kihloihin menimme 2009 ja silloin laitoin jo ajatuksia häistä ylös. Meidän häitä on ihan "oikeasti" aloitettu suunnittelemaan n. 1,5 vuotta aikaisemmin. Sillon päätimme päivän ja silloin se sitten lähti (lapasesta) :girl_haha: .

Jaa viesti


Link to post
Share on other sites

Musta tuntuu jotenkin hölmöltä suunnitella häitä jo nyt. Häät ovat vasta heinäkuussa 2015. Hääpaikkoja pääsemme katsomaan kesällä, mutta silti mieli palaa koko ajan suunnittelmaan häitä. Tahtoisin jo askarrella kutsuehdotuksia, muutenkin tykkään askarrella, suunnitella musiikkia ja katsella pukuja sekä sormuksia. Jotenkin vain silti tuntuu siltä, että ei nyt vielä voi mitään tuollaista tehdä. Aikaa kun on yli 2 vuotta. Tosin kihloissa me olemme olleet useamman vuoden, hääpäivä vain on siirtynyt rahatilanteen takia.

Jaa viesti


Link to post
Share on other sites
Mä oon tätä foorumia jo lukenut ennen kihlaustakin, mutta varsinainen häiden suunnittelu aloitettiin tossa noin kuukausi sitten, kun alettiin miettiä tarkkaa päivää ja juhlapaikkaa. Nyt on juhlapaikka varattu 17.5.2014, eli 1,5vuotta aikaa, sinänsä hyvä kun halusin, että saadaan hyvissä ajoin paikka ja pitopalvelu varattua. Sitäpaitsi mä halusin aikaa touhottaa ja "läträtä" tällä asialla. :) Nyt vaan on ongelmana se, että paikka on varattu,vieraslista mietitty, tiedän millasen puvun ja sormuksen haluan, ollaan mietitty jo kaikkee muutakin ihan hirveen paljon, mutta aikaa on ihan liikaa!!! Vielä ei kannata alkaa tekemään mitään ja intoo riittäis vaikka kuinka paljon! Ehkä sittenkin lyhyempi aika olis ollu parempi. :) Nyt pitäis varmaan varata pitopalvelu ja keksiä muutamaks kuukaudeks jotain muuta ajateltavaa! ;)

Itkuiita, meillä on häät myös samana päivänä! Lopullinen päivä päätettiin pari viikkoa sitten ja siitähän se suunnittelu kunnolla alkoi. Nyt on varattu kirkko ja juhlapaikka sekä hääpuku melkein hankittu ;)

Jaa viesti


Link to post
Share on other sites

Tuota mä pelkään, että jos nyt alan kovin tosissani tekemään hääjuttuja, niin menee maku, kun häihin on pitkä aika. Tekisi ihan hirveästi mieli alkaa suunnittelemaan esim. kutsuja. Paintilla jo tein alustavia ajatuksia ylös itselle muistiin...

Jaa viesti


Link to post
Share on other sites

Luo uusi käyttäjätili tai kirjaudu sisään

Sinun täytyy olla jäsen osallistuaksesi keskusteluun

Luo käyttäjätili

Rekisteröi uusi käyttäjätili helposti ja nopeasti!


Luo uusi käyttäjätili

Kirjaudu sisään

Sinulla on jo käyttäjätili?


Kirjaudu sisään